Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jolly
Blijft idd altijd ff lastig, als je een intakte reu hebt en een intakte teef.
Ik wil ook heel graag een teef erbij, die ik ook gewoon "heel" wil laten, Chasey is al gecast. dus das geen probleem, maar ik heb wel diverse nog "hele "reuen in de dagopvang, dus daar zou ik dan wel goed mee uit moeten kijken
Door ~anna~
alies2 schreef: Fijn al die reakties. Shamook opereren, castreren of steriliseren, gebeurt niet want ik hoop nog eens een nestje met haar te fokken. Ik weet nog niet wat er wel gaat gebeuren.
Alies
Ik wil ze allebei intact laten in ieder geval voorlopig.
De reu laat ik zeker niet helpen hij is goed zo en verder wacht ik het gewoon af.
Ik bepaal het en niet de honden het mag hier ook niet gebeuren moet er niet aan denken dat ik straks zit met een nest kruising herders ::) ;D
En ik kan mij er ook echt niks bij voorstellen hoe zulke pups eruit zien.Mechelaar /Hollander wel maar Witte/Hollander :-[
Laatst gewijzigd door ~anna~ op za 08 mei 2004, 19:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Timmy
Da's rommel. Niet doen dus. Da's goed in een noodgeval voor een enkel keertje... maar nooit langdurig toepassen.

Gr.
Linda
Door ~anna~
alies2 schreef: Wat dacht je van oudBommelse herders?
;D ;D ;D
Ik heb weleens een kruising Jack Russel/Hollandse herder gezien ::)

En hoe zit het dan met dat middel van VSM???
Door ~anna~
Ik ben erg benieuwd naar het karakter mischien wel leuke hondjes voor Agility ;D
De buurman heeft een Engelse Stafford en Amerikaanse Stafford pup allebei reu schatten van honden maar wel vaak los :-\
Door evelyn02
Ik heb twee border terriers. Het teefje is nu loops (voor de eerste keer). Tot nu toe gaat het goed, we zijn nu op dag 10. Onder voortdurend toezicht kunnen ze bij elkaar in de kamer zijn. We verbieden de reu wel aan haar te likken/snuffelen en hij gehoorzaamt (nog?). Zij heeft nog geen belangstelling voor hem, wil ook niet dat hij aan haar snuffelt.
Als we niet op kunnen letten gaat één van de twee in de bench of één mee naar buiten en de ander blijft binnen.
Het grappige is dat ze ook op de "normale" manier kunnen spelen, zonder sexuele landing van de reu'kant.
Maar ik besef dat het opletten geblazen is.

Evelyn
Door Angelique
evelyn02 schreef: Ik heb twee border terriers. Het teefje is nu loops (voor de eerste keer). Tot nu toe gaat het goed, we zijn nu op dag 10. Onder voortdurend toezicht kunnen ze bij elkaar in de kamer zijn. We verbieden de reu wel aan haar te likken/snuffelen en hij gehoorzaamt (nog?). Zij heeft nog geen belangstelling voor hem, wil ook niet dat hij aan haar snuffelt.
Als we niet op kunnen letten gaat één van de twee in de bench of één mee naar buiten en de ander blijft binnen.
Het grappige is dat ze ook op de "normale" manier kunnen spelen, zonder sexuele landing van de reu'kant.
Maar ik besef dat het opletten geblazen is.

Evelyn
Nog een dag of drie en dan loop je gillend weg ;D
Nee, even serieus, dit is normaal gedrag. Als de teef straks haar eisprong heeft gehad begint de trammelant pas echt en zul je ze, ook om de reu te ontzien (tis natuurlijk best sneu) er een paar deuren tussen meoten zetten en apart uitlaten e.d.
Dit houd meestal een kleine week aan en zodra de reu weer normaal kan doen kunnen ze weer bij elkaar.
Door Angelique
balupa schreef: Prodier geslachtsdrift van VSM mischien weet Angelique of het wat is.
Ik hoor er regelmatig goede dingen over. Zelf geef ik het niet aan mijn reu, om reden dat als het spul werkt als een speer en er zou een dekaanvraag zijn, dan zit ik met een getemde reu ::)
Je moet er wel ruim van te voren mee beginnen, dus als je weet wanneer de teef ongeveer loops moet worden, dan gerust een aantal weken vantevoren mee starten.
Door Hitam
Het werkt redelijk snel, met een paar dagen al. Maar het werkt niet sterk genoeg als er een loopse teef in huis is. Dan werkt ook chemische castratie vaak niet sterk genoeg. Niets kan de natuur verslaan!

Gescheiden houden is het devies.
Door Lizzy
Volgens mij helpt zelfs een sterlisatie van de reu (en ook casteratie) al niet meer op korte termijn! Laat je je reu nu sterliseren (of castereren), dan bevat het sperma nog redelijke lange tijd levende zaadcelletjes, volgens mij! Toch?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door