Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door ine
Jee, Ivonne, wat waardeloos! :-\
Maar wat Sonja zegt, vergeet niet van je beste vriend te genieten en hij van jou!
Je kunt niets veranderen, alles proberen om het te voorkomen/uit te stellen.
En verder genieten van wat jullie hebben met elkaar!
Of het nog 10 jaar worden of 1 jaar, maak er een mooie tijd van! :-* :-* :-*
Door Ivonne
oh, ik blijf zeker van Bassie genieten; het is gewoon een wereldhond met een fantastisch karakter :-*

Alleen heel af en toe krijg ik zo'n sik van alles wat hem overkomt.... en het zijn allemaal dingen die eigenlijk niet bij de newfoundlander "horen" of waar hij de leeftijd niet voor heeft maar toch gebeurt het ondanks alles wat we doen. Ik weet het wel, het is gewoon slecht treffen, niet meer en niet minder.

Ook voor Bas had ik toch een ander hondeleven bedoelt, eentje die niet bestaat uit een paar weken of met een beetje mazzel maanden, goed in zijn vel zitten en waarbij medische kwalen uitzondering zijn en geen regel.

Maar goed, het is niet anders en ook hier komen we op de een of andere manier wel weer door heen, ik geef het in ieder geval niet op, dat heeft ie zeker niet verdient.
Door sylvia
Wat een rot uitslag Ivonne :-\
Ook voor Bas had ik toch een ander hondeleven bedoelt, eentje die niet bestaat uit een paar weken of met een beetje mazzel maanden, goed in zijn vel zitten en waarbij medische kwalen uitzondering zijn en geen regel.

Niemand zou ervoor kiezen dat zijn hond dat zo heeft,maar je mag niet kiezen,ik denk dat Bas geluk heeft dat jij ooit voor hem hebt gekozen,want ik schat zijn kansen een stuk hoger in dan wanneer hij bij iemand anders op de bonzo had gezeten.
Door margreet
Jemig Yvonne,weet niet zo goed wat ik nog toe zou kunnen voegen aan alle woorden die reeds geschrven zijn.
Sluit me dus aan bij alle goede wensen en hoop dat Bas nog heel wat keertjes de slootjes kan komen dempen voor de kleintjes ;) :-* :-*
Door Ivonne
;D ;D gaan we voor zorgen hoor ;D Bas vind dat veel te leuk!

En nogmaals ik blijf wel doorgaan hoor, ik zal hoe dan ook zorgen dat Bas het zo goed heeft als het maar zijn kan, maar heel af en toe moet een mens ff klagen ;)
Door ine
Ivonne schreef: ;D ;D gaan we voor zorgen hoor ;D Bas vind dat veel te leuk!

En nogmaals ik blijf wel doorgaan hoor, ik zal hoe dan ook zorgen dat Bas het zo goed heeft als het maar zijn kan, maar heel af en toe moet een mens ff klagen ;)
Oeps, maar dat wilde ik er ook niet mee zeggen hoor! :-\
Natuurlijk mag je klagen! Natuurlijk mag je schelden, schoppen, vloeken, huilen, schreeuwen en wat je nog meer wilt! ::)
Ivonne, op die momenten moet je ook gewoon even hier komen!
Of een bakkie komen doen! :-\ Of een lekkere wandeling gaan maken!
Ik bedoel alleen, dat je je tijd ook heel leuk kan maken! Dat je niet helemaal bij de pakken neer moet gaan zitten!
Je kan er niets aan veranderen, je voelt dat zwaard hangen, maar probeer die tijd, vOOr hij valt, zo fijn mogelijk te maken voor jullie beiden! :-* :-* :-*
Door sylvia
Ivonne schreef: ;D ;D gaan we voor zorgen hoor ;D Bas vind dat veel te leuk!

Ook ik bedoelde niet dat je niet mag klagen ,logisch dat je er niet goed van wordt en het allemaal liever anders had............ook mijn woorden waren meer om je een hart onder de riem te steken.Je weet zelf waarschijnlijk net zo goed dat Bas bij jou betere kansen heeft dan bij iemand anders die ich niet overal in zou verdiepen en zou zorgen dat zijn weerstand optimaal is.
Door Hitam
Ivonne, wat je nog kan doen om te proberen de groei van de tumoren zoveel mogelijk te remmen: Hoge dosis van een antioxidantencomplex, Omega 3 vetzuren, probiotica en draineren. Daar zijn heel veel verschillende middelen voor. Als je advies wilt, geef maar een gil.
Probeer hem te zien als een gezonde hond en probeer hem ook zo te behandelen. Niet te veel ontzien maar doe veel dingen die hij leuk vind. Een postitieve instelling maakt het leven leuker, ook als het korter is dan je zou willen.
Door ine
Hitam schreef: Probeer hem te zien als een gezonde hond en probeer hem ook zo te behandelen. Niet te veel ontzien maar doe veel dingen die hij leuk vind. Een postitieve instelling maakt het leven leuker, ook als het korter is dan je zou willen.
Kijk, hier staat dus, wat ik bedoel! ;) ::)
Maar ik gebruikte wat andere woorden! ;)
Door magda
Oh wat erg, ik weet z'on beetje waar je doorheen gaat,alhoewel ik voor Koos het gevoel heb dat het weggesneden is en dat ze een redelijke kans heeft.
In dat rapport hebben ze het helemaal niet over stadium 1,2+3
Nou ik kan het toch allemaal niet begrijpen. :-[
Heb je soms meerdere vormen van kanker?
In ieder geval wat Koos aangaat heb ik tegen mezelf gezegd:"ze is niet zielig, ze is mijn gewone koos en we gaan gewoon gelukkig zijn."
Dit is een besluit geboren uit noodzaak.
Ik controleer haar en ik doe wat in mijn macht ligt en sowieso nooit chimeo.
En nou ja ik heb dus mijn geloof, ik bid voor haar genezing.
Ik weet dat ik je niet kan helpen wat ik zeg allemaal, maar ik wil toch graag laten weten dat ik met je meevoel.
sterkte en liefs Magda
Door Ivonne
allemaal een :-*, ik weet gelukkig hoe jullie je woorden bedoeld hebben ;D

Vandaag heeft ie weer heerlijk door het park gedenderd (ik dacht ondanks die verstuikte poot "ga maar lekker doen waar je zin in hebt" en heb hem los laten lopen), hij is gelukkig niet het water in gegaan want de wond zit nog niet helemaal dicht. En als ik hem dan zo zie spelen en een beetje rondrennen en klooien met andere honden dan weet ik echt wel weer waarvoor ik het doe.

En Tannetje; alle tips zijn welkom. (omega 3 en probiotica krijgt ie al, net zoals circa 1x in de week een vismaaltijd)
Door Truus
Dus Bas en jij hebben genoten Ivonne :D.

Fijn dat hij weer lekker los liep en ja..dan weet je inderdaad waarvoor je het doet he!

Dat is genieten en voor Bas weer eens heerlijk die vrijheid!
Door Hitam
Ik kon effe het onderwerp niet meer vinden.

Geef hem maar een hoge dosis vitamine C. Beginnen met 3 gram per dag en als dat goed gaat daar voorlopig op houden.
Verder iets zoeken dat goed draineert. Ik gebruik daarvoor Lymfomyosoot van Heel maar je kunt ook verschillende andere dingen gebruiken.
Dat samen met de omega 3 en de probiotica, moet iets kunnen doen.

Ik heb Hitam er ook op staan. Die heeft een enge ontsteking in zijn bek op het wangslijmvlies. Ik ben bang dat het een tumor is.
Door qyan
he yvonne, lees het nu pas :-\
weet weinig anders te zeggen als geef de moed niet op en geniet van elkaar!
dikke knuffel voor bas en voor jezelf :-*

gr wendy
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door