Marlenejjj schreef:
Goed dat je die stap hebt gezet. Willem is nu 2 en heeft terugkijkend al 1,5 jaar problemen met zijn vacht. Wat zijn de symptomen bij hem? Waar is hij kaal? Is hij ook wel eens warm op die plekken?
Breezer heeft al vanaf pup af aan steeds kale plekken en jeuk.
Eerst dachten we aan demodex en dat bleek ook uit de afschrapsels en daar is hij regelmatig voor behandeld. Dan was het weer een poosje weg, en kwam het weer terug. Toen dachten we een weerstandkwestie, dus z'n weerstand op pimpen met diverse middeltjes.
Ook weer behandelen tegen demodex want dat hielp altijd goed. Nu heeft hij al vanaf juli vorig jaar een kaal plekje in z'n nek, wat stiekem steeds een beetje groter wordt. Ook heeft hij in de tussentijd een kale plek op z'n wang gekregen sinds oktober vorig jaar, en nu weer een paar maanden later is de plek in z'n nek ook weer gegroeid en zit er naast de plek twee rode kale plekken met een bult die heel vurig zijn en pijn doen. Zo bleek vorige week zaterdag toen een vriendin van mij hem op de bank wilde helpen door hem in z'n nekvel te pakken. Hij gilt nooit van de pijn en nu zette hij het op een krijsen. En toen was de maat voor mij vol. Ik was klaar met proberen, ik wil nu echt gaan bestrijden. Verder heeft hij sinds de afgelopen 2 a 3 weken nog meer kale plekjes over z'n hele lijf gekregen.
Verder krijgt hij al 5 jaar vers vlees voeding, hebben we de stoffenbank ingeruild voor een leren, gordijen en kleden de deur uitgehad. Konijn uit logeren, eleminatie dieet met eend, zelf gemaakte beloningen zonder granen, graanloos dieet, diverse afschrapsels op zoek naar demodex. Een weerstands verhogend schema met diverse middeltjes. Berkenteershampoo om te wassen en de huid te verzachten. Alle planten de deur uit, hooikoorts behandelingen, enz enz. Ook hebben we een schema bijgehouden wanneer het op kwam zetten ivm weersinvloeden of bomen/planten of grassen van buiten. Ook daar is geen peil op te trekken, want het komt en het gaat wanneer het zin heeft.
Kortom vondt ik het nu wel eens tijd worden voor intensief onderzoek. En helemaal na het krijsconcert van vorige week zaterdag.
Dus zodoende eigenlijk. Dit is nog heel kort samengevat hoor, als je echt alles wil lezen zou je via de zoekmachine alle berichten over Breezer terug kunnen zoeken.