Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Ivonne
We hebben de definitieve uitslag en dit is stadium 2.

Stadium 1 zou het mooist zijn geweest want dan waren we nu klaar (de tumor is mooi weggehaald en de randen waren schoon)

Stadium 3 zou het ergst zijn geweest want dan zou Bas met circa een half jaar dood zijn.

En stadium 2 (wat Bas dus heeft) is een gevalletje "tussen de wal en het schip" ook al is de tumor mooi weggehaald, er waren wel uitlopers en er is nu geen zekerheid of er misschien toch cellen elders in het lichaam zitten. Het wordt nu Bas in de gaten houden of hij ziekteverschijnselen gaat krijgen. En meer kunnen we niet doen.

Het beroerde is wel dat mocht dit verkeerd gaan uitpakken dat chemotherapie e.d. bijna geen zin heeft.

Verder heb ik nog gevraagd of dit erfelijk is en dat is het niet maar in de ene lijn komt het vaker voor dan in de andere lijn.

Dus zo maar weer.
Door geer
He gatverjakkes, wat een rot-uitslag... Nou weet je nOG niet waar je aan toe bent :-\ Ik ga heel, heel, hEEl hard duimen dat Bas nog 100 jaar helemaal gezond blijft ;) Moet lukken! :-* Geef hem maar een dikke lik van Ted (voor zover Ted dikke likjes geeft ;))..en een knuffel van mij!
Door Ineke
Jeh, wat een rot bericht. Die onzekerheid !!
Als je je hond dus op deze manier in de gaten moet houden, ga je allerlei dingen zien die er niet zijn. Daar wordt je knetter gek van >:(

Ik wens je veel sterkte.
Door Truus
Pfffff Ivonne, wat een uitslag :-\. Het blijft dus onzeker hoe het verder veloopt met Bas , gedsie, shit!!
Ik had zo iets anders gehoopt voor je :(.
Laten we maar hopen dat alles rustig blijft maar het maakt je wel onzeker he.
Steeds blijven observeren enzo.
Nou...laten we maar blijven duimen, dat nu alles goed blijft gaan voor een hele lange tijd en dat je nog maar lang van Bas mag genieten.
Liefs :-* Truus en voor grote Bas een hele dikke knuffel.
Door Ivonne
tja, ik weet het ook ff niet zo goed nu. Zijn vader is maar 5 jaar geworden want die is overleden aan de gevolgen van ...... huidkanker.

Maar goed, zover is het allemaal nog niet en met een beetje mazzel gebeurt er helemaal niets.

Nu bloedonderzoek doen of echo's maken heeft geen zin want je weet niet waar het mogelijk zou kunnen zitten (als het er al zit) en daarbij is het nog zo onwijs klein dat je het niet zult vinden.
Door Truus
.

Nu bloedonderzoek doen of echo's maken heeft geen zin want je weet niet waar het mogelijk zou kunnen zitten (als het er al zit) en daarbij is het nog zo onwijs klein dat je het niet zult vinden.
[quote][/quote]

Ja..dat vroeg Harry net ook al, maar dat heeft geen zin dus.
Dan is het afwachten Ivonne, wat een rot situatie he.
Laten we maar voor de mazzel gaan en zoveel mogelijk genieten van Bas anders heb je geen leven.
Je zult wel geschrokken zijn.
Door Lizzy
Gatverdamme Ivonne, wat een rotuitslag, zeker omdat je niets anders rest dan afwachten....

Zijn er dingen die je zelf zou willen doen zoals het geven van ruime hoeveelheden lijnzaadolie met huttekase en andere alternatieve zogenaamde "kankerremmende" middelen? (lijnzaadolie dus, maar ook middelen als Essiac, Aloe Vera, etc)? Niet dat ik je daar nou veel hoop mee wil geven, maar goed, je hoort ook wel eens goede berichten van dit soort alternatieve midddelen... En in veel gevallen is het "baad het niet, schaadt het ook niet".

Misschien dat Tannetje hier meer over kan vertellen?

Groetjes en sterkte, Lizzy

Groetjes, Lizzy
Door hondenliefhebster
Ben even een tijdje niet hier bij de 'gezondheidshoek' geweest en zit me nu in te lezen. Gadver, wat een rotuitslag!!!!! Nu blijf je in onzekerheid verkeren en denkt bij ieder wissewasje: ,,Hij zal toch niet ....?" Is er iets te bedenken wat zijn weerstand verhoogt? Mijn ouders hebben een kat met een besmettelijk soort leukemie (kattenaids wordt dat wel genoemd) toch nog ruim zeventien zien worden. Het beestje is tien jaar onder behandeling geweest van een 'aanvullend' homeopatisch dierenarts. (En dat terwijl de reguliere dierenarts aanvankelijk geen cent meer gaf voor dat beestje!) Ik bedoel maar, is er niet iets te bedenken wat hem misschien een beetje zou kunnen helpen?
Laatst gewijzigd door hondenliefhebster op vr 07 mei 2004, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Ivonne
Lizzy schreef: Gatverdamme Ivonne, wat een rotuitslag, zeker omdat je niets anders rest dan afwachten....

Zijn er dingen die je zelf zou willen doen zoals het geven van ruime hoeveelheden lijnzaadolie met huttekase en andere alternatieve zogenaamde "kankerremmende" middelen? (lijnzaadolie dus, maar ook middelen als Essiac, Aloe Vera, etc)? Niet dat ik je daar nou veel hoop mee wil geven, maar goed, je hoort ook wel eens goede berichten van dit soort alternatieve midddelen... En in veel gevallen is het "baad het niet, schaadt het ook niet".

Misschien dat Tannetje hier meer over kan vertellen?

Groetjes en sterkte, Lizzy
Ik moet me er nog ff verder in verdiepen maar dat Bas sowieso een weerstandprobleem heeft is bekend en wederom bevestigd (een zeer vervelende bijkomstigheid is nl ook nog dat hij de scabiesmijt opgelopen heeft :o :o , hiervoor krijgt ie een behandeling met Strongholdpipetten. )

Langzaamaan gaat de moed me in de schoenen zitten want we doen "alles" om die weerstand goed te houden, hij krijgt het beste voer wat je maar bedenken kunt met de nodige supplementen en toch is er om de haverklap wel wat met als klap op de vuurpijl nu dan "kanker".

:-[ :'( ik krijg een beetje zo'n gevoel van "het is zo zinloos allemaal" . Maar goed. Ik moet het allemaal ff laten zakken en een plek geven en opnieuw een weg uitzetten voor hem.
Door Truus
Het is NIET zinloos Ivonne. Jij doet alles voor Bas en dat weet jij en dat weten wij, meer kan je niet doen.

Soms zou je meer willen, maar sta je machteloos, ja....heel veel liefde geven, maar dat geef je al ;).

Misschien dat er nog een tip komt om zijn weerstand te verbeteren.
Laat het eerst maar even bezinken meis en nogmaals sterkte.
Door Cherry
Shit!! wat rot voor jullie en ik ken het gevoel hoor,
het enige wat je kan doen is hem goed in de gaten houden en van hem genieten :-* maar die raad zal je al wel dikwijls gehoord hebben, en zinloos is het zeker niet wat je allemaal voor hem doet, jij kan jezelf zeker niet verwijten dat je geen enkele kans onbenut laat.
Hou je sterk en na enkele weken word je er toch iets geruster in, dan word zijn ziekte toch een beetje naar de achtergrond geduwd.
Maar toch.... zo'n uitslag komt wel erg hard aan.
Hou je sterk Ivonne
Door jeanne
Jeetje :o
Ik zit hier met tranen in mijn ogen :'(
Ik weet even niets anders te zeggen dan: geef de moed niet op :-*
En zinloos is het zeer zeker niet, jullie doen toch alles om Bassie gezond te houden? Nou, daar zou menig hondeneigenaar een voorbeeld aan kunnen nemen!

Sterkte meis, dikke kus van Bes voor Bas :-*
Door Nitus
Getverdemme Ivonne, wat een rot bericht, en dan ook nog die mijt erbij, ik kan me voorstellen dat de moed je dan even in je schoenen zakt en je het even niet meer ziet zitten. Maar geef de moed niet op, laat het even bezinken, waarschijnlijk zie je het morgen allemaal niet zo somber meer in.
Heel veel sterkte!
Door Eidos
Heh verdorie Ivonne !!! Khad zo gehoopt dat het niks zou zijn, en nu lees ik dit ..... Kan me heel goed voorstellen dat je het even zwaar inziet, maar hou je sterk he ??!! Je doet er alles aan om Bas een gezond en goed leven te geven !! En soms komt er dan zoiets.. Je had dit niet kunnen voorkomen !!

Heel veel sterkte meis!!! Geef Bas een lieve knuffel van me wil je ???
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door