Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Anthraciet
Dat gevoel had ik ook wel een beetje, blij dat ik toch volgehouden heb! :D

Gisteravond hadden we voor de lastigen de kuikens extra ver ingesneden, zodat ze direct al konden zien dat het echt wel vlees was. Tuppie dook meteen op de kuikens af (sja, waarop niet.... ::)) en die moesten we echt weghouden bij de ingesneden kuikens, anders schoot het nog niet op ;D

Alleen Nadia en Ingvar hebben nu nog steeds geen kuiken gegeten, de anderen hebben minimaal 1 kuiken op! *doet een rondedansje*
Dus nu zijn er al 4 die het in ieder geval eten (Moon en Tuppie hebben natuurlijk de overgebleven kuikens soldaat gemaakt, ze houden niet van dingen weggooien ::))

Vanavond gaan we weer geitenvlees proberen, kijken of ze dat ook al beter eten.
Van het weekend denk ik dat ik weer wat bottenwerk ga proberen!
Door maddoc
ja voor katten heb je wel een (heeeel) lange adem nodig.
hier gaan ze ook wel steeds beter.  maandag toch smuldier kip gehaald en dat vinden ze toch weer heel anders dan de carnibest natuur (=puur kip). degenen die de carnibest puur lekker vinden, willen vd smuldier kip puur niks weten en degenen die de carnibest alleen gemengd eten vinden de smuldier kip opeens wel goed te eten (puur of met een ietsiepietsie vis. en een vd die katten heeft vd ene op de andere dag besloten dat rauwe kip ook lekker is (dag ervoor vondt ie 't dus nog niks) en vandaag ook zomaar  wat stukjes eend, zelfs zomaar gelijk geknaagd op een dun botje erin en mee opgegeten!
Door Anthraciet
Hier is het ook nog verbazingwekkend wat ze de ene keer wel willen en de andere keer niet (en andersom).

Gisteren hebben ze weer geitenvlees gehad en ze hebben er allemaal van gegeten alsof ze al weken niets gehad hadden! :o
Ik heb met verbazing staan kijken, zelfs de meest weerbarstige kat heeft echt zitten smullen :D

Ik had ze vanavond kippennekken willen voorschotelen, maar ik was zo in de bonen door de operatie van onze oudste hond, dat ik per ongeluk de nekken door het eten van de honden gedaan heb ;D

Nu heb ik dus maar kippenmaagjes in heet water te ontdooien gelegd (hoop dat het snel genoeg gaat in deze vrieskist die ons huis heet :D)
Door Anthraciet
Gisteravond hebben de katten weer kuikens gehad, maar het blijft steken bij 3 katten die het wel eten en 3 die het niet eten.
De 3 die het niet eten likken er al wel aan, maar ze vertikken het op te eten ::)

Ach ja, van de week nog maar een keer proberen, vanavond krijgen ze kippelevertjes en lamshart 8)
Door Anthraciet
Het menu is inmiddels weer wat uitgebreid, ze eten nu ook haasspiervlees, hazenlever, lamshart en (een beetje van) de botmix van Herby.

Ze zijn niet heel erg gek op de botmix, maar ze eten er wel allemaal van, dus krijgen ze in ieder geval bot binnen :D
Verbazingwekkend genoeg vonden ze de hazenlever veel lekkerder als de kippenlever die ik meestal heb. Had niet verwacht dat daar zo'n smaakverschil in zou zitten ;D
Door Mevroi Kruim
Nou, hier vinden ze wild dus ook vele malen beter te knagen dan saaie bio-industrieplofkip. Geef ze eens ongelijk ...
Van wild worden ze echt wild  ;D grommen en snauwen tegen elkaar, hun prooi naar een hoekje slepen en razendsnel naar binnen werken,
Gisteren hebben de twee jongsten hele wilde duivenkarkassen gehad en die gingen grommend en wel naar binnen, op het borstbeen na. Ook hele kwartels en zelfs stukken hazenrug eten die twee.
Door Anthraciet
De botten gaan hier helaas nog steeds niet echt :-\
Vanavond ga ik weer stukjes kippennek proberen, maar de vorige keer keken ze me aan alsof ze wilden zeggen: eet dat zelf maar! ;D

Daarom ben ik al lang blij dat ze die botmix eten, dan eten ze toch al zo'n beetje kompleet barf :D
Door Anthraciet
Gisteren hebben ze voor het eerst kwartel gehad en we hadden het al in stukjes gehakt vanwege de lastigen, maar het was niet echt een succes. Ze hebben er allemaal wel van gegeten, maar meer omdat ik het andere vlees (rundvlees en kippenlever) nog niet gegeven had.
Zodra ze dat zagen, hoefden ze de kwartel niet meer ::)

Naja, ze hebben er van gegeten, maar denk niet dat ik dat nog een keer ga bestellen, dan kan ik beter herby botmix geven, daar eten ze meer van 8)
Binnenkort ga ik eens even inventariseren welke kat nu welke soorten eet en kijken of ik nu een kompleet menu kan samenstellen. Dan hoef ik ook niet meer (zoveel) blik te kopen :D
Door Mevroi Kruim
Ik zou die kwartel gewoon af en toe blijven aanbieden, het zou mij helemaal niks verbazen als ze het over een tijd wel gewoon eten. Het zijn langzame wenners bij jou  ;D ;D
Door Anthraciet
Ja, ze maken het me niet echt makkelijk :D
Maar dat houdt je op je tenen en alert 8)

Eigenlijk vind ik de kwartels ook zonde voor die schrok-oppen van honden van me, die waarderen wrs niet eens dat ze dure kwarteltjes krijgen, dat is voor hun eenhapsbrokjes ::)
Dus ik ga het gewoon nog in ieder geval 2x proberen (heb er nog 4) en kijken of ik er vooruitgang in zie :)
Door flin
Anthraciet schreef: dure kwarteltjes krijgen, dat is voor hun eenhapsbrokjes ::)
Dus ik ga het gewoon nog in ieder geval 2x proberen (heb er nog 4) en kijken of ik er vooruitgang in zie :)
dat was hier ook ...blijkbaar ruikt 't heel anders... ???
maar toch...eenmaal ervan eten en mjammie! hou vol!!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door