Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Hitam
Het gaat helemaal goedkomen als het inderdaad een folliculaire conjunctivitis is. Dus geen zorgen!
Door Do
sylvi@ schreef: Bij Savanne hebben ze die blaasjes weg geschraapt (onder narcose).
hey!! vertel meer erover aub!!!
Door Sylvi@
Wat wil je weten dan?

Savanne had van pup af aan steeds ontstoken ogen, toen ze 6 maanden was is ze daar voor het eerst aan geopereerd, ff een quote van mijn webstie wat ik er toen over schreef:

Dinsdag 24 december met Savanne naar de oogarts geweest voor Controle. 2 Weken terug waren we ook al geweest omdat ze heel erg last van haar oogjes had.

Ze heeft nog steeds 'folikeltjes' op de binnenkant van haar bindvliezen. Alleen was het nu wel omgedraait welk oog het ergst was. Eerst kreeg ze verdovings druppels in haar ogen, toen die waren ingewerkt ging de da met een pincet het bindvlies naar voren trekken zodat ze er achter kon kijken, daar zitten dus de folikeltjes (die lijken op de witte puntjes op een aardbei) daarna kreeg ze in ieder oog een injectie :-((( Maar Savanne liet alles heel goed toe en ik kon haar hoofd perfect stil houden zonder dat ze tegen zat te stribbelen.

Nu hebben we over 10 dagen weer een afspraak en dan moet het 'over' zijn anders wordt ze dan meteen geopereerd. De operatie stelt eigenlijk niet zo heel veel voor, ze gaat dan de folikeltjes eraf krabben en dan is Savanne er vanaf. We kunnen haar dan een uurtje later weer mee nemen naar huis. Maar we blijven positief en gaan er van uit dat de operatie niet nodig is, haar oogjes zien er nu al rustiger uit dan vanmorgen.

En het vervolg:

3 Januari moesten we op controle bij de oogarts voor Savanne's oog.

We hadden goede hoop dat ze niet geopereerd hoefde te worden, haar ogen zagen er aan de buitenkant echt goed uit. Ze kreeg eerst weer verdovingsvloeistof in haar oogjes, zodat de dierenarts met een pincet het bindvlies naar voren kan trekken om te kijken hoe het er daar uit ziet. Nou dat was een flinke tegenvaller voor mij, want het zag er dus niet goed uit.

Nu konden we eigenwijs zijn en toch weer met druppels aan de slag gaan, maar voor Savanne was het toch wel beter om meteen onder het mes te gaan, dan was ze er maar vanaf. Dus ik moest echt ff op m'n kiezen bijten en m'n kleine meisje overlaten aan de zorg van de arts. Ze heeft de narcose in een ader ingespoten gekregen en ze zakte bijna meteen door de pootjes heen

En nog een stukje:

Na dik een week was er een terug slag, het ooglid was weer naar binnengekrult en het zag er weer behoorlijk rood uit. Weer naar de dierenarts, die heeft de ogen weer goed onderzocht en toen bleek dat ze een beschadiging had op haar hoornvlies, we zouden eerst druppeltjes meekrijgen voor een snellere genezing van Savanne's ogen maar doordat ze een beschadeging had mocht dat niet, want dan kan je hele dikke ontstekingen krijgen op het oog. We moesten dus doorgaan met zalven. Na 3 dagen moest het beter gaan en dat was gelukkig ook zo.

Sinds die tijd gaat het steeds beter met haar oogjes, af en toe zijn ze een beetje nat en dan zalven we ff een paar keer en dan gaat het meteen een stuk beter. Binnenkort moeten we weer voor controle, dan weten we zeker of het goed is of niet :-) Eigenlijk verwacht ik van wel.

Daarna was alles goed, al is ze nog wel een keer aan entropion geopereerd.
Door Do
zo we zijn terug van oogarts Bouvé

wat een figuur :D
ondanks dat ik gehoord had dat het een beul zou zijn vond ik hem wel grappig :)
ik kon prima met hem praten

de dokter zat op de kruk aan het eeinde van de tafel

nadat Hans Zelda op getild had en met de kont naar het gezicht van de DA gezet had :-X 8)
is het onderzoek begonnen

Er is niks bijzonder met de ogen van Zelda geen enge dinge dus zolas ectropion ed

wel heeft ze (zoals ik al dacht en sommige van jullie)) geirriteerd follikels aan de onderkant van de bindvlies(of zoeits)

dat zijn blaasjes die voor een of andere reden geirriteerd zijn geweest en blijfen

dus we moeten een onsteking remmenden middeltje erop doen en dat voor zeker 1 maand achter elkaar
daarna 2 maanden niks en daarna weer het zelfde, totdat ze uitgegroeied is

ik ben blij dat er niks erstig is of verkeerd
Door Nitus
Da's een hele opluchting! Nu maar hopen dat ze er weinig last meer van krijgt. En als ik het goed begrijp heeft ze hier straks geen last meer van als ze volwassen is? :-\
Door Do
Nitus schreef: Da's een hele opluchting! Nu maar hopen dat ze er weinig last meer van krijgt. En als ik het goed begrijp heeft ze hier straks geen last meer van als ze volwassen is? :-\
er zijn 2 opties
of de blaasje weg laten branden of wachten totdat ze uit gegroeied is en tot die tijd druppelen

het middel is maxitrol
Door Hitam
Mooi toch, het gaat gewoon weg. Ik heb wel eens het idee dat honden die als jonge hond een folliculaire conjunctivitis hebben, op latere leeftijd gevoelig zijn voor allergiën. Dus houd dat in je achterhoofd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door