Nou ze is aan de prednison. Ze heeft weer contact gehad met de tweede lijn en die zijn het er absoluut niet mee eens!!!
Nu hopen dat het helpt!!
Moderator: Lizzy
Nynke F schreef: hoi, ik had je een pb teruggestuurd dat je me even je emailadres moet pb-en, dan kan ik je info sturen over syringomyelia. Daar denk ik dus meteen aan, helaasVolgens mij komt deze ziekte alleen bij jouw honden voor?![]()
met de verschijnselen die jij beschrijft.
beau en senna schreef: Inmiddels email van je gehad, maar er staan verschijnseln in, die senna totaal niet heeft. Gelukkig maar!!! Maar ontzettend bedankt voor het meedenken!!Prednison begint vrij snel te werken, maar het optimale effect zie je met een uur of vier. De werking houdt ook vrij lang aan, soms wel een dag of drie.
De dierenarts heeft dus vanavnd prednison gespoten, maar alles is dus op mijn eigen risico, omdat ze denken dat het niet kan. Na contact te hebben gehad met de tweede lijn, die het echt absurd vond.
Let wel, mijn dierenarts heeft nog nooit hersenvliesontsteking meegemaakt en ze weet het ook niet. Ze wil wel graag dat ik haar op de hoogte houdt!! Nu maar hopen dat het goed gaat!!
toen senna thuiskwam heeft ze languit liggen slapen. Toen ik haar net aaide leek haar nek wel wat meer ontspannen.
Net met wandelen, liep ze weer wat voor mij aan, vanmiddag sukkelde ze gewoon compleet stijf achter mij aan.
Ze lijkt weer een beetje intresse te hebben in alles.
kan het al zo snel dat ik iets merk??
Morgen horen jullie weer van mij.
Allemaal bedankt voor het meedenken!!![]()
ducktails schreef: Volgens mij komt deze ziekte alleen bij jouw honden voor?Nee Ducktails, de ziekte komt niet alleen bij cavaliers voor, maar wel het meeste. Ook Franse bulletjes en andere kleine rassen kunnen het hebben.
Hitam schreef: Dames, volgens mij moet er eerst een fatsoenlijke diagnose worden gesteld. Ook nekhernia´s kunnen tijdelijk opknappen van prednison, dus we weten nog steeds niet wat het echt is!Natuurlijk!! Daar ben ik me ook van bewust. Maar kan een nekhernia ook wat coordinatie stoornissen in de achterhand geven?
Hitam schreef: Ja, ook incontinentie. Het kan nog allebei zijn.Nou dat is dus weer een ander antwoord, dan dat ik kreeg, want mij is gezegd dat een nekhernia geen incontinentie kan geven.......