Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Sietie
net zoals Ria schrijft (ducktails) komt het met aanvallen dus ook gewoon goede dagen gewoon spelen niks aan de hand!!! Om dan weer andere dagen stijf te staan rillen piepen van de pijn kromme rug... dat soort dingen.. ik zou er zeker niet van uitgaan dat het dat niet kan zijn ivm leeftijd of "het komt BIJNA niet bij buldoggen voor..." zou er toch op aandringen dit deed bij mij toch de alarmbellen rinkelen en bij jouzelf en Ria dus ook....gewoon op je mening blijven staan , ze kunnen het onderzoeken , er zijn zelfs dierenartsen die als ze de kop (ik weet niet meer zeker of het nou naar boven of naar beneden was)bewegen en de hond piept dat ze gelijk met de prednisolon beginnen
Door chery
Dierenarts is er pas weer om 18.45 uur. Maar is het dan zo dat ze betere dagen kan hebben met hersenvliesontsteking???
Ik laat gewoon bloed trekken en laat haar beginnen met prednison, dan hoor ik morgen de uitslag van het bloed wel.
Door chery
Ze kon slecht de kop buigen. Naar links en rechts en omhoog geen probleem, maar naar beneden was het gillen die eerste dag.
nou dat is dan lekker, ik heb het al een dikke week geleden aangegeven!!!!! En ook bij de tweede lijn!!!! De kliniek nog wel!!!
En ze heeft geen koorts, kan dat ook????

Hoeft ze dan geen AB, maar alleen een stootkuur prednison????
Laatst gewijzigd door chery op ma 25 feb 2008, 16:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ducktails
Kijk zo is dus mijn pup ook overleden...
De klachten komen in aanvallen en de koorts ook.
Bij de DA was er niks aan de hand en thuis van die aanvallen.
Zou gewoon prednison proberen, als ze opknapt is het hersenvliesontsteking.
Niet te lang wachten, want er treden beschadigingen op.Wat een onzin niet bij buldoggen....en niet te leeftijd......

Het kan ook de eerste zijn...
bloed trekken heeft niet veel zin, alleen kun je zien of er een ontsteking in het  lichaam zit.
gewoon beginnen met kuur prednison, hoge dosis!
Je kunt antibiotica erbij geven , voor het geval het een bacteriele infectie is.
als het helpt is het zo....
Laatst gewijzigd door ducktails op ma 25 feb 2008, 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sietie
heeft ze nu op dit moment dan ook geen koorts? Nu ze een aanval heeft? heb je de link gelezen van Ria?
Door chery
Ik heb bij die rare trekkingen met haar bek er niet aan gedacht, ze had geslapen en ik dacht, verkeerd gelegen.
Ook omdat ik het ook al aangegeven had van die hersenvliesontsteking en ik dat dus als antwoord kreeg.
De laatste 2 dagen heeft ze geen trekkingen meer gehad, maar ze is nu weer helemaal stijf, trillen en wil niets.
Door chery
Ik heb de temperatuur net opgemeten en die is 37,7, dus vrij normaal????
Als ik met de predinison begin, hoelang duurt het dan voordat ze daarop reageert??? Dus wanneer treedt verbetering op.
Ik heb dus vroeger een hond gehad die het had en dat is nu een jaar of 9 terug, dus ik weet dat allemaal niet meer zo goed.
Laatst gewijzigd door chery op ma 25 feb 2008, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door ducktails
beau en senna schreef: Ik heb de temperatuur net opgemeten en die is 37,7, dus vrij normaal????
idd normaal, maar die stijfheid klopt niet, zeer zeker niet...
bij mijn pup dachten ze aan lichte epileptische aanvallen, met die stijfheid en bektrekkingen enzo.
was dus hersenvliesontsteking....
temp kan zo weer omhooggaan
Door Sietie
de normale temp is tussen de 38.0 en 39 graden
Laatst gewijzigd door Sietie op ma 25 feb 2008, 17:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Sietie
beau en senna schreef: Ik heb de temperatuur net opgemeten en die is 37,7, dus vrij normaal????
Als ik met de predinison begin, hoelang duurt het dan voordat ze daarop reageert??? Dus wanneer treedt verbetering op.
Ik heb dus vroeger een hond gehad die het had en dat is nu een jaar of 9 terug, dus ik weet dat allemaal niet meer zo goed.
dat zal verschillen denk ik... het is maar net hoe snel je er mee begint...ik ken een hond was er met een week vanaf...
Door ducktails
fotos waren toch goed van de nek?
als je hond zoveel last heeft hadden ze op de fotos iets moeten zien.
sta erop dat je hond behandeld wordt voor hersenvliesontsteking.
ga gewoon naar je eigen DA of spoedarts.
Het herstel is vrij vlot!
Binnen 2 dagen ofzo....
Maar het kan terugkomen.
Door chery
Inderdaad was er op de foto's niets te zien. Genoeg ruimte tussen de wervels.
Ik zorg dat ik om 18.45 uur bij de dierenarts zit.
Zal ik die puur hernia nog geven, of zal ik daar eerst mee stoppen?
dan lever ik dat weer in. ;)
Door ducktails
bij prednison helpen homeopatische middelen niet volgens mij..
zou eerst dit afwachten...
ben benieuwd....
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door