Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door *Coontje*
maddoc schreef: en deze; http://www.careforpets.nl ?
Die vind ik een beetje erg duur met de kippennekken..... 1,75 voor 3 nekken, dat gaat me echt te ver.
Ik zou het fijn vinden een adresje te hebben zoals Canis Naturalis...... maar dat zal wel ijdele hoop zijn 8)
Door *Coontje*
flin schreef:
wat krijgen ze nu precies te eten?
is dat 'smorgens brokjes en vlees, en dan 's avonds ook brokjes en vlees,
of eigenlijk 's morgens carnibest?(die ze nu dus niet believen)

't is een beetje moeilijk beeld krijgen zo? :-\ :-\
Ik vul s'morgen en s'avond de brokkenbakjes aan met 1 maatbekertje (dus 1 beker word verdeeld over 4 bakjes) en ze krijgen dan ook hun vleesmaaltijd.
Als ik verse spullen heb, gaat het eigenlijk allemaal gelijk op. Heel soms blijft er wel iets liggen, maar dat is dan binnen het uur ook op. Ze krijgen dan met z'n 5en zo'n 300/350 gram vlees. Geef ik meer, dan blijft het liggen.
De CB gaat dus nooit meer leeg. Daarvan kan ik steeds rond de 80% van in de kliko gooien.

Nu zou ik best van die brokken af willen, maar dan moet ik natuurlijk wel zeker weten dat wat ik ze geef, dat ze dit ook daadwerkelijk opeten. Want sommigen vinden het ene nu eenmaal lekkerder dan het ander. En om de gaten in hun maag dan op te vullen kunnen ze dan brokken eten.

Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker moet schrijven om een juist voedingsbeeld te geven.
Door YaYa
Ik zou beginnen met de brokken weg te halen en ze dan carnibest geven (eventueel "lekker gemaakt" met een blikje of vis of zo) en ze dit aanbieden. Is het na een half uur niet op, jammer dan. Volgende ronde misschien meer geluk.
Een gezonde kat zal zich in principe niet doodhongeren dus toch gaan eten. En zolang ze nog brokken krijgen om de gaten op te vullen, zullen ze de carnibest zeker laten staan.
Door *Coontje*
YaYa schreef: Ik zou beginnen met de brokken weg te halen en ze dan carnibest geven (eventueel "lekker gemaakt" met een blikje of vis of zo) en ze dit aanbieden. Is het na een half uur niet op, jammer dan. Volgende ronde misschien meer geluk.
Een gezonde kat zal zich in principe niet doodhongeren dus toch gaan eten. En zolang ze nog brokken krijgen om de gaten op te vullen, zullen ze de carnibest zeker laten staan.
Maar als ik bijvoorbeeld kippenhartjes/-maagjes of tartaar neerzet, eten ze het wel...... als ik CB neerzet komen ze eerst heel blij aangerend en ruiken dan 1x en lopen weer weg ::)

Wel zonde dat ik net een week geleden 35 kilo brokken heb ingeslagen 8)
Door YaYa
En geef je de carnibest puur of doe je er nog iets doorheen? Als ik er namelijk niks doorheen doe, gaat het in eerste instantie goed en na een paar dagen hoeven ze het dan niet meer.
Dus hier gaat op 350 gram carnibest nog 50 gram blikvoer.
Door *Coontje*
Ik doe er wel een van die Gimpet vitamine vlokken doorheen, verder gaf ik het gewoon puur. Maar als ik er wat blikvoer doorheen meng is het verhaal hetzelfde...... ik denk dat ze na 2 jaar de CB gewoon zat zijn.
Vandaar dat ik Bibi eens wil proberen.
Moet ik wel een adres zien te vinden, maar heb er een heel hard hoofd in.
Door *Coontje*
maddoc schreef: de Bibi kun je dan toch bij Careforpets halen? daarom gaf ik je die link.
Sorry, maar ik had daar al op geantwoord ;)
Als ik een eind moet rijden, wil ik er ook andere dingen kunnen halen. Anders worden de benzinekosten wel erg hoog. Maar als ik daar bijvoorbeeld kippennekken wil halen betaal je (volgens de site) € 1,75 per 3 nekjes..... dat vind ik wel heel erg duur!!! :o
Toen ik ze nog haalde in Den Ilp, betaalde ik vaak maar 5 euro voor 10 kilo. En als ik heeeeel erge mazzel had (hoefde er niet eens decolette voor te laten zien) betaalde ik wel eens 5 euro voor 15 kilo ;D Maarja, die slachterij is weg... jammer :(
Door *Coontje*
Volgens mij wonen er gewoon te weinig KVV/Barf voerders in Noord-Holland  8)
Vandaar dat niemand daar wil leveren.

Als Canis Naturalis ook aan afhaal ging doen..... dan zou ik daar klant worden  :)
Door flin
*Coontje* schreef: En om de gaten in hun maag dan op te vullen kunnen ze dan brokken eten.
Ik weet niet hoe ik het nog duidelijker moet schrijven om een juist voedingsbeeld te geven.
;D ;D nee, 's duidelijk; als m'n kinderen de groente niet eten, volgt er ook géén toetje....
gemeen, niet?

maar waarom probeer je niet een wèl makkelijk verkrijgbare kvv?
stel dat ze bibi ook maar matig vinden, zit je nog steeds met 't zelfde probleem?

heb je al's op de lokale markt gevraagd, bij de poelier; voor kippenekken, voeten, kunnen ze meestal wèl aankomen hoor!
Door *Coontje*
flin schreef: ;D ;D nee, 's duidelijk; als m'n kinderen de groente niet eten, volgt er ook géén toetje....
gemeen, niet?

maar waarom probeer je niet een wèl makkelijk verkrijgbare kvv?
stel dat ze bibi ook maar matig vinden, zit je nog steeds met 't zelfde probleem?

heb je al's op de lokale markt gevraagd, bij de poelier; voor kippenekken, voeten, kunnen ze meestal wèl aankomen hoor!
Ik haal een hoop hier op de Zwarte Markt, woon e om de hoek.... lekker makkelijk :)

Maar welke KVV is dan goed genoeg te noemen?
Ik ken alleen Bibi en CB van naam :-[

En idd, als mijn kinderen hun bord niet (voldoende) leeg eten, volgt er ook geen toetje ;D
Ik ga nu eerst maar eens extra voerbakjes halen 8)
Door Kefraya
Je zou eens Rodi kunnen proberen. Die hebben enkelvoudig en volledig voer. Het is weliswaar voor de hond, maar als je geen pens neemt maakt dat niet uit.
Rodi ligt zelfs bij de C1000 en de Super De Boer in het vriesvak, dus dat is makkelijk om een pakje te proberen. Ook de meeste  dierenwinkels hebben dit op voorraad.
Door maddoc
ik  had begrepen dat het je er in eerste instantie om ging iig Bibi uit te proberen, zo niet
dan kun je ook Prins ,heeft een Kvv voor de kat en ook een voor de hond, en Energique, voor de hond verschillende soorten, proberen; te verkrijgen bij dierenwinkels.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door