Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Laura2004
Ik weet niet of Den-Haag te doen is voor je, maar daar kan je eendennekken, eendenrug en eendenkarkas kopen, ik weet alleen niet of die eendenkarkassen goed bevleesd zijn en of de organen er in zitten. Dat zou je daar moeten vragen.

Dit is de prijslijst:

Klik op deze link: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 001.0.html

En hier vind je het adres en verdere contactgegeven:

www.halimashalal.nl
Door Lizzy
Als ik jou was ging ik helemaal niet terug naar je eigen DA. Want als iemand eerst adviseert rijst te geven en jij vraagt vervolgens "is rijst niet erg belastend?", wat denk jij dan dat tie zegt? Ik kan het wel raden! "Neeejjj, natuuuuurlijk is dat niet belastend, een hond heeft rijst nodig voor de koolhydraten!".

Fout! Een hond heeft geen koolhydraat nodig, een hond heeft geen rijst nodig, ergo: veel honden zijn juist allergisch voor granen en dus ook rijst. Maar, vertel dat de eerste beste DA maar eens.... Aangezien graan/rijst het belangrijkste ingredient is voor een brok, zullen ze zichzelf echt niet in hun voet schieten. Dus zoek er eentje die pro-vers is (en misschien zet je je andere hond ook ooit nog eens over op vers).

Ik zou deze hond op vers zetten (de eend zoals Laura al heeft uitgelegd) en daarbij in ieder geval hoge doseringen probiotica geven. De hele darmflora van deze hond ligt op z'n kont door al die behandelingen en daar krijgt ze wel degelijk allerlei andere problemen van! Dus op de probiotica, liefst van een zeer goed merk.

Bijv. Pharma Nord Bio Flora of Solgar ABC Dophilus Powder. Duur maar goed.

En ik zou zelf ook een kuur doen om te ontgiften. En dan een beetje niet te heftig, dus liefst met Schindele's mineralen (daar zou ik nu de voorkeur aan geven. Eerst Schindele's mineralen en daarna chlorella) of chlorella. Even niet met groene leem, te heftig.
Laatst gewijzigd door Lizzy op do 07 feb 2008, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door maddoc
en als je hele beesten (nog) niet ziet zitten, kun je je eliminatie dieet ook met de Carnibest Eend Diabetes doen, dat is alleen eend, www.carnibest.nl, dit heb ik ook bij mijn eigen hond gedaan met goed resultaat.
Door *wendy*
Clau, je weet dat ik heb gezegd....dat als je BARF nog niet zit zitten om dan de diabetes van CB te doen of anders in ieder geval een  granen-/rijstvrije voeding.
Punt 1 is de Diabetes versie granenvrij waarbij ik veel goede resultaten heb gezien en het scheelt nog eens meer dan anderhalve euro per kilo in aanschaf. Dus dan zeker het proberen waard.

Je hebt in ieder geval aardig wat tips en ik denk dat er nog wat meer zullen komen. Ben benieuwd wat je uiteindelijk gaat doen.
Door conleeuw
ik heb hier niets aan toe te voegen, geen koolhydraten, vers vlees....... that's it!!
Door maddoc
maddoc schreef: en als je hele beesten (nog) niet ziet zitten, kun je je eliminatie dieet ook met de Carnibest Eend Diabetes doen, dat is alleen eend, http://www.carnibest.nl, dit heb ik ook bij mijn eigen hond gedaan met goed resultaat.
ik zou dus zeker een goed eliminatiedieet gaan doen, min 10-12wkn voordat je er een conclusie aan mag verbinden,  en het kan best zijn dat je dan binnen een paar dagen verschil ziet, maar zo niet kun je niet zeggen dat het dat niet is.  ik zou dus voor de carnibest eend diabetes gaan, liever niet de andere varianten want
die dingen zitten toch vrij standaard in allerhande commercieele voerders, eend niet.
bij mijn hond (met 41/2mnd gekregen met klachten) werden/worden de klachten veroorzaakt door de combi voedselovergevoeligheid (iig kip) en de Ziekte v Addison, deze kan heel vage klachten geven en kan heel moeilijk gediagnosticeerd worden als  er niet specifiek aan
die mogelijkheid gedacht wordt en een ACTH test gedaan wordt.  kijk anders eens op http://www.addisondogs.com bij de symptomen of je hier iets van herkend. Zo ja, dan zou je je dierenarts kunnen vragen om hier op te testen.  vaak is bij deze honden het natrium/kalium gehalte in het bloed afwijkend, dit komt bij een algemeen bloedonderzoek naar voren, maar niet altijd (zoals bij mijn hond) en dan geeft alleen een ACTH test uitsluitsel (kan gewoon bij je eigen d'arts gedaan worden als hij het testmiddel in huis heeft of besteld).
succes.
Door *wendy*
maddoc schreef:ik zou dus voor de carnibest eend diabetes gaan, liever niet de andere varianten want
die dingen zitten toch vrij standaard in allerhande commercieele voerders, eend niet.
Ik zou dus niet voor de eend gaan want daar zit rijst in.
En ook al is het heel minimaal het zit er wel in.

Iemand anders op dit forum heeft ook een AB. Ondertussen barft ze, maar ze is begonnen met de diabetes versie. Omdat ze haar andere honden op de natuur had wilde ze dit na 6 weken ook eens proberen bij die ene AB. Binnen een paar dagen was het weer mis.

Nu zijn natuurlijk niet alle honden gelijk en iedereen moet doen wat hij/zij goed lijkt, maar wilde even mijn keus motiveren. Mede gezien de resultaten bij vele kennissen die de diabetes zijn gaan voeren na jarenlang dierenartsbezoeken en medicijnen.

En Lizzy geeft ook al aan dat honden helemaal geen granen/rijst nodig hebben, mede daarom mijn persoonlijke voorkeur voor de diabetes.
Door Tari
Ik denk dat ik dan toch eerst maar de diabetes versie ga proberen, ga al deze tips wel met mijn DA bespreken en zal uiteindelijk toch mijn eigen plan trekken en de adviesen hier opvolgen.

Ze heeft vanavond ook nog eens de rijst met vlees uitgekotst...  :-\ morgen maar eens kijken wat ik kan doen voor haar om aan die diabetes variant van de CB te komen!!
Door maddoc
je hebt Carnibest Eend/rijst (dus met rijst) en Eend Diabetes, zonder rijst en bestaat alleen uit eend.
Door *wendy*
maddoc schreef: je hebt Carnibest Eend/rijst (dus met rijst) en Eend Diabetes, zonder rijst en bestaat alleen uit eend.
Ahhjaaa vergeten  :-[ Sorry, daar kwam ik een paar weken geleden pas achter na al 2 jaar verkooppunt (te zijn geweest).  :-[
Door maddoc
pippy schreef: Ahhjaaa vergeten  :-[ Sorry, daar kwam ik een paar weken geleden pas achter na al 2 jaar verkooppunt (te zijn geweest).  :-[
zo lang bestaat de Eend diabetes ook nog niet hoor! pas sinds afgelopen (na?)zomer.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door