Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Vena
Werken deze druppels ook goed tegen het chagrijnige gedrag naar andere honden? Mijn teefje heeft wel wat dikke tepels, maar geen melkgift, ze is sowieso niet makkelijk met andere honden, maar het lijkt na de loopsheid wat te verergeren. Iig alvast bedankt voor de tip van het boek.
Door tigger
sylvia schreef: Ik zou als ik jou was even bij iemand in het boek van westerhuis kijken om vast te stellen welk type ze is en een gericht middel halen.
Ik ga morgen even langs de bieb om het boek te lenen ;).
Lizzy schreef: Nee, dit is alleen te koop via Internet webwinkels of VSM verkooppunten.
Als het te erg uit de hand loopt, zou je altijd nog kunnen besluiten om haar te laten castreren.....
Dit is iets waar ik al heel lang over twijfel....ik denk wel dat ik haar uiteindelijk over 2 maanden laat castreren om deze reden :(.
Door Laura2004
Ziggy had ook heel erge last van schijnzwangerschap, alleen was Ziggy een zielig trillend hoopje, verder niet chagerijnig en daarbij kreeg ze ook ontstekingen bij haar tepels en ging ze zelfs melk geven. Ik heb geen seconde spijt van de sterilisatie. Ze had het iedere keer na de loopsheid helemaal niet naar haar zin.
Door tigger
Lizzy schreef: Nee, dit is alleen te koop via Internet webwinkels of VSM verkooppunten.
Ik heb besloten om Ignatia D30 gaan gebruiken, nu kan ik dat niet zo snel vinden op internet.
Weet iemand waar ze het wel verkopen?
Door Eef+Stippels
Vivian schreef: Ik heb besloten om Ignatia D30 gaan gebruiken, nu kan ik dat niet zo snel vinden op internet.
Weet iemand waar ze het wel verkopen?
Gewoon bij je eigen apotheek denk ik. Daar heb ik ooit ook eens phosphorus besteld.
Door zurca
Is er geen website waar je kan lezen welk type hond je hond is tijdens de schijndracht?!
Ik wil voor Ziggy ook iets gaan gebruiken...De laatste keer dat ze schijnzwanger was, was ze heel timide, veel slapen en niets willen eten...
(Overgens haar eerste loopsheid en schijndracht bij ons leek er niet veel aan de hand. Ze was wat rustger maar verder niet...)
Door tigger
Evelyn schreef: Gewoon bij je eigen apotheek denk ik. Daar heb ik ooit ook eens phosphorus besteld.
Goeie tip! Als het goed is kan ik het morgen afhalen (pfiew).
Door spreeuwtje
"grappig" om dit nu te lezen..
kiki was ook steeds schijnzwanger.. maar ik dacht dat het maar 1 of 1,5 week was rond haar loopsheid..
als het idd zo is dat het echt weken duurt.. is dat misschien de reden dat het zon snibbig wijf is zo nu en dan..
soms zat ik echt met mijn handen in het haar.. andere honden aanvallen.. en dan niet altijd bijten.. maar vaak ook gewoon bumpen..
dus.. er vol tegenop botsen tot de ander omver rolt.. zelfs een enorme deen kreeg ze zo op zijn rug..  :-[

nu is ze dus gecastreerd.. en hoop ik echt dat dat kattige ook over is..
als ze nu duidelijk schijnzwanger is en dan snibbig vind ik het niet zo heel erg.. dan kan ik het begrijpen..
en op zich was het wel koddig ook..
ze nam steeds haar speelgoedhondje mee naar bed en die moest dan echt bij haar tepeltjes gedrapeerd worden..
en dan ging kiek rond en rond en rond en rond om goed gepositioneerd te zijn.. :P
raar wijf.. :D
tijdens mijn borstvoedingsperiode zaten we samen melk te knoeien op de bank..  :o
pft..
blij dat dat voorbij is.. zowel voor haar als voor mij.. ;)

groetjes spreeuwtje
Laatst gewijzigd door spreeuwtje op di 29 jan 2008, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Door tigger
Sinds dinsdag krijgt Gin bachrescue-spray; dat lijkt goed aan te slaan. Gisteren zijn we met de Ignatia amara D30 granules begonnen, hopelijk gaat het werken.
Kan de rescuespray en ignatia samen gebruikt worden?
Door tigger
Inmiddels is haar humeur weer redelijk te pruimen; er wordt zelfs weer gespeeld met Beau. Buitenshuis gaat het ook wel redelijk; de situaties die ze kennelijk nu lastig vind zoek ik zoveel mogelijk op en beloon haar voor gewenst gedrag; verder natuurlijk veel fietsen ed voor afleiding. Ze heeft nog wel periodes dat ze rilt/trilt, ze heeft hangtietjes en ligt het liefst achterin haar bench. Nog een paar weekjes...
Door tigger
Ginger is inmiddels weer helemaal haar lieve zelf; heerlijK!
Gisteren zag & voelde ik dat ze wel hangtieten heeft.
Helpt de ignatia D30 daar ook tegen of had om dit te voorkomen ik haar iets anders erbij moeten geven?
Door Eef+Stippels
Vivian schreef: Ginger is inmiddels weer helemaal haar lieve zelf; heerlijK!
Gisteren zag & voelde ik dat ze wel hangtieten heeft.
Helpt de ignatia D30 daar ook tegen of had om dit te voorkomen ik haar iets anders erbij moeten geven?
Wat fijn dat ze weer haarzelf is  :-*

Yindra heeft rond de loopsheid ook iets hangtieten, maar daar geef ik niets tegen, omdat ze verder gewoon goed te pas is. Het trekt vanzelf weer weg.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door