Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Truus
Ivonne schreef: net weer ff voor controle bij de DA geweest; toch nog maar weer een hechtje los gemaakt en de boel schoongemaakt (was toch nog ontstoken en het werd weer dik) dus er kwam weer lekkere troep uit.

Deze keer vond Bas het minder erg gelukkig maar pijnloos was het niet; het is gewoon een kanjer!
Wat een kanjer is die Bas!

Gedsie, dus toch nog ontstoken Ivonne :-\. Moet je de wond nu schoonmaken?
Wat zei de D.A.?
Grts Truus.
Door Ivonne
de troep moet er "gewoon" uitlopen en dat deed het dan ook later vandaag nog. Het ziet er verder best netjes uit alleen wil het van binnen blijkbaar niet lekker meewerken.

Ik moet vrijdag terug (dat was sowieso al een afspraak om bij Bas en Moby de hechten te verwijderen) en dan zien we wel weer.
Door Truus
En dan hoop ik voor jou, Bas en Moby, dat je de D.A. een heeeeeeeeele tijd niet ziet ;)
Daar gaan we voor!
Sterkte :-*
Door avalon
Ollie schreef: Ja, het was iets wat ineens in me op kwam, maar onderhuidse hechtingen zijn die niet van ander materiaal? Ik weet het ook niet, zeg ook maar wat.
Nou, ik hoop dat die lieve lobbes gauw weer helemaal de ouwe is. Geef hem meer een dikke :-* van mij!
Voor zover ik weet zijn ondehuidse hechtingen van ander materiaal. Deze draad lost toch van zelf op? of heb ik nu de verkeerde voor?
Door Truus
avalon schreef:
Voor zover ik weet zijn ondehuidse hechtingen van ander materiaal. Deze draad lost toch van zelf op? of heb ik nu de verkeerde voor?
Ja dat dacht ik ook ;). Aan de buitenkant zitten dan een paar die ze er wel uit moeten halen.
Vraag het eens Ivonne!
Door Lupa
de draad die ze voor de huid gebruiken schijnt ook in verschillende sorten te zijn en maten
Door sylvia
O jee ,ik lees dit nu pas,wat een ellende weer zeg,hopelijk gaat het vanaf nu beter die arme Bas en Moby.Geef ze een dikke knuffel van mij en neem erzelf ook één voor de schrik :-*
Door Peet
Die onderhuidse hechtingen zijn - dacht ik - van Catgut (darm... :P) - en die lossen idd op. De hechtingen aan de buitenkant zijn hechtdraag, die wordt verwijderd.
Door Ivonne
het kan niet anders dan dat onderhuidse hechtingen van een ander materiaal zijn dan de "gewone" hechtingen, die onderhuidse lossen op en de "gewone" niet. Maar of het nu van die hechten komt? Ik weet het niet, ik schuif het nu nog maar ff af op pech hebben maar als hij in de toekomst weer geopereerd moet worden (hoop het niet natuurlijk) dan is het wel een punt om te onthouden.
Door Nitus
Zit nu ineens te bedenken dat nadat Gitte gecastreerd werd, de wond op een gegeven moment ook rood en geïrriteerd werd, en dat nadat de hechtingen er uit waren gehaald die roodheid binnen 2 dagen weg was. Toen de hechtingen er nog inzaten mocht ik ook niets op de wond smeren, mocht er van haar niet eens aankomen. Toen de hechtingen eruit waren kon ik de wond gewoon inmasseren met calendula-zalf.
Maar ik heb ook nooit eraan gedacht dat dat door het gebruikte hechtdraad zou kunnen komen. Misschien waren de touwtjes bij Gitte te strak aan getrokken? Kan ook nog.
In ieder geval jij zit er maar mee Ivonne (ja, of eigenlijk Bas dan), maar het zou bij hem dus zo te horen heel goed door het hechtdraad kunnen komen.
De hechtingen mogen er gelukkig vrijdag al uit zag ik, maar misschien kun je vragen of het niet eerder kan?
Beterschap!
Door Ivonne
strak zaten ze wel; en ik mocht er van Bas op een geven moment niet eens meer naar kijken :o

Ik denk dat het niet onverstandig is dat het tot vrijdag blijft zitten, hoe dichter het zit hoe liever het mij is. Voor dat je het weet hangt die hele wond open ::)

Nog maar ff volhouden dus...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door