Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door *Monique
jalukrifa schreef: Nou, omdat ie dus nog af en toe trekt aan de riem.
Vooral op de cursus, als we dichter in de buurt van de andere honden moeten proberen te komen, dan kan ik 100 keer stil gaan staan of omdraaien, regelmatig schiet ie er dan naar toe. (We zijn daar overigens pas net mee begonnen)

idd word dit off topic denk ik, maar mijn haren gaan een beetje recht over eind staan. Als je vertrouwen hebt in je trainer/hondenschool, moet je dit maar gewoon vergeten.....
Waarom MOET een hond in de buurt van andere honden komen???? Hij geeft zelf toch al aan dit TE spannend te vinden. Begin dan op een grotere afstand en leid hem af met heeeeeeeeeeeeeeeel veel lekkers. Tenminste zo doe ik het met mijn eigen honden. Ik kijk naar mijn hond, en vind hij/zij het te spannend en raak ik het contact kwijt, loop ik weg en leid ik af met lekkere voertjes of speeltjes. Het kwartje gaat vanzelf vallen dat jij als eigenaar velen malen leuker bent als die andere honden ;)
Je hebt een jonge hond, volop in de pubertijd. Maak er wat gezelligs van en houd het leuk voor de hond (en voor jezelf). Maar dit is mijn mening :)
Door Hitam
jalukrifa schreef: Nou, omdat ie dus nog af en toe trekt aan de riem.
Vooral op de cursus, als we dichter in de buurt van de andere honden moeten proberen te komen, dan kan ik 100 keer stil gaan staan of omdraaien, regelmatig schiet ie er dan naar toe. (We zijn daar overigens pas net mee begonnen)
En als we daar aankomen duurt het dus heeel erg lang voordat we binnen zijn, met al dat stilstaan en omdraaien. Als ik stilsta komt ie wel netjes weer naar me toe, maar als we dan aanlopen gaat ie weer iets voor me uitlopen en begint het verhaaltje opnieuw.

Hij loopt dus ook nog niet standaard netjes naast me, maar iets voor me uit, zo net op de grens van niet trekken. Als ie dan iets interessants ziet, trekt ie dus wel. Stukjes volgen gaat al wel, hij bied dat ook af en toe zelf aan, als ie los loopt (dat is niet op de cursus dus), alleen kan ik zijn aandacht nog niet heel lang vasthouden.

De instructrice vind 'm, denk ik, te sterk voor mij, en denkt dat ik vandaag of morgen een blessure oploop, vandaar de gentle leader. Zo werd het i.i.g. gebracht.

Ik wil dit ook wel per pb doen, we gaan nu wel erg off-topic en het wordt een lang verhaal??
Dit klinkt alsof het met wat geduld helemaal goed gaat komen. Hij is nog jong maar je bent op de goede weg. Geef hem ook tijd om dingen te leren. Hij kan niet meteen alles goed doen.
Door Juul
Nogmaals, ik ben heel blij met jullie positieve kijk! We gaan onszelf ook niet (laten) opjagen. Als wij er meer tijd voor nodig hebben gaan we die dus gewoon nemen. En we gaan niet aan een genlte leader beginnen! Die leggen we in de kast (want manlief heeft het doosje al weggegooid in een vlaag van opruimwoede :headbonk:)

Groetjes van Juul en Falco
Door Happy Tail
geniet toch eerst lekker van je hond. Hij is jong en moet gewoon lekker uit kunnen razen.
Het lijkt wel alsof hij erg streperig is, want ik herken veel van ons streepje in die leeftijd. EN tja andere honden zijn nu eenmaal erg leuk op die leeftijd om naar toe te gaan.  Hij moet het allemaal nog leren en leg de lat nu niet te hoog. Het is JOUW hond en Jij bepaalt toch wat hij wel en niet moet doen????
het wandelen zonder trekken en hierkomen lijkt me op deze leeftijd het belangrijkste.
Dus om nu gelijk al te zeggen dat je een probleemhond hebt.....dat praten ze je maar aan lijkt mij!
Door Fynn
Hoi
Ik denk dat jij zelf je hond heel goed inschat.
Ik heb me ook wel eens tot dingen laten overhalen bij onze eerste hond waar ik me eigenlijk zelf niet gelukkig bij voelde.Dat gebeurd me dus echt niet meer.
Ik heb nu een reu van bijna 9 maanden en die wil ook heel graag naar de andere honden als we op de hondeschool zijn.Maar consequent blijven en duidelijk dat werkt het beste.
Momenteel zijn we de meeste tijd bezig met het naast leren lopen en het is net wat je zegt je staat meer stil dan dat je loopt.
Je hebt een heerlijke hond en geniet ervan.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door