*Dorothea* schreef:
En hoe is het afgelopen vandaag??
Ik ben redelijk gerustgesteld. De DA (een nieuwe, maar zeeeeeer goed in de smaak gevallen) heeft zijn rug uitgebreid gevoeld, aan zijn poten getrokken, in allerlei bochten gewrongen etc., maar Beau gaf geen kik. En Beau, echte kerel als hij is, piept al als hij maar dénkt dat het pijn gaat doen, dus daar zit het hem niet in. Ook in zijn buik kon hij niets vreemds voelen of horen. Bovendien had hij volgens hem meer klachten in de trant van overgeven etc. moeten hebben als er in zijn buik iets niet goed zit.
De DA denkt toch dat het een voedselallergie is (na ander wasmiddel, vloerbedekking etc. uitgesloten te hebben, want daar is niets in veranderd). Hij was zeeeeeeer te spreken over het menu van B&B (van de ene kant vond hij het jammer, want als ik brokken zou voeren, was het makkelijker voor hem, dan kon hij rauwe voeding adviseren 8)). Alleen ontzettend stom van mij, ik heb helemaal niet meer aan dat hertevlees en hazenvlees gedacht, ik was denk ik gewoon compleet stomgeslagen over het feit dat er nu eindelijk een DA in de praktijk is die niet alleen "niet tegen" rauw voeren is, maar zelfs vóór. Hij stelde dus een eliminatiedieet voor, maar ik moet hem nog even terugbellen morgenochtend, want ik denk dat het voorlopig voldoende is om de nieuwe diersoorten van zijn menu te schrappen (of niet?). Daar moet ik hem morgenochtend nog even over bellen. Verder heb ik shampoo meegekregen waar ik hem deze week en volgende week nog een keer mee moet wassen om de huid tot rust te brengen, en Cefaral tabletjes voor 5 dagen.
Wat hij ook nog wel adviseerde, was om, ondanks dat ik er waarschijnlijk niet om stond te springen ("want iemand die zijn honden rauw voert, is naar zijn ervaring erg met de gezondheid van zijn honden bezig en zit meestal niet te wachten op allerlei chemische middelen") beide honden anti-vlooienmiddel te geven. Puur om een vlooienallergie te kunnen uitsluiten.