Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
[quote="marga1953"]
Ik moet zeggen het lijkt mij zo weinig,als ik dan maar zie wat ze aan spiervlees mogen is dat maar een klein lapje.
Ik denk dan meer aan wat er op een beest zou zitten,qua vlees dan lijkt mij de verhouding van bv, 11 % zo weinig?

Ik dacht altijd dat ik te veel vlees/bot gaf.

Ik ga wel weer eens een menu hier neerzetten.
Af en toe twijfel ik te veel denk ik :)

De honden zijn gezond ,eten altijd hun bordje leeg,zijn nooit ziek,
wat zeur ik eigenlijk :-\

[/quote]

Ik denk dat je hier niet moet vergeten je spiervlees van het vleesbot mee te tellen. Mijn vleesbotten bevatten gemiddeld 60% vlees en 40% bot. Krijg je dus 20% spiervlees los + 30% spiervlees van vleesbot + 20% kaal bot (waar overigens wel meer voedingsstoffen in zit dan alleen calcium!!) + 15% orgaanvlees, inclusief pens + 15% groente. Praat je over 50% spiervlees in totaal. Dat is niet weinig, dat is veel. De gemiddelde hond moet dat nog maar zien te krijgen!
Laatst gewijzigd door Lizzy op di 29 jan 2008, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Marga*
[quote="marga1953"]
Ik vind dat er over het algemeen weinig spiervlees wordt gegeven of zijn de vlees/botten zo goed bevleesd?

[/quote]

Ja daarom zei ik al of zijn de botten zo goed bevleesd. :)
Dat scheelt natuurlijk ook al.
Door Lizzy
[quote="marga1953"]

[/quote]

Ja. En dat niet alleen. Zoals Angelique al eerder schrijft, het maakt ook uit waar je de pens stopt. Als iemand 15% kaal bot, 15% orgaanvlees, 70% spiervlees voert en pens niet meerekend en het als aparte/complete maaltijd telt: zodra ik het menu bereken, kom ik dan op iets ala 15% kaal bot, 35% orgaanvlees en 50% spiervlees.
Door roefus
[quote="marga1953"]

[/quote]

Ja maar Marga, dat heb je toch zelf in de hand?
Ik bedoel, als ikzelf denk 'goh...die ribbetjes zijn toch maar karig bevleesd' dan geef ik vanzelf wat minder aan vleesbot en voeg wat meer aan spiervlees toe.
En andersom: hangen er lappen vlees aan de ribben, dan voeg ik minder vlees toe.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door