Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lightning
ja dat gal spugen ken ik wel maar dat is hier niet (meer) ik geef gauw sochtends hun hele maaltijd omdat ik daarna naar mijn werk ben. voor hun maaltijd lekker wandelen en trainen en daarna eten. savnods dus vaak niks. maar komt ook wel eens voor dat ze pas savonds eten krijgen
Door Borke
Hier wordt niet gevast.
Ze eten 1x per dag en dat gaat prima, ik zie het nut niet in van vasten.
Door roefus
Ze eten hier eenmaal daags.
De tijden zijn wisselend, en zo nu en dan voer ik de ene keer bijvoorbeeld 's ochtends om 10 uur en de dag daarop 's avonds om 22.00 uur.
Dan zit er ruim 30 uur tussen.
Da's 'een beetje' vasten en daar zie ik het nut wel van in.
Volgens mij is het namelijk best goed als maag en darmen een keer even op 'non-actief' staan.
Door Mevroi Kruim
Mijn ervaring is dat ze van minder vaak eten juist dikker worden, als je tenminste in totaal dezelfde hoeveelheid voert. Het lijkt wel alsof ze beter verteren naarmate ze minder vaak eten.
Als je gewoon 1 of 2x per week een maaltijd overslaat krijgen ze minder en zullen ze wel afvallen.
Door Inge en Bono
Ik heb hier een maaltijd per dag geprobeerd en waar Bono 't nergens over heeft, blijft Sem miepen om een 2e keer. Ik ben dus weer overgegaan naar 2 maaltijden p/d voor beiden. Vasten dus niet...
Door Antonia
Hier  geen vastendagen.
Op zich geloof ik dat bij een gezonde hond vastendagen heel goed kunnen zijn. Vaak gebeurt het vasten in combinatie met een dag van een grotere maaltijden (volvreten en uitbuiken). Alleen zijn niet al mijn honden gezond, en bovendien krijgen mijn honden (gezien hun formaat) al redelijk grote porties. Nog grotere maaltijden vind ik bij dit ras eng, ik heb er geen goed gevoel bij en dan doe ik het niet.
Door tieneke
Hier ook geen vastendagen bij mijn toch vrij grote Nollebakkers,2 keer per dag krijgen ze een verse hap en dat houden we lekker zo  8)
Door dorinekok
Ik vind het veel te leuk om mijn honden eten te geven. En gezien de staat van mijn diepvriezers kan ik het niet maken om niet te voeren. Dan gaan ze overlopen. Het is een paar keer gebeurd, toevallig dat ik ze een dagje heb laten vasten. Maar dat was helemaal niet de bedoeling maar ze hebben er ook helemaal niet om gevraagd of gezeurd. Ik kijk meer uit naar hun maaltijden dan zijzelf.
Door hellenbanjerbo
ik geniet ook altijd van het eten geven maar toch laat ik ze minstens 1x per week vasten. ze zijn er helemaal aan gewend en zeuren niet om eten. doen ze nooit trouwens totdat ze merken dat ik het klaar ga maken. dan zijn ze één en al aandacht. ook na een grote maaltijd, schapenkop of zo, laat ik ze de volgende dag vasten. ik vind het prettig de hoeveelheden af te wisselen en de spijsvertering te laten 'rusten'.
Door *Monique
ik heb ze in het begin wel laten vasten (1 keer per week), maar had er zelf geen goed gevoel bij :-[
Wat ik nog wel eens doe, maar dat is natuurlijk geen vasten.......Als Didge een wedstrijd heeft, geef ik hem 2 dagen voor de wedstrijd een vrij grote maaltijd, en de dag voor de wedstrijd alleen maar een kipkarkasje met een beetje spiervlees.
Door Red_Hunter
Hier eten ze twee keer per dag en er wordt niet gevast.
Ik vind dit ook niet nodig.
Hier piepen ze voor elke maaltijd dus ik ben al blij dat ik ze eten kan geven.
Ze rennen het laatste stukje gewoon naar huis om te kunnen eten.

Groetjes Trudie
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door