Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Jolly
bammetje leverpastei is niet zo'n beste traktatie, maar voor 1 keer mag het wel.
Verder heel veel sterkte, denk dat je niet verzekerd bent he voor haar.
Tis en blijft een smak geld hoor, maar soms kan zo'n dieren verzekering je toch weer ff wat geld toen terugkomen.
Door spreeuwtje
hey.. :)
ik vond dat ze toch iets in dr maag moest hebben.. gewoon eten wilde ze niet.. tis ook geen dagelijkse kost hoor.. ;)

ik ben wel verzekerd voor haar.. ik voelde al nattigheid toen ik haar vorig jaar bij haar vorige eigenaar vandaan haalde..
alleen krijg je kosten gemaakt voor het voortplantings orgaan nooit terug..
tenzij je extra verzekerd bent daarvoor.. en ik heb dat gelukkig gedaan omdat ze nog gesteriliseerd moest worden..
dan is het maximaal 50%
verzekeringen zijn prima..
maar sinds die bestaan maken de dierenartsen er een potje van qua kosten.. en de verzekeringen proberen overal onderuit te komen..
maar goed..
t scheelt toch weer zon 350 euro.. (gelukkig)

groetjes spreeuwtje
Laatst gewijzigd door spreeuwtje op ma 28 jan 2008, 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
Jeetje  :o dat was dus mooi op tijd! Hartstikke goed dat je haar zo nauwlettend in het oog gehouden hebt!
Knuffel voor Kieks!
Bammetje leverpastei, ach, tis idd geen gezond eten maar in dit geval kan ik het me goed voorstellen.
Door spreeuwtje
hey kruimel..

sja.. gelukkig weet ik een beetje waar ik naar kijken moet..
ik ben vroeger op die kliniek assistente geweest.. en ik heb baarmoederontstekingen langs zien komen.. pfft.. daar was die van kiki echt niks bij!!!
sommigen leken wel drachtig van 10 pups..  ???
bij kiek was het nog lang niet zo erg.. maar het blijft altijd een risico natuurlijk..
ik had evt. kunnen wachten tot vandaag.. dat had misschien aardig wat geld gescheeld..
maar dat doe je natuurlijk niet..
kiki voelde zich echt ziek en had pijn..
sja..
dan maar weer even sparen.. ;)

groetjes spreeuwtje
Door Jolly
ach goed, dus je krijgt wel weer wat terug.
JA ik ken het, Chasey had zijn pees in voorpoot zwaar gekneusd, maar Da-atje dom had ingevuld elleboog gekneusd en dus kreeg ik alleen het consult vergoed en niet de medicijnen ervoor, want alles wat onder ED of HD problemen valt, vergoeden ze standaard al niet.
Door spreeuwtje
bij paap had ik dat probleem ook bijna..
daar waren ook flink wat foto's gemaakt e.d.
omdat het foto's van zijn achterkantje waren gingen ze er direct vanuit dat het een atrose probleem was van zijn heupen..  ???
waar ze dat nou vandaan haalde weet ik niet..
d.a hadden ze niet eens gebeld om te vragen..
dus.. plof! meteen in de "wordt niet vergoed" map..
nou.. de dierenarts heeft ze toen een brief geschreven dat het dus ging om zijn rug! niet om zijn heupen..
ze heeft er toen maar bij verzonnen dat ie van de trap gelazerd was.. want de verzekering begon meteen te zeggen dat declaraties die afgewezen werden in de regel niet meer geopend konden worden..

jaaaaah.. toedeloe!!! ;)

ik kreeg het dus wel vergoed.. :D
Door Lizzy
Allemachtig Spreeuwtje, ik schrik me een hoedje! Joh, ik vind dat je echt super alert hebt gereageerd!! Nou, ik hoop dat je meisje snel weer hersteld van alle ellende. Fijn voor je dat de verzekering vergoed.

Knuffels voor haar :-*
Door spreeuwtje
hey..
dank voor t compliment.. :D
gek genoeg doet me dat wel wat..
ergens was ik "bang" dat je zou zeggen.. zie je wel!  :shy:
slaat nergens op.. ik weet t.. maar ik ben een nogal onzeker en open typje..  8)

naja.. ik ben blij dat kiek nu wel weer goed gaat..
ze heeft net goed gedronken.. haar normale avondeten gehad.. (wat ze nog steeds met lange tanden eet uit angst voor appel azijn..  :uglystupid2:
en we hebben net een stukje gewandeld..
mevrouw wilde weer spelen.. maar dat deed toch wel een beetje pijn..
maar t zijn goede tekenen..

bedankt voor het meedenken enzo..

kuz.. spreeuwtje
Door - Judith -
Jeetje, super dat je zo goed hebt opgelet op je meisje en dat je er op tijd bij was met de operatie! En dan nu op naar het volledige herstel!!!  :-* voor Kiki.
Door *Natasja*
spreeuwtje schreef: wat lief van jullie..  :smitten:

stom dat ik zo onzeker ben..  :hug2:

Onzeker zijn we volgens mij allemaal als het onze hondjes betreft  ;) dus daar hoef je echt niet over in te zitten.
Door Hitam
Daar was je mooi op tijd bij. En baarmoederontstekingen zijn van die verraderlijke dingen, die zie je niet. Ik hoop dat ze snel opknapt.
Door sabine
Jeetje zeg dat was schrikken. gelukkig was je er op tijd bij!
Het is toch wel lastig soms hoor, Kyra van mij had een maand of twee geleden ook Struviet en dronk heel veel (ik heb ook wel tien keer gevraagd ij de dierenarts is het echt geen baarmoederontsteking)
We hebben bloed en urine onderzocht en het enige wat er uit kwam was een te hoge PH waarde en Struviet.
DAt gaat allemaal goed, maar toch was ik ergens wel opgelucht dat ze van de week zonder rare dingen loops werd.

Veel sterkte met het herstel van Kiki!
Laatst gewijzigd door sabine op di 29 jan 2008, 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door