hier hebben ze normaal 2 tot maximaal 3 eetmomenten per dag.
soms een soort van 1 eetmoment, als ze beiden een hele en grote kwartel krijgen, daar knagen ze dan de hele dag van.
ik merk dat zowel ot als sien deze momenten nodig hebben. ot omdat ze nog jong is en een snellere spijsvertering enzo, en sien omdat ze gewoon een vreetschuurtje is
maar ik vind 1 voermoment per dag gewoon te weinig, en dan meer voor mn eigen gemoedsrust. ik merk het vooral aan ot, als ze langer dan 12 uur niets eet, lijkt ze een beetje suffig te worden.
ook mag een gezonde (en dus slanke!) kat niet langer dan 48 uur vasten. de meeste katten zijn, net als sien, te vet, en mogen dus niet langer dan 24 uur vasten.
bij 1x per etmaal voeren loop je dus meer risico. als ze een keer weinig honger hebben en niet eten, of als je ook net even niet oplet of iedereen netjes en genoeg eet, kan het zijn dat er zomaar 1 van de katten te lang vast.
bij 2 of 3x per dag voeren is het geen ramp als ze een maaltijd overslaan of even rustig aandoen. bij 1x per dag voeren zou ik er zelf gewoon veel onrustiger over zijn.
de katten zelf hier ook, want na zoveel uur krijgen ze gewoon vreselijke honger.
ook voor de vrede in huis krijgen ze hier dus meerdere keren per dag eten.
vreten ze elkaar tenminste niet op