Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door Greece
Ik wil aan mijn hond ook Schindele's mineralen gaan geven om te ontgiften. Kan hierbij ook voedingssupplementen gegeven worden? Of is het beter om dit even achterwege te laten. Ik geef nu euchinea met vit.C en knoflookpilletjes. Alles 's-morgens. Kan dat allemaal bij elkaar? 
Door Lizzy
Rosalie schreef: Ik wil aan mijn hond ook Schindele's mineralen gaan geven om te ontgiften. Kan hierbij ook voedingssupplementen gegeven worden? Of is het beter om dit even achterwege te laten. Ik geef nu euchinea met vit.C en knoflookpilletjes. Alles 's-morgens. Kan dat allemaal bij elkaar?
Waarom geef je echinacea en vit. C en knoflook? (knoflookpillen zou ik sowieso met mate geven, omdat knoflook in hogere doseringen (we weten niet welke) licht giftig is voor de hond en bloedarmoede kan veroorzaken. Ik zou dus zelf alleen af en toe wat verse knoflook geven).
Door wilfred
Wat betreft groene leem (zalf) kan ik alleen maar positief zijn. Ik bij Bo 2x een steeds groter wordend uitgedroode bult gehad. Deze heb ik operatief moeten laten verwijderen. 1X op zn hoofd en een x op zn achterpoot. In die periode was hij nog niet 100% aan het barfen... Bultjes bleven maar komen en toen kwam het barfen steeds meer in beeld en tevens de groene leemzalf. Het heeft een helende en zuiverende werking. Bultjes zijn verdwenen en haar kwam terug. Ik heb de zalf-variant aangeschaft en dat is dus op de betreffende plek smeren. Ik heb ook een paar keer een lik op zn eten gedaan maar hij eet het ook gewoon zo op... Ik gebruik het zelf ook wel eens voor wondjes, maskertje of ik stop het zo in mn mond... echt fijn spul. Ik heb het gekocht bij De Tuinen.
Door Greece
Ik geef euchinea met vit. C omdat dit het immuunsysteem zou versterken. Knoflook omdat het goed zou zijn tegen vlooien en wormen. Heb al wel gelezen dat dit bloedarmoede kan veroorzaken. Dosering voor de mens is 3x3 pillen. Ik geef 1 x3. Maar beter dus beter verse knoflook. Maar hoeveel dan? Mijn hond weegt ca. 32 kg.
Maar als ik dit achterwege zou laten dan is dit dus beter? En 3 weken deze mineralen gebruiken (afgestreken theelepeltje) of langer. Afhankelijk hoe Whitney hierop reageert. Ik heb al het nodige gelezen hierover maar de vertaling naar je eigen hond maken valt nog niet mee.

Vind je het echt lekker, Wilfred? Heb vanmorgen zelf deze leem opgelost in water gedronken. Stond niet bepaald te juichen en het knarste ook nog tussen m'n kiezen. Maar het is gezond dus doe ik dezelfde kuur maar mee.
Door wilfred
Ik heb er geen moeite mee het binnen te houden; wegspoelen met een goed glas witte wijn... :D
Ik raad je aan je hond geen pillen te geven met synthetische vitaminen. Je kan beter natuurlijk geven; fruit/groente dus.
Knoflook geef ik ook aan Bo (38 kg), ik doe meestal wat door de yoghurt. Ik heb de biologische in poedervorm. 2x keer per week, niet téveel... en nooit geen last van vlooien of wormen.
Door Greece
Ja, nu snap ik dat je er geen moeite mee hebt om de leem zelf te gebruiken. ;D
Dank voor de tip.
De knoflookdragees bevatten alleen knoflook maar er zitten natuurlijk wel vulmiddelen in, dus maar liever de verse teentjes dan.
Door RupsenStorm
Storm had laatst een haak door zijn voet, ik heb het dik ingesmeerd met groene leem. Ook een dessert lepel groene leem door zijn eten gedaan. Daarnaast Rescue remedy en arnica druppels
ZIjn teen was drie keer zo dik. Na de leem pakking was hij al 3/4 geslonken en de volgende dag liep hij weer. Het is ook daarna niet ontstoken geraakt.

onvoorstelbaar goed geholpen heeft deze combinatie

zelf heb ik een keer een onsteking behandeld met groene leem en ook daarbij na twe dagen al resultaat
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door