- za 29 dec 2007, 11:52
De opluchting is enorm groot, dat die giardia pleitte is! Nu kan hij zich volledig op herstel focussen. En da's nog wel nodig... We zijn inmiddels overgestapt op 2 (i.p.v. 3) maaltijden en dat lijkt redelijk goed te gaan. Gisteren voor 't eerst weer een langere wandeling gedaan. Er zijn bij ons nieuwe wandelroutes uitgezet en die wilden we wel proberen. De route was zo'n 12 km. Een route waar we normaal ons hand nauwelijks voor hoeven omdraaien, want dat is voor ons niet echt wandelen, maar een leuk blokje om.... Nou, het was goed te merken dat Ikijok qua conditie goed heeft moeten inleveren. De nieuwe route was prachtig en Ikijok stapte lekker door! Hij had er zin in en genoot zichtbaar! Tot onze verbazing liepen we een losloop gebied in, maar dachten we, die zal wel niet zo groot zijn... Chips, dat viel tegen! En ik had algauw spijt van onze keuze... Ten eerste was 't een behoorlijk groot losloopgebied. Het was er mooi, maar wel enorm onoverzichtelijk en het was er giga druk met loslopende honden en dan ook nog allemaal van die types die keihard (soms zelfs grommend) op Ikijok kwamen afdenderen..... Ikijok begon natuurlijk te stuiteren en liet dit alles niet op zich zitten. Deed diverse pogingen te fixeren en maakte zich ENORM groot... We hielden hem aangelijnd, maar heb diverse honden moeten wegbrullen en echt ontspannen wandelen was er niet bij... Er was zelfs een hond die tegen mij begon te grommen. Eigenaren waren of heeeeeel ver weg, of ze deden helemaal niets... Is kennelijk allemaal normaal..... Zucht... Goed, Ikijok begon zich flink op te winden en toen we eindelijk het losloopgebied hadden verlaten, zag je de energie uit zijn lijffie stromen... Hij werd weer behoorlijk tam, liep nog wel mee, maar je zag dat ie moe was... De 12 km werd dus ingekort tot een km of 9 a 10... Zijn tong werd weer grauw en eenmaal bij 't autootje kon er flink uitgerust worden... Vandaag een andere route aangelijnd gedaan in 't duin (vanwege vuurwerk). Dat ging beter. Geen hond gezien (letterlijk en figuurlijk, ook geen vuurwerk) en na een uur wandelen had ie het weer behoorlijk gehad. Normaal zou ik de rondes wat inkorten, maar ik wil hem wel de gelegenheid bieden te poepen en te plassen en vanmiddag wordt er weer geknald en dan wil ik dus niet wandelen, alleen sanitaire rondes lopen.... Nu is ie hartstikke moe, ligt te pitten en heeft daardoor ook minder "last" van 't vuurwerk... Had na 't wandelen wederom weer een blauwige tong, maar het trok weer snel bij en nu ziet het er weer gewoon goed uit. Het was niet zo erg als gister, maar ik blijf 't vreemd vinden.... Heeft ook weer even buikpijn gehad, maar ligt nu tevreden te pitten.... Er zit weer rust in zijn lijf en hij is weer volledig ontspannen...
Rachel.