Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Zaniematsu
"een bot is een bot en een dier is een dier"......

is wat de dierenarts ons vertelde.
Paula en ik moesten echt onze verbazing en lach in bedwang houden.
De dierenarts vergeleek een kalf met een hond & kat! ivm salmonella besmetting.
"een dier is een dier" zei hij. Nou ik hoop dat hij toch wel iets meer geleerd heeft tijdens zijn studie.
Wij waren echt verbaast.
Ook wist hij te vertellen dat het niet uit maakt of je verhitte of rauwe botten zou geven.
Toen ik aangaf dat honden en katten carnivoren zijn die in de natuur ook alles rauw eten, zei hij alleen maar  :"ja dat is waar"
"het is niet mijn verantwoording" zei hij nog.....

Dan moet je net Paula en mij hebben. Wij kunnen op dit vlak echt onze mond niet houden. Paula vertelde nog over de zuurtegraad maar daar keek hij alleen maar een beetje beteuterd, of moet ik zeggen zuur bij...?

Laat er nou na ons ook een mevrouw met haar honden komen die ook uitsluitend rauwe voeding geeft :-)
Door Staftime
Zaniematsu schreef: Paula vertelde nog over de zuurtegraad maar daar keek hij alleen maar een beetje beteuterd, of moet ik zeggen zuur bij...?
Hahaha, die is goed, hij keek er zuur bij!  ;D
Hij zei toch ook "een bot is een bot" zelf nadat jij zei dat de structuur van het bot verandert door verhitting, dat was niet waar volgens hem.
Yeah right, een ei blijft ook het zelfde van structuur na verhitting  ;)
Door Laura2004
Ik heb het echt nooit meer over voeding met mijn dierenarts en als de dierenarts er naar vraagt zeg ik dat ik voor iets medisch kom en dat ik geen voedingsadvies nodig heb en dat ik geen trek heb in een discussie, ik ben die nutteloze discussies zo zat, ik snap niet dat mensen slim genoeg zijn om zo'n studie succesvol af te ronden, maar niet kritisch kunnen nadenken over voeding, maar goed zonde van je tijd om daarmee in discussie te gaan.

Wel is het zo dat een hond een salmonellavergiftiging kan oplopen, maar de kans dat een gezonde (barf)hond daar dood aan gaat of heel ziek van wordt is heel klein.

@Paula: ik ga ook altijd van het ergste uit en toch kan je beter een keer te vaak naar de DA gaan dan te weinig, geef Romeo maar een knuffel van mij ;)
Door Staftime
Zal ik doen Laura.
Hij heeft een heel voorzichtige, maar dikke knuffel gekregen.

Ik ben die discussies ook zat hoor, en meestal zeg ik ook gewoon niets.
Maar omdat ik wilde weten of het iets in zijn darmen was, moest ik wel eerlijk zijn en vertellen dat het eventueel van kippenbot kon zijn, dus daarom begon die arts daar over.
Door Laura2004
Even uit nieuwsgierigheid Paula en helemaal off-topic: Ik vroeg me af hoeveel Julia weegt om het te vergelijken met het gewicht van Ziggy, iedereen zegt nl dat Ziggy zo klein is, veel te klein voor een stafford (ik kan het me wel voorstellen, want ze worden steeds breder en groter gefokt), maar ik vind haar perfect voor een teef.
Door Staftime
Julia weegt maar 24kg. Haar schofthoogte is 44cm.
Iedereen vindt haar ook al te klein voor een Amstaff, maar dit is een heel normaal gewicht voor een teefje hoor.
Ze worden idd steeds groter gefokt, en ik vind dat eigenlijk helemaal niks, want ze veranderen een ras.

Wat weegt Ziggy dan?
En wat is haar schofthoogte?
Door Laura2004
Ziggy's schofthoogte is 48 cm (hebben we net ff gemeten ::), ik had haar nog nooit gemeten) en ze weegt 27 kilo ongeveer, ik vind haar groot genoeg en heel mooi (Julia vind ik trouwens ook prachtig!).
Ik merk dat mensen staffords steeds groter en breder willen hebben, ik vind het overdreven en onnatuurlijk.

Ik heb het even verandert, mijn vriend had haar opgemeten en kwam op 50 cm uit, maar ik kom op 48 cm uit, iets kleiner.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op vr 21 dec 2007, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Staftime
vanaalst schreef: ben blij dat je weer opgewekt klinkt!!!!!!!!!!
ellen
Anders ik wel!
Het is ook echt een opluchting voor me.
Want ik doe zo mijn best om mijn honden gezond te eten te geven en als er dan daardoor iets mis zou gaan, is dat erg moeilijk te verkroppen.
Door Staftime
Laura2004 schreef: Ziggy's schofthoogte is 48 cm (hebben we net ff gemeten ::), ik had haar nog nooit gemeten) en ze weegt 27 kilo ongeveer, ik vind haar groot genoeg en heel mooi (Julia vind ik trouwens ook prachtig!).
Ik merk dat mensen staffords steeds groter en breder willen hebben, ik vind het overdreven en onnatuurlijk.

Ik heb het even verandert, mijn vriend had haar opgemeten en kwam op 50 cm uit, maar ik kom op 48 cm uit, iets kleiner.
Nou, dan is ze dus groter dan Julia  ;D
Ach ja, mensen willen ze steeds groter hebben, maar net als jij vind ik het overdreven.
Een Amstaff is een Amstaff, en geen Bullmastiff ofzo.
Ik vind Julia een prima maatje hebben, al wordt ze overal voor SBT uitgemaakt.
Door Dian
gelukkig dat het allemaal meegevallen is. Knuffel voor Romeo (en voor Julia, anders wordt ze misschien jaloers :P) :bigarmhug: :bigarmhug:
Door Zaniematsu
Laura2004 schreef: Ik heb het echt nooit meer over voeding met mijn dierenarts en als de dierenarts er naar vraagt zeg ik dat ik voor iets medisch kom en dat ik geen voedingsadvies nodig heb en dat ik geen trek heb in een discussie, ik ben die nutteloze discussies zo zat, ik snap niet dat mensen slim genoeg zijn om zo'n studie succesvol af te ronden, maar niet kritisch kunnen nadenken over voeding, maar goed zonde van je tijd om daarmee in discussie te gaan.
Hallo Laura,

Paula moest het wel vertellen want bot had eventueel het probleem/oorzaak kunnen zijn.
Paula vertelde dus dat hij wel kipbotten had gegeten, kipkarkas geloof ik.
Toen vroeg de arts, "toch wel salmonelle vrije hoop ik?"

tja en dan komt de discussie op gang.

Groetjes Linda
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door