Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
Antonia schreef: Extra vezels kunnen inderdaadbaat hebben, maar ik denk dat je, juist bij darmklachten, moet oppassen met het soort vezels.
Ik heb goede ervaringen met producten van de Groene Os, toch zou ik in dit geval kiezen voor een andere pro biotica. Lizzy noemt al de Protexin Pro Fibre. Daar kan ik me bij dit soort klachten helemaal in vinden. Verkrijgbaar bij je dierenarts.
En wellicht is gekookte pompoen een optie?
Aangezien Protexin toch alleen via de DA verkrijgbaar is, is het misschien gelijk een goed idee om dat de DA te overleggen of Ikijok wel of niet gebaad is bij extra vezels. Misschien kun je dat vrijdag meenemen Rachel, als je toch naar de DA gaat?
Door Malamoods
Overigens heb ik de indruk dat er een stijgende lijn in zijn situatie begint te komen... Ik durf nog niet te hard te juichen, maar ben hier al enorm blij mee!

Rachel.
Door bloemetje
Malamoods schreef: Overigens heb ik de indruk dat er een stijgende lijn in zijn situatie begint te komen... Ik durf nog niet te hard te juichen, maar ben hier al enorm blij mee!

Rachel.
Dat is goed om te horen! Ik duim voor je dat het zo blijft  ;D
Door Malamoods
Ja, het lijkt echt beter te gaan! Niet dat ie beter is dan gister of eergisteren, maar hij blijft nu stabieler en heeft nog wel wat terugvalen, maar niet meer dat ie zo bagger slecht is, zeg maar... Oh, ik ben zooooo blij!

Rachel.
Door Malamoods
Zijn tong is weer mooi roze aan 't worden. Dat wittige laagje is zo goed als weg. Hij slaapt nog wel veel, maar dit ziet er meer uit als rusten, dan als "uitgeput" zijn. Zijn keel gaat beter, hij drinkt beter en hij maakt meer contact, is minder sloom. En buiten oogt hij ook best wel fit... We zijn vandaag aan de laatste strip pillen begonnen en morgen is de metrazol eindelijk op! Oh, wat heeft ie een spuughekel aan die pillen! Hij moet 6 per dag, maar het wordt steeds moeilijker om ze erin te krijgen....
Jongens, ik ben zooooooo blij! Gaat vast weer goedkomen met mijn ventje! En tjonge, wat heb ik in de rats gezeten... :-[ Goed, we zijn er nog niet, maar ik heb geduld, dit is al zo'n grote stap in de goede richting! En wat is 't naar om je maatje zooooo beroert te zien....

Rachel.
Door Lizzy
gemmaa schreef: Zou ook geen extra vezels geven, misschien moet hij net iets hebben wat makkelijk te verteren is en zijn darmen niet teveel belast, dan is extravezels misschien averechts. Zeker i.v.m. zijn buikpijn.
Ik weet toch niet dat ik het hier mee eens ben hoor....

Psyllium husk van de Groene Os (noot Lizzy: is het zelfde als Colon Clean Rachel).
Voor een goede darmwerking

Samenstelling
Plantago Ovata, de semen ispagulae (Blond psylliumzaad/Vlozaad)

Eigenschappen
· Deze vezels kunnen tot twintig maal hun eigen gewicht aan water opnemen. Hierdoor maken ze de darminhoud zachter en volumineuzer waardoor de darmpassage verbeterd wordt. Dit heeft als gevolg dat verstopping wordt tegen gegaan, de darmperistaltiek wordt verbeterd en diverticulosis wordt voorkomen. Een klein gedeelte van de vezels wordt door de darmflora omgezet in stoffen die bijdragen aan het voorkomen van darmkanker. Psyllium husk is vooral erg nuttig bij de behandeling van zandkoliek.
· Oplosbare vezelstoffen vertragen de opname van koolhydraten en suikers, waardoor de bloedsuiker spiegel minder schommelingen vertoont.
· Ook zijn oplosbare vezelstoffen in staat om een aantal toxinen en zware metalen aan zich te binden en zo het ontgiftingsmechanisme van het lichaam te ondersteunen.

Bij het gebruik van Psyllium husk is het belangrijk dat de dieren de gelegenheid hebben om voldoende water op te nemen.

Bijzonderheden
Bij preventief gebruik tegen koliek of als herstel van koliek wordt ook gebruik van “Probio forte” en “Darm compositum” aangeraden. Bij paarden die regelmatig zand binnen krijgen (langdurig op een kale wei) is het aan te bevelen Psyllium husk in een dosering van ½ maatschep per dag te geven.
Door Hitam
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik vermoed dat het vezelverhaal een mensenverhaal is. Ik heb nooit echt schokkende resultaten gezien van vezels alleen. Maar kwaad kan het niet, dus voor alle zekerheid kun je het beter wel doen.

Wat grappig dat je zijn tong zo goed observeert! Dat witte laagje is een teken van koude in zijn darmen en dat kan krampen geven. Als dat witte laagje verdwijnt zal hij dus ook minder krampen krijgen.
Door Charlie Angel
Wat heerlijk dat Ikijok de goede kant opgaat.
Ook al gaat het langzaam, als hij maar vooruit blijft gaan meid.

En ik begrijp heel goed hoe erg je in de rats hebt gezeten hoor.

Een hele dikke knuffel voor jullie! :-*
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door