Een weekje na de dood van zijn zusje had hij een erg gezwollen en ontstoken onderlip: prik met cortisone en AB gekregen en na een paar dagen was de lip weer normaal.
3 weken later een dikke bovenlip, weer ontsteking, zelfde behandeling,. Toen werd er al over autoimmuunziekte gesproken.
Nu is het mijn fout dat ik eigenlijk niet precies weet of de lip na de prik weer helemaal is genezen of dat er altijd iets is achtergebleven

Het er met de da over gehad, hij had het nog steeds over auto-immuun.
3 dagen geleden toch weer met Eli naar de da geweest alhoewel het kratertje verminderde, maar nu had hij een bacteriele ontsteking op de kin waarvoor hij nu weer aan de AB zit.
Voor zijn lip opnieuw een prik cortisone en over 10 dagen moet ik beginnen met prednisolon. 3 weken lang en dan controle.
Eli kreeg sinds hij bij mij is probiotica en echinacea forte van bloem. Na het 2de lip-incident gestopt met de echinacea. Sinds 2 dagen ook gestopt met de probiotica maar hij ontlast nogal slap nu.
Hij eet nog steeds Duck.
Ik heb het de laatste keer niet meer over eosinofiel granuloom gehad met de da, gewoon vergeten

Ook vermelden dat zijn tandvlees ontstoken was.
Eli is nog helemaal nooit geent.
Ik ben volop gaan surfen, hier op BP vind ik niet zo veel info.
Nu heb ik even een paar vraagjes en ik hoop dat jullie me willen helpen. Hier zit zoveel kennis.

Kan ik verder gaan met de probiotica?
is eosinofiel granuloom ook een autoimmuunziekte?
Mijn plan: straks NIET beginnen met de predn maar afwachten wat de lip gaat doen. Zodra het terug komt een 2nd opinion vragen zonder de 1st opinion erbij te halen.
Zowieso een bloedonderzoek en allergie test.
Eventueel een biopsie.
is dit een goed plan?
Verder nog tips?
Is een heel verhaal geworden.
bedankt allemaal

BTW, met yakin gaat het goed hoor