Misschien onterrecht, maar ik vind het ook nog wel spannend hoe het gaat als zijn maag/darm stelsel weer opgang gaat komen (hij is nu natuurlijk hartstikke nuchter en heeft sinds zondagmiddag niks meer gegeten)...
Rachel.
Moderator: Lizzy
Malamoods schreef: Maar kan een hond zich zooooo beroerd vallen van een "simpele" darmonsteking?agosie wat naar voor jullie dat hij zich nog zo ziek voelt, maar ze kunnen van een darmonsteking wel deegelijk knap ziek zijn, maar hij heeft natuurlijk meer dan alleen maar de mogelijke darmonsteking, hij heeft net een narcose achter de rug, daar kan je ook knap ziek van zijn, en hij heeft een slang in zijn keel gehad, ook dat kan de nodige ongemak veroorzeken, bovendien zijn er biopten genomen, ook dat heeft natuurlijk een invloed op zijn algehele gezondheids gevoel. Je kan proberen om een wolkje (echt een heel klein beetje) melk in zijn water te doen, dat wil ze vaak aansporen om toch te gaan drinken.
Ik heb in elk geval een belabberde nacht achter de rug. Ikijok erg onrustig geweest. Is duidelijk nog misselijk en ik denk te zien dat hij buikpijn heeft....(en da's ook logisch). Heel positief is dat ie niet meer heeft gebraakt en dus ook geen bloed met stolsels heeft gespuugd! Wel hoesterig geweest door de endoscopie en een enorme "borrelbuik"... Gisteravond rond 21.00u werd hij eindelijk ook goed wakker. Daarvoor was hij echt zo slap als 'n vaatdoek en wilde echt helemaal niks! Gelukkig is dat beter nu.
Opvallend is verder dat hij weinig tot niet wil drinken (gisteravond twee keer een mini beetje gedronken, nu wil ie niks)... Ik denk dat ik straks nog effe contact opneem met praktijk of hij nu bijv. wel yoghurt mag en of ik hem okugest als ondersteuning mag geven...
Rachel.
conleeuw schreef: agosie wat naar voor jullie dat hij zich nog zo ziek voelt, maar ze kunnen van een darmonsteking wel deegelijk knap ziek zijn, maar hij heeft natuurlijk meer dan alleen maar de mogelijke darmonsteking, hij heeft net een narcose achter de rug, daar kan je ook knap ziek van zijn, en hij heeft een slang in zijn keel gehad, ook dat kan de nodige ongemak veroorzeken, bovendien zijn er biopten genomen, ook dat heeft natuurlijk een invloed op zijn algehele gezondheids gevoel. Je kan proberen om een wolkje (echt een heel klein beetje) melk in zijn water te doen, dat wil ze vaak aansporen om toch te gaan drinken.Ik heb met Lex eigenlijk vrij weinig gemerkt van de nasleep van de endoscopie en de biopten. Ok, hij was wat zwabberig van de narcose, maar 's avonds was ie al helemaal 't mannetje (wilde vlot eten en drinken)... Dat was bij Ikijok dus zeker niet zo. Vandaar mijn zorgen zeg maar... Maar dat ie goed wakker is en niet meer kotst, doet me zeer goed. Heb over de voeding nu even overleg met da en dan kijken we gewoon hoe 't vandaag gaat.
Ik hoop maar dat hij vandaag opknapt, en dan ook aan het eten gaat waardoor hij zich snel echt goed gaat voelen![]()
Malamoods schreef: Ik heb met Lex eigenlijk vrij weinig gemerkt van de nasleep van de endoscopie en de biopten. Ok, hij was wat zwabberig van de narcose, maar 's avonds was ie al helemaal 't mannetje (wilde vlot eten en drinken)... Dat was bij Ikijok dus zeker niet zo. Vandaar mijn zorgen zeg maar... Maar dat ie goed wakker is en niet meer kotst, doet me zeer goed. Heb over de voeding nu even overleg met da en dan kijken we gewoon hoe 't vandaag gaat.De ene is de ander niet, ik heb een aantal edoscopieen gehad, de ene keer had ik gewoon veel meer last dan de ander, soms was mijn keel gewoon rauw, soms had ik maagpijn, en soms had ik nergens last van
Misschien nu ook misselijk door lege maag?
Rachel.
conleeuw schreef: De ene is de ander niet, ik heb een aantal edoscopieen gehad, de ene keer had ik gewoon veel meer last dan de ander, soms was mijn keel gewoon rauw, soms had ik maagpijn, en soms had ik nergens last vanDat zou een logische verklaring kunnen zijn ja....keelpijn.... Bedankt voor ´t meedenken Connie!je weet het maar nooit, ik zou toch vermoeden dat hij een beetje keelpijn heb, gekuch, en niet willen drinken lijk mij een logisch gevolg, de da kan natuurlijk meer vertellen over wat wel en niet qua voeding handig is
![]()
Malamoods schreef: Ik herinner me dat Lex met name last had van de dexamethason die hij had gekregen. Ikijok heeft dat niet gehad.ja maar.... ik ben overgevoellig voor heelwat medicijne , daar hebben mijn zussen geen last van, en omgekeerd
Rachel.
Lizzy schreef: Als het flink ontstoken is daarbinnen en je neemt er hapjes uit: dan bloed het inderdaad behoorlijk ja. Op zich is dat dus niet zo heel erg vreemd. Maar ik kan me voorstellen dat je er van bent geschrokken. Niet om het een of ander trouwens maar Whoofer was na deze behandeling echt heel ziek. Ons werd toen verteld dat het wel vaker voor komt dat honden heel heftig kunnen reageren op het uitnemen van weefsel uit maag/darmen. Dus volgens mij kan zo'n behandeling best hard aankomen. Wat ga je hem nu te eten geven? Heb je nog advies gehad over hoe je moet beginnen? Moet je zijn voer eerst koken?Ik word zo terug gebeld door da wat betreft het eten.... Zelf dacht ik eerst maar een yoghurtje te proberen en dan langzaam wat op te bouwen... Maar ik hoor dus zo hoe en wat... Hij is wel misselijk, hoop maar dat ie eten wil dan....
Lizzy schreef: Als het flink ontstoken is daarbinnen en je neemt er hapjes uit: dan bloed het inderdaad behoorlijk ja. Op zich is dat dus niet zo heel erg vreemd. Maar ik kan me voorstellen dat je er van bent geschrokken. Niet om het een of ander trouwens maar Whoofer was na deze behandeling echt heel ziek. Ons werd toen verteld dat het wel vaker voor komt dat honden heel heftig kunnen reageren op het uitnemen van weefsel uit maag/darmen. Dus volgens mij kan zo'n behandeling best hard aankomen. Wat ga je hem nu te eten geven? Heb je nog advies gehad over hoe je moet beginnen? Moet je zijn voer eerst koken?Het wordt Carnibest. De reden hiervoor is om te voorkomen dat hij weer gaat braken. De endoscoop kon gisteren de pylorus (schrijf je dat zo) niet passeren. Dat kan dus komen door dat bij het draaien van de endoscoop de maag meebeweegt en daardoor niet in de darmen kan komen, maar het kan ook een vernauwing zijn. Dat zullen de biopten moeten uitwijzen...