Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Anthraciet
Ik denk alleen niet dat degene die ik plaatste van Severin is, want er wordt geen merk bij vermeld.... maar voor dat geld kan je er toch bijna geen bult aan vallen? ::)

Zit nu alleen te twijfelen welke ik zal gaan nemen.... zo'n doorzichtige of zo'n dichte, wat meer of wat minder watt..... *zucht*
Door pallas
is er iemand die wat kan zeggen over het energie verbruik tov de oven. Ik droog hier nog steeds in de oven en vraag me af of ik dan met een droogmachine goedkoper uit ben.

het leukste vind ik altijd dat alle honden gedroogd vlees lekkerder vinden dan hun frollic of andere snoepjes. ik heb de hele hondenclub achter meaan als ik niet uitkijk ;D ;D ;D
Door Chaos
Anthraciet schreef: Ik denk alleen niet dat degene die ik plaatste van Severin is, want er wordt geen merk bij vermeld.... maar voor dat geld kan je er toch bijna geen bult aan vallen? ::)
Als ik zo'n beetje rondsurf op het net, vallen me een paar dingen op: volgens mij lijkt het apparaat op de onderste foto heel erg op de Severin en tevens heel erg op de Orava die ik heb gekocht van Tieneke. Ik vermoed dat ze hetzelfde zijn/uit dezelfde fabriek komen.

Als ik verder google en zoek naar snijmachines, zie ik dat ik in Duitsland een Bomann, en in Nederland bij bijvoorbeeld Neckerman een Clatronic kan kopen. Volgens mij ook identiek.

Fabrikanten lijken verschillende merknamen te gebruiken om diverse delen van de wereld te bedienen met hun produkten.
Laatst gewijzigd door Chaos op za 08 dec 2007, 13:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Linneke
De droogmachine die je op de 2e foto hebt staan heb ik ook, maar dan idd ook van Tieneke vandaan. Ik heb er extra roosters bij besteld zodat ik meer tegelijk kan drogen. Per rooster kan er ongeveer 500 gram op (ligt ook aan wat je precies droogt). Het is wel handig om zelf nog een tijdschakelaar te kopen zodat die die in het stopcontact kan steken..dan hoef je niet zo te letten op de tijd en slaat hij vanzelf af.

Hij bevalt mij en mijn hond en katten prima!
Door Anthraciet
maddoc schreef: hoi,

ik ben ook erg geinteresseerd, waar vind ik die goedkope, duitse droogmachines?

anne
Die ik geplaatst had, staan op de duitse ebay. Ik zag alleen wel dat een aantal leveranciers alleen in Duitsland verzenden, maar dat zou je nog persoonlijk kunnen navragen.
Mijn ervaring is dat veel leveranciers het wel naar het buitenland willen verzenden, maar alleen als mensen er specifiek naar informeren zodat ze geen gezeur over hogere verzendkosten krijgen.

Als je op de duitse ebay wil zoeken, kan je 'dörrgerät' of 'dörr' zoeken, dan kom je wel een en ander tegen ;)
Door Happy Tail
ik heb de onderste ten volle tevredenheid van Baya
Ik leg de roosters altijd vol met van alles, lever, hart en pens lapjes. 
aan drooggewicht geen idee ik weeg het eigenlijk nooit als het droog is. Sommige dingen moet je even goed nakijken als je dat wat dikker erin legt en nog even wat langer erin laten, als het echt goed droog is, dan kan je het weken bewaren..nou zou kunnen ;D dus ik maak meestal van alles tegelijk en dan is het in een week of 3-4 wel op. lamspens is bijv na een uur of 8 droog genoeg. Runderpens mag vaak een uurtje of 2 langer. en het orgaanvlees ligt er ook maar net aan hoe dun ik het heb kunnen snijden
de pensdingen die ik zelf droog zijn lekkerder dan die van de dsz volgens Baya.
Door Cindy de Wolf
Chaos schreef: Als ik zo'n beetje rondsurf op het net, vallen me een paar dingen op: volgens mij lijkt het apparaat op de onderste foto heel erg op de Severin en tevens heel erg op de Orava die ik heb gekocht van Tieneke. Ik vermoed dat ze hetzelfde zijn/uit dezelfde fabriek komen.

Fabrikanten lijken verschillende merknamen te gebruiken om diverse delen van de wereld te bedienen met hun produkten.
Dat zou zomaar kunnen ::) Ik heb dus 1 van Severin met 5 tableau's en ben er erg tevreden over. Heb hem langer dan 1.5jaar. Het is wel een must dat deze buiten/schuur kan staan want in huis is het geen doen, qua geur. Wat betreft stroom weet ik het niet zo, we redden het nog steeds met het normale maandbedrag, dus dat zal wel meevallen. Bij mij ligt er momenteel tong in en als de hondjes nu de tuin inlopen, gaan gelijk de neuzen de lucht in en eindigen ze bij de schuurdeur ;D Ik droog meestal 1 soort, dus of lever, of pens of tong etc, dat snij ik van tevoren in nette gelijkmatige plakjes, en is het allemaal gelijktijdig droog. Bewaren is er niet echt bij met 9 honden ;D ;D
Door pike
Ik heb er een van Tineke, met extra roosters. Is idd sprekend de onderste op de foto. Bevalt mij en de honden uitstekend.
Een pond per rooster red ik niet hoor! Gewichtsverlies ligt rond de 75% bij mij, het ligt er wel lang in hier hoor ik droog het goed droog.
Mijn man heeft eens de electrakosten globaal berekend zo met een natte vinger en dat kwam erop neer dat het niet duurder of goedkoper is dan drogen in de oven, kost nl. ongeveer een euro als ik me goed herinner. Maar omdat je meer in een keer kunt maken is het toch voordeliger (ik gebruik altijd de maximum 9 roosters dan draait hij ook het voordeligst). Bovendien kan  hij lekker in de garage staan en zit je dus niet de hele dag in de vleeslucht , bij kipfilet is dat niet zo erg maar pens kan je in huis dus echt niet doen  :-X tenzij je echtscheiding wenst is het het proberen waard  ::) de honden zullen het niet erg vinden.
Door Staftime
Dan is het dus al niets voor mij.
Ik woon in een flat, en binnen gaat dus stinken.
En als ik het beneden in de schuur zou doen, krijg ik klachten van de buren helaas.... >:(
Ik bewaar dit idee voor als we verhuisd zijn naar een woning met tuin.
Door pike
Staftime schreef: Dan is het dus al niets voor mij.
Ik woon in een flat, en binnen gaat dus stinken.
En als ik het beneden in de schuur zou doen, krijg ik klachten van de buren helaas.... >:(
Ik bewaar dit idee voor als we verhuisd zijn naar een woning met tuin.
Je kan hem toch op het balkon zetten? Zeker in de winter heb je dan denk ik geen (over)last voor de buren. Want ik ervaar dat het nu met lagere temperaturen veel minder ruikt. Let op het woordgebruik: ruikt. Stinken vond ik eigen lijk alleen de pens, van de zomer leek de garage wel een koeiestal. Maar ik heb de buren toen niet horen klagen dus misschien reikt de lucht niet zo ver? Ook komen er 's winters geen vliegen meer op af.
Door Anthraciet
En het is geen optie om het bijvoorbeeld onder de afzuigkap te zetten?
Geen idee of dat genoeg helpt hoor, dat merk ik ook nog wel als ik er eenmaal eentje heb ;D
Door pike
Anthraciet schreef: En het is geen optie om het bijvoorbeeld onder de afzuigkap te zetten?
Geen idee of dat genoeg helpt hoor, dat merk ik ook nog wel als ik er eenmaal eentje heb ;D
Geen idee, nooit geprobeerd, heb geen afzuigkap....
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door