Oh ja, hij heeft geen koorts (gehad)....
Rachel.
Moderator: Lizzy
Malamoods schreef: Tja, virusje...Oh nou, mijn DA's hebben de afgelopen 15 jaar dat ik honden heb echt wel eens bloed afgenomen hoor, omdat ze het ook niet meer wisten. Meestal waren mijn honden al weer opgeknapt voordat de uitslag binnen was! Laten we hopen dat voor Ikijok hetzelfde geldt! Misschien wel een goed idee om even na te vragen, hoe het met het hart zit. Sterkte meisIk hoop het natuurlijk, maar hij heeft dinsdag gekotst en daarna niet meer... Geeft geen rare klachten meer aan in maag/darm streek. Da voelt niets geks in (of aan) de buik... Hij heeft echter wel slechte eetlust en is bijzonder mat.... Da heeft ook hartslag geluisterd, maar daar was ook iets mee (onregelmatig? dat zou ik nog even moeten navragen)... In elk geval, neem ik aan dat een virusje hem niet zoooo lam legt, zoals hij zich nu gedraagd... En ik mag aannemen dat een da niet zomaar zo'n uitgebreid onderzoek laat doen....
Rachel.
202spots schreef: Ik hoop dat ie vlug beter voeld, maar is er ook aan Pancreatitis gedacht?Aan de symptomen te zien, denk ik daar niet zo 1-2-3 aan... Maar, ik neem aan dat de bloeduitslagen wel handvatten gaan bieden, over mogelijk verder onderzoek (in elk geval een richitng aan kunnen geven)... Ik houd het in 't achterhoofd.
Pancreatitis (alvleesklierontsteking):
Symptomen zijn bijv. depressie, sloom, anorexia, koorts, buikpijn, braken en diarree. Oorzaken kunnen zijn: voeding, overgewicht, bepaalde medicijnen, virale infecties, het terugvloeien van voedsel in de dunne darm, trauma etc. Er zijn verschillende oorzaken voor, dus is het niet zomaar te zeggen hoe u het voorkomen kunt.
http://www.devrolijkeviervoeters.org/kynotermen15.htm
Meteen Ikijok uit zijn bench gehaald en ik moest echt effe goed kijken of ie nu gepoept of gekotst had. De stank was zo heftig, dat het wel poep leek, maar het was kots. Ik heb nog zo'n plakaat gevonden en nadat Ikijok wat gedronken had, braakte hij nog eens (waar ik bij was).Ik keek dus eigenlijk naar deze symptoms...
Hij heeft weinig tot geen eetlust en is af en toe wat smakkerig en loopt af en toe te rekken en te strekken
Ja, hij is misselijk, hij rekt en strekt, en smakt.
Het duurt te lang en hij is inderdaad snel moe en erg mat..
202spots schreef: Ik keek dus eigenlijk naar deze symptoms...Dank je Dory! Ik ga het met mijn da bespreken, als ik contact heb over de bloed uitslagen!
Er dat zijn dezelfde symptoms die ik herken van mijn honden, ik hoop dat het wat anders is, maar 't is iets om over na te denken..
Tor had de pancreatitis nadat ie TE veel enTE vette lamsribben had gegeten en s'avonds ook nog is lamhart met aardig wat vet eraan had gehad..
dus echt wel door voeding veroorzaakt...
Cis had pancreatitits door itchpills,( steroids) veroorzaakt, en spuugde eerst alle eten,en wilde daarna geen eten meer, en begon gelijk opnieuw te spugen nadat ze wat had gedronken..
Maar alle 2 hadden ze de bovenstaande symptoms...
Ik hoop in ieder geval dat de bloedtest meer info zal geven!
Anthraciet schreef: Jeetje meid, ik lees het nu pas weerHij hoopt morgen einde middag meer te weten, maar het kan ook dinsdag of woensdag worden... In elk geval begin van deze week....
Ik had zo gehoopt dat hij weer helemaal zichzelf zou zijn na zijn braak-avontuur, maar zal nog maar even doorduimen dat ook dit mee gaat vallen
Heeft de da gezegd wanneer de resultaten terug zouden zijn?
Malamoods schreef: Hij hoopt morgen einde middag meer te weten, maar het kan ook dinsdag of woensdag worden... In elk geval begin van deze week....Ik help je hopen dat je het morgen weet, al is het alleen maar om je gemoedsrust. Ik kan alleen maar voor je duimen en voor ikijok natuurlijk. Dat hij maar weer heel snel de oude vrolijke ikijok mag worden
Rachel.
202spots schreef: Wanneer ie niet eet is okay,maar hij moet wel genoeg vocht hebben...met pancreatitits worden ze daarom aan infuus gedaan,geen eten geen drinken zodat de alvlees klier niet hoeft te werken en kan genezen..Hij blijft gelukkig wel goed drinken...
Eventueel bij DA spuit vocht onder de huid halen...