Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Malamoods
Ik ben zoooooo blij en opgelucht! Geen verstopping gelukkig!!!! Volgens de da heeft Ikijok gewoon heel heftig op de ribben gereageerd. Zijn braaksel is dunne darm braaksel (vandaar de stank van ontlasting). Een hevige afweer reactie op (te harde? te veel?) onverteerd bot dat de maag heeft gepasseerd. Die reactie is hevig en zorgt nu voor de "nasleep" van niet lekker voelen. Maar die reactie is ook zijn redding geweest (verstopping had zonder deze reactie absoluut kunnen volgen). Advies is nu hem qua voeding te laten vasten (drinken mag wel) en dat zaterdag ochtend kleine maaltijden cb aan te bieden (meerdere kleine porties op een dag) en dan langzaam weer overzetten op barf... Wat betreft de ribben... De ribben in kleinere hoeveelheden geven, met nog meer vlees en de harde stukken niet geven. Geeft dat weer moeilijkheden, dan gewoon schrappen uit menu....

Ik ben super blij en opgelucht! Toen we bij de da vandaan kwamen heb ik Ikijok nog even "een rondje plas" gegeven en daar heeft hij een MEGA berg poep neergelegd! Daarna effe heftig crossen geblazen. Ik zag wat kleine stukjes bot, maar het luchtte hem enorm op! In de praktijk was Ikijok alweer wat tieriger en nu thuis ook. Nu proberen te wachten met eten tot zaterdag om zijn maag/darm stelsel rust te geven... Moet zeggen at ik dat wel lang vind, hij heeft al vanaf dinsdagavond niets meer gegeten (en dinsdag nacht heeft hij alles eruit gekotst).....

Rachel.
Door Anthraciet
Gelukkig maar! Wat een opluchting meid!
Ik hoop dat hij zich snel weer een stuk beter voelt, maar zo te lezen gaat dat al de goede kant op 8)

Ik vind vasten tot zaterdag ook wel vrij lang, zou hij daar niet teveel van verzwakken? Misschien kan je hem wel iets van gehakt ofzo geven zodat het makkelijk verteerbaar is?
Door Malamoods
Ik denk dat ik hem vandaag nog even laat vasten en hem dan morgen gewoon iets simpels voorschotel. Gewoon een heel klein beetje. Als hij niet wil, is het prima. Wil hij wel, dan eet hij dat maar lekker op...
Of ben ik nu eigenwijs?

Maar zo dan, wat heb ik in de rats gezeten zeg! Hier thuis sloom en amper vooruit te branden en in de praktijk begon hij alweer praatjes te krijgen... Lekker geloofwaardig ook! ::) Maar goed, ik ben blij dat het meevalt!

Rachel.
Door me and my boys
ooooh, gelukkig maar, wat heb jij in je rats gezeten!!!!
Ben blij dat alles weer goed is!!!
Tot zaterdag vasten is inderdaad wel erg lang, anders geef je hem morgen toch kleine porties licht verteerbare dingen bv kip of zo.
Kan je opgeluchte gevoel hier helemaal voelen, ben echt blij voor je!!!!!
ellen
Door Femke
Wat een opluchting Rachel!! Ik zou me over niet veel eten niet zo heel veel zorgen maken, maar zorg in elk geval dat hij goed drinkt!! Een hond is echt zó uitgedroogd.
Desnoods maak je morgenavond een paar lepels CB aan met water, zodat het een soort 'soep' wordt....
Door Malamoods
Femke schreef: Wat een opluchting Rachel!! Ik zou me over niet veel eten niet zo heel veel zorgen maken, maar zorg in elk geval dat hij goed drinkt!! Een hond is echt zó uitgedroogd.
Desnoods maak je morgenavond een paar lepels CB aan met water, zodat het een soort 'soep' wordt....
Hij drinkt gelukkig wel. Maar die soep is helemaal geen slecht idee Femke! Enne... Je bedoeld gewoon rauw toch? Gewoon cb door zijn water doen?

Rachel.
Door Laura2004
Gelukkig maar dat het meevalt ;)

Het lijkt mij niet zo'n slecht idee om Ikjok wat eten te geven morgen. Wat Femke voorstelt lijkt me een goed idee, maar zelfs gewoon de carnibest maaltijd lijkt me ook ok. Ziggy heeft ook vaak van dit soort dagen gehad, dat ze kotste en dat het naar poep rook en er uit zag als poep. Ik gaf haar dan ook gewoon eten, maar wel zachte botten of gehakt oid en soms liet ik haar wel vasten, ik merk dat haar maagje dan goed tot rust komt.

Beterschap voor Ikjok :-*
Door Nynke
Goed bericht Rachel !!!! Wat een opluchting !!!!!  :-*
Ik zou hetzelfde adviseren als Femke, wat CB mengen met aardig wat water. Rauw inderdaad.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door