En ja, zoiets gebeurd altijd als je toch al twijfelt over dat wat je hem voert, nooit als je gewoon vlees geeft

Moderator: Lizzy
Malamoods schreef: Hij heeft na die ribben (dinsdag rond 16.00u) niets meer gegeten. Ja, gisteravond twee likjes groentenmix en misschien twee of drie stukjes kippenlever... Verder wil hij niks....Dat zal je nu ook best hebben. Want ziek is hij, dat is duidelijk! Alleen de reden is de vraag. Ik denk niet dat hij dus verstopt zit. Omdat hij redelijk normaal ontlast heeft gisteren. Hij heeft verder ook niks meer gegeten dus hij heeft niks te poepen zeg maar. Vandaar..
Lief dat je me gerust probeerd te stellen... De ergste paniek is (voor hoelang het duurt) even weg, maar ik maak me nog steeds zorgen... Het voelt gewoon niet goed en tot nu toe heeft die "intuïtie" altijd gelijk gekregen...
Rachel.
Anthraciet schreef: Ja, het rekken en strekken wat hij deed is natuurlijk ook een symptoom dat hij zich niet lekker voelt c.q. pijn heeft, dus ik zou ook de da gebeld hebben hoor. Beter een keer teveel dan een keer te weinig naar die manJa, hij is misselijk, hij rekt en strekt, en smakt. Met twee honden die ernstige maag/darm aandoeningen hebben gehad (en zijn overleden), weet ik helaas al veel van buikpijn... En je kent het verhaal van Scooby....
En ja, zoiets gebeurd altijd als je toch al twijfelt over dat wat je hem voert, nooit als je gewoon vlees geeft![]()
Lizzy schreef: Jeetje Rachel, ja, helaas moeilijk wat van te zeggen.... Ik zou je het liefst geruststellen en zeggen dat het allemaal wel goed komt en het een virusje is. Dat is ook heel waarschijnlijk. Maar een verstopping is ook niet onwaarschijnlijk.... Helaas..... Heeft hij de afgelopen uren gekotst? Wanneer heeft hij voor het laatst ontlasting geproduceerd? Waren dat "normale hoeveelheden" ontlasting? Of waren het dunne sliertjes en weinig? Ik zou gewoon vanmiddag naar de DA gaan. Ze beginnen te voelen aan zijn darmen. En als ze het niet vertrouwen: laten ze dan maar een rontgenfoto maken. Op de foto kunnen ze zien of er bot zit en zo ja waar. Afhankelijk van hoe groot de stukken bot zijn, zullen ze moeten beslissen om hem wel of niet te opereren. Maar, zover is het nog lang niet! Ik krijg ook het idee dat er van alles heerst. En kots die zoooo erg stinkt dat je er gewoon ter plekke bijna zelf van moet braken: dat herken ik wel. Dat heeft Brutus ook een keer gehad. Dat was na een geitenrib (die overigens ook veel te hard was). Brutus is daarvan ook een paar dagen niet lekker geweest en heeft scheten gelaten waar een paard de hik van kreeg... Dat is toch vanzelf weer goed gekomen. Maar, ik heb daarvan wel geleerd dat ik nooit meer zulke harde botten geef van zo'n ouwe bok. En ik krijg ook steeds vaker de indruk dat hardere botten in combinatie met laxerend orgaanvlees vaak ook niet lekker valt. Bij twijfelachtige botten (ik zou ze zelf niet geven maar goed) zou ik eerder pens geven dan laxerend orgaanvlees zoals lever/hart/nier.Ik heb een afspraak om half 4, dus ik ga het zeker na laten kijken.
Nou meis, ik ga duimen voor je. Heel hard. Dat hij alleen een virusje heeft. Echt, daar kunnen ze ook heel naar van zijn. Ik denk wel dat je er verstandig aan doet om het vandaag na te laten kijken. Met dit soort dingen moet je gewoon niet zo lang wachten.