Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Vaccineert u wel of niet en zo ja hoe en zo nee waarom niet?

Ja, tegen alle ziektes waartegen ik mijn honden kan beschermen, ieder jaar
1
2%
Ja, maar selectief
16
28%
Ja, zoals de dierenarts voorschrijft
11
19%
Nee, maar wel puppie entingen
5
9%
Nee, ook geen puppie entingen
2
4%
Nee, sinds kort (honden zijn al wat ouder) ent ik niet meer
10
18%
Anders
4
7%
Ik weet nog niet wat ik moet doen
8
14%
Door Lizzy
bodasca schreef: Ik heb nee gestemd, alleen puppyenting.
Na veel wikken en wegen (vorig jaar is onze 9-jarige hond overleden na enting) heb ik een aanpassingen gedaan in de entingen van zowel pup als volwassen hond.
1e enting zo laat mogelijk maar wel een week voordat de pups hier weggaan (zal dus in de 7e week zijn) en dan pas na 4 weken weer, tevens niet de hele mik-mak in een keer maar uitgesplitst. Dan na ruim 1,5 jaar (hond is dan zo'n 2 jaar oud) weer maar alleen nog voor parvo en weil. en dan na 2 jaar (hond is dan zo'n 4 jaar) en that's it.
Jeetje, was dat na een cocktail enting dat jullie hond overleed? Wat vreselijk.... :'(. Was het meteen duidelijk dat hij/zij overleed aan de gevolgen van vaccinatie?
Groetjes, Lizzy
Door Lisa
Ik heb zoals de dierenarts voorschrijft ingevuld. Sacha gaat weleens naar het pension en is het dus verplicht dat hij geënt wordt. Als hij volgend jaar in pension gaat, ga ik op zoek naar een dierenarts die de Nobivac-enting heeft omdat die 2 jaar geldig is. Voor Lotte (poes) weet ik het nog niet. Ik denk dat ik haar wel de vaccinatie geef als het ongeveer "jaarlijkse cocktailtijd" is, maar dan enkel kattenziekte. Denk ik...ben er nog niet over uit maar heb nog wel de tijd :-). En wat ik daarna ga doen weet ik nog niet, in ieder geval haar niet jaarlijks laten vaccineren.
Door Ollie
Paul_Barte schreef: Heb het al vaker gezegt op dit forum. Maakte afgelopen zomer 2 dingen mee in 2 dagen tijd m.b.t. kennehoest.

-2 bassets doodziek MET kennelhoest uit het pension terwijl ze WEL waren ingeent en
-1 Franse bulldog dood wegens een allergische reactie ongeveer 1 uur na de enting tegen kennelhoest omdat die in het pension moest vanwege vakantie.
Paul, die franse bulldog was dat een neusenting??
Door Paul_Barte
Ollie schreef:
Paul, die franse bulldog was dat een neusenting??
Hoi Ingrid,
Durf ik niet met zekerheid te zeggen maar zal het van de week even vragen. Ze woonden bij mij in de straat maar zijn verhuisd naar een paar straten verderop.
Grtz
Paul
Door Ollie
Paul_Barte schreef:

Hoi Ingrid,
Durf ik niet met zekerheid te zeggen maar zal het van de week even vragen. Ze woonden bij mij in de straat maar zijn verhuisd naar een paar straten verderop.
Grtz
Paul
Hoi Paul,
Ik vraag dit, omdat ik al eens eerder een verhaal gehoord heb over een franse bulldog die overleed door een neusenting :'( een bulldog schijnt daar slecht tegen te kunnen! Als je het even vragen wil graag, ben hier toch wel benieuwd naar. Alvast bedankt!
Door poesiemauw
jill schreef: Ik heb gestemd: nee dus ook geen puppie enting.
dit heb ik ook gekozen,alleen =gaat het bij mij thuis om 2 kittens. ;D ze kwamen allebij uit een heel zwak nestje en hadden allebij van alles onder de leden.oa niesziekte.inmiddels zijn ze goed gezond maar ik durfde het toen niet aan om ze te laten enten.en dat ben ik nu ook niet meer van plan.
Door casangio
Hoi,

Twee van mijn honden zijn weer aan een enting toe.
De een is acht jaar en stom genoeg ieder jaar geent.
De ander is 14 maanden en heeft dus alle pupentingen gehad.

Wie kan mij raad hierover geven. Eigenlijk laat ik de oudere hond liever niet meer enten. En de jonge hond twijfel ik over of ik het nog 1 maal zou laten doen.

Gaarne jullie mening hierover.
groetjes, alma
Door Hitam
De oudere hond in elk geval niet. Wat betreft de jonge hond. Ik heb nu inmiddels twee honden van twee getest die alleen pupentingen gehad hadden en die hadden allebei nog goede titers. Als je het zeker wilt weten: testen.
Door Timmy
Timmy is de eerste drie jaar van zijn leven jaarlijks gevaccineerd. Door zijn epilepsie en na onderzoek voor een scriptie besloot ik niet meer te vaccineren. Als na Timmy een nieuw hond komt, krijgt die de pup-vaccinatie en daarna niet meer, zolang de titers goed zijn.

Gr.
Linda
Door 202spots
CaSanGio schreef: Wat zijn titers????groetjes, alma
Titers is 'n bloed test die de antibodies van betreffende
test bepalen.
Wanneer er genoeg antibodies aanwezig zijn,dan betekend dat,dat vaccinatie niet nodig is omdat er nog voldoende in het bloed/lichaam aanwezig is.

By measuring serum antibody titers annually, one can assess the level of a given dog’s humoral immune response to CPV and CDV. Results of the present study indicate that a large percentage of healthy dogs have serum antibody titers to CPV and CDV, regardless of duration of time since last vaccination. Moreover, of the dogs with a known CPV and CDV vaccination history, 133 of 142 (93.7%) and 127 of 136 (93.4%) dogs, respectively, had serum antibody responses even though they had last received a vaccine more than 2 years ago. These results support the contention that annual vaccination for these viral diseases is unnecessary in most cases.
http://www.canine-epilepsy-guardian-ang ... Titers.htm
Door margreet
Zo ik ben vandaag met de honden naar Tannetje geweest en de uitslagen van de bloedtest waren suuuuper.
Lana had +++ voor de hondenziekte en ++ voor Parvo,Nick had ++ en ++ duuuuus genoeg antistoffen aanwezig en dus niet enten!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik heb wel de Weil laten enten daar kunnen ze niet op testen.
Even ter verduidelijking hoe meer +++++++ des te beter dus hè.
Kortom het kostte me wel een ritje Amsterdam maar dat heb ik graag voor mijn beesten over.
Volgend jaar zien we wel weer.
Door Ordell
Weet je wat nog hert ergste is. Dat honden ieder jaar geent moeten worden wanneer ze het pension ingaan. Da's voor een hoop mensen die niet meer zouden willen enten toch vervelend....? Daar zou iets op gevonden moeten worden...

En wanneer de hond voldoende antistoffen in het lichaam heeft na titerbepaling hoef je hem dan bij pensiongang niet te enten??
Laatst gewijzigd door Ordell op di 27 apr 2004, 20:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Door margreet
Ordell schreef: Weet je wat nog hert ergste is. Dat honden ieder jaar geent moeten worden wanneer ze het pension ingaan. Da's voor een hoop mensen die niet meer zouden willen enten toch vervelend....? Daar zou iets op gevonden moeten worden...

En wanneer de hond voldoende antistoffen in het lichaam heeft na titerbepaling hoef je hem dan bij pensiongang niet te enten??
Geeeeeeen idee,ik neem ze altijd mee,waar ik ook naar toe ga,en ik ga niet in pension dus mijn honden ook niet ;D ;D ;D ;D
Door sylvia
margreet schreef:

Geeeeeeen idee,ik neem ze altijd mee,waar ik ook naar toe ga,en ik ga niet in pension dus mijn honden ook niet ;D ;D ;D ;D
wel joh in Engeland zat je nog in pension ;D
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door