Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door conleeuw
ik voer ook het liefs spiervlees en wat orgaan (lever of pens of hart) samen met kip karkassen, dat zorgt voor voldoende beweging in de darmen, anders zijn het wel schralen happen en ook Jazz kan dan moeilijk af. Ook doe ik wel eens vette vis er bij, maar ik ben ook niet verlegen om wel wat zalmoliecapsules er bij te doen.... maar als ik orgaan kan geven, dan gaat het altijd goed ;) ik duim op vlotte ontlasting ;)
Door Borke
Borke had vroeger nogal harde ontlasting op geitenribben, dan gilde hij het uit tijdens het poepen (hij is nogal kleinzerig). Ik ging dan vaak einden met hem rennen of stokken gooien etc. zodat hij (los) extra veel ging bewegen en dan ging het poepen gemakkelijker. Dat kan je dus doen als je er achter komt dat je hond verstopping heeft of dreigt te krijgen. Zwemmen helpt ook hel erg goed.
Door Staftime
Gisteren avond/nacht heb ik twee vrij lange wandelingen gemaakt.
Eerst een wandeling van een uur, toen ben ik bij een vriendin langs gegaan.
Daar heb ik gezeten tot na 24u.
Toen weer naar huis gelopen, andere route, iets langer dan een half uur schat ik.
Maar hij heeft niet gepoept.
Vanmorgen heb ik weer gewandeld en hem even los laten lopen in de hoop dat hij zou gaan poepen, maar nog steeds niets.
Nu heeft hij zowiezo maar weinig ontlasting, dus dit is op zich niets raars.
Hij krijgt nog steeds laxeermiddel, dat moet ik blijven geven tot het er uit is.
Verder is hij gewoon lekker vrolijk en heeft volgens mij geen pijn meer, want hij wandelt lekker door.
Ik hou jullie op de hoogte na de volgende wandeling.
Door me and my boys
hier krijgen ze ook weleens alleen kipkarkassen maar moet zeggen dat ik die alleen geef als er flink wat vlees aanzit.
zoniet dan krijgen ze wat orgaan of spiervlees aan vooraf.
En als ik alleen de karkassen geef is de aontlasting wel wat harder maar voor de rest goed.
ellen
Door Staftime
Julia heeft ook nergens last van gehad.
En ik denk, dat als Romeo die avond niet was afgeleid en gewoon had gepoept dat hij geen verstopping had gekregen.
Maar voor de zekerheid krijgen ze voortaal altijd wat vlees erbij.
Door Zaniematsu
Hallo Paula,

Misschien zijn de haasbouten voor Romeo en Julia een idee?
Zit veel vlees aan! Heel anders dan een karkasje.
De botten zullen voor jou lieffies geen probleem zijn vermoed ik.

Groetjes Linda
Door Staftime
Zaniematsu schreef: Hallo Paula,

Misschien zijn de haasbouten voor Romeo en Julia een idee?
Zit veel vlees aan! Heel anders dan een karkasje.
De botten zullen voor jou lieffies geen probleem zijn vermoed ik.

Groetjes Linda
Ja, eerst even zorgen dat hij gepoept heeft, en dan wil ik die haasbouten graag proberen.
Door Staftime
Na een hele lange wandeling maakte Romeo net aanstalten om zijn behoefte te gaan doen.
Maar helaas liep hij toch weer door.
Een heel klein stukje verder bleef hij driftig in de bosjes snuffelen, normaal trek ik hem weg als hij dit doet, want dan is hij op zoek naar iets eetbaars.
Maar dit keer zag ik dat hij echt een plekje aan het zoeken was.
En ja hoor!!! Na heel veel geduld en in mijn neus peuteren (bij wijze van) heeft hij dan toch zijn behoefte gedaan!
Ik heb beide honden net meteen maar even verwend met een fruitmixje van appel en mandarijn, carnibest en als laatste een kipkarkasje  ;D
Ik was bijna mijn vingers kwijt, want ik heb het heel goed vastgehouden voor Romeo en gezorgd dat hij eerst heel wat keren heeft gebeten op een stuk voor hij het af mocht bijten en door mocht slikken.
Dus dit keer is het goed gekraakt  ;)
Door pallas
Staftime schreef: Ja, eerst even zorgen dat hij gepoept heeft, en dan wil ik die haasbouten graag proberen.
Haasbouten is voor een beginnerde barfer niet een aanrader, ik zou het eerst nog op kippenekken/ karkassen  met vlees/orgaan en groenten houden! Haasbout is voor de gevorderde barfer!!
Door Staftime
Het laxeermiddel begint nu pas te werken.
Ga ik net met de honden naar buiten, het eerste dat Romeo doet is hier voor op het grasveld een dikke klodder diarree  :o
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door