maak je niet druk
het gaat vanzelf over
ik zou ook geen injektie laten geven
Moderator: Lizzy
cheeta schreef: kennelhoest gaat ook zonder medicatie prima over, ik zou er ook geen spuit injassen als mijn hond er niet heel erg beroerd van is.Tja, en inmiddels is hij dus behoorlijk ziek, spuugt / hoest om de haverklap dikke klodders slijm.
pallas schreef: Net terug van de d.a.nou ik hoop dat hij een goede nacht heeft gehad, en dat hij nu snel opknapt
Didot heeft een prikje gehad met "paracetamol" voor honden (merknaam vergeten)
Ab willen we liever niet geven en hij moet er met een dag of drie weer bijna van af zijn.
Verder was ze zeer te spreken over zijn vacht en bespiering en hebben we uitgebreid gesproken over wat Didot nu eet. Ze heeft alles genoteerd en ook de site erbij voor evt. andere allergie klanten. Ook wou ze wel graag weten waar wij al onze barf onderdelen halen (mn wild).
Ze was er altijd al over te spreken, maar ze Didot weer na een jaar heeft gezien met een mooi vachtje en keurig op gewicht werdt ze wel erg enthousiast.
Zij heeft ook een paardemelkerij en is er aijn onderzoeken gaande samen met PuurNatuur naar de probiotica in paardenmelk en ofze die ook voor honde kunnen gebriken, allemaal erg interessant dus.
Didot heeft intussen lekker gegeten (kwartel en sardientjes) en ligt nu even eindelijk te maffen, ik hoop dat hij een rustige nacht heeft.
Red_Hunter schreef: Ireen heeft het een ker opgelopen tijdens de ringtraining, die vrouw wist ook niet wat haar hond had en liep daar dus gezellig op een kleine ruimte tussen de andere honden
Diegene die les gaven zeiden gelijk tegen haar dat ze maar naar de dokter moest gaan om te kijken of het kennelhoest was.
De volgende week kwam ze weer doodleuk met haar hondje en zei dat de dokter had gezegd dat het alleen maar een verkoudheidje was.
Prompt loopt mijn hond een paar dagen later vreselijk te kuchen en slijm op te hoesten, dus toch kennelhoest, balen.
Ireen had het wel erg benauwd, dus toch maar even naar de dokter geweest, gelukkig hielp dat snel en was ze van dat slijmhoesten snel af.
Groetjes Trudie
Jolly schreef: nog een reactie:Tja, goed beschouwd is de naam ook wat onbenullig gekozen, want ik denk dat het gros van de kennelhoestpatiënten van hun leven nog geen kennel gezien hebben.
ik aan een man vragen: heeft uw hond last van kennelhoest?
wordt tie zowat link, want zijn hond kwam nooit in een kennel en wat ik wel neit dacht enzo.
Na uitleg over zijn zeehondenblaffen en kuchen, bond hij in en zou eens langs de da gaan.
Kortom nog een man die totaal niet wist wat kennelhoest was en bij eht horen ervan dus zowat me aanvloog omdat hij dacht dat ik dacht dat hij de honden in een kennel hield en blijkbaar in zijn ogen was dat iets wat hij erg slecht vond.
pallas schreef: Net terug van de d.a.VERDORIE, dat is ook stomtoevallig, ik was er met mijn collega gisteren! (Puur Natuur)Hoelaat was jij er dan??? Leuke dierenarts inderdaad, nuchter, en niet van de onnodige poespas.
Didot heeft een prikje gehad met "paracetamol" voor honden (merknaam vergeten)
Ab willen we liever niet geven en hij moet er met een dag of drie weer bijna van af zijn.
Verder was ze zeer te spreken over zijn vacht en bespiering en hebben we uitgebreid gesproken over wat Didot nu eet. Ze heeft alles genoteerd en ook de site erbij voor evt. andere allergie klanten. Ook wou ze wel graag weten waar wij al onze barf onderdelen halen (mn wild).
Ze was er altijd al over te spreken, maar ze Didot weer na een jaar heeft gezien met een mooi vachtje en keurig op gewicht werdt ze wel erg enthousiast.
Zij heeft ook een paardemelkerij en is er aijn onderzoeken gaande samen met PuurNatuur naar de probiotica in paardenmelk en ofze die ook voor honde kunnen gebriken, allemaal erg interessant dus.
Didot heeft intussen lekker gegeten (kwartel en sardientjes) en ligt nu even eindelijk te maffen, ik hoop dat hij een rustige nacht heeft.
geer schreef: VERDORIE, dat is ook stomtoevallig, ik was er met mijn collega gisteren! (Puur Natuur)Hoelaat was jij er dan??? Leuke dierenarts inderdaad, nuchter, en niet van de onnodige poespas.Ha ha, nee ik was er zelf niet. Ze hebben van Puur Natuur contact gezocht met mijn d.a en er zijn monsters genomen of opgestuurd. Mijn d.a. werkt dus mee aan die onderzoeken van hun.
pallas schreef: Ha ha, nee ik was er zelf niet. Ze hebben van Puur Natuur contact gezocht met mijn d.a en er zijn monsters genomen of opgestuurd. Mijn d.a. werkt dus mee aan die onderzoeken van hun.Neeej, ik bedoel dat IK bij Puur Natuur werk en gisteren bij jouw dierenarts op bezoek was
We hebben ook nog gesproken over Didot paardenmelk te geven. Zij heeft zeer positieve ervaringen met een retriever die ook heel wat klachten had met zijn vacht (voedselallergie). Maar eigenlijk durf ik niet zo goed , want vorig jaar kon Didot ook niet tegen paardenvlees...
Ik vind haar over het algemeen een hele prettige, neemt alle tijd en luisterd heel goed naar je. Ze legt ook veel uit.
We hadden haar ook voor de paarden en dat beviel ook super. Zij heeft ook de sportkeuring van Pallas (onze voormalige merrie) verzorgd, superAls ik ooit weer een paard koop laat ik het weer door haar keuren!
Helaas heeft ze op dit moment geen vaste partner in de zaak , maar wel een invaller. Nou die heb ik één keer gehad en nooit eer dus, wat een
Ik heb dus wel een probleem als er een noodgeval is, want zij kan niet alle dagen en nachten draaien. Een d.a. praktijk, paardenmelkerij aan huis én ook nog paarden doenwel veel hoor!