Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door judith1967
#866092
Dorian heeft zondag gedeelte konijn op.Met vachtje enzo
Konijn woog iets van 1300 en nog wat.In 3en gehakt en zondag kreeg tie dus een gedeelte.
Middengedeelte.

Snachts heeft ie dus alles eruit gekotst,hij heeft het oo kweer opgegeten.
Sochtends dus hetzelfde ritueel,ook heeft ie het weer opgegeten.
Maar toen ik in zijn bench keek zag ik de dus uitgekotste haartjes liggen,wss moet Dorian nog even wennen aan het pelsje van een konijn.

Hebben jullie honden dat ook gehad na het eten van een konijn met vachtje?

Ik geloof nou niet dat het teveel konijn was(400 gram) of konijn ligt wat zwaarder op de maag dan een ander prooidiertje,dat zou ook kunnen mss .
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 21 nov 2007, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door jantjehermien
#866109
Nee,die 2 van mij eten vaak een konijn,maar hebben dat nog nooit gehad.Soms ontvellen ze het konijn vakkundig.Meestal wel met huid en haar. :P
Door pallas
#866135
nee alleen konijn met sokjes heeft Didot wel gegeten. Wss te veel vacht ineen keer. ga je het nog een keer proberen? Ik wil ook wel eens een heel prooidier voeren en dan kijken hoe erop gereageerd wordt. Ik denk dat ik dan wel klein begin (rat, muis of eendagskuikens) of maar een gedeelte vacht eraan laat zitten.
Door judith1967
#866197
Yep,ik heb nog 2 stukken liggen,voorgedeelte met kop en achtergedeelte.
Zondag krijgt ie weer konijn.
Ik voer deze 2 stukken konijn gewoon even op,kotst ie hierook nog van,dan ga ik gewoon eens een gevild konijn proberen!

Pallas:
ik ben ook begonnen met eendagskuikens,rat ,muisje,woestijnratje ,en da t gaat goed.
nu liggen er in de vriezer gewoon grote ratten(ong 300gram)
ik heb in het begin de rat wel doormidden geknipt,zodat ie een beginnetje had.
Laatst gewijzigd door judith1967 op wo 21 nov 2007, 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Mevroi Kruim
#866279
Tara eet complete konijnen, met huid en haar, en daar komt nooit meer iets uit (ja OK, aan de achterkant na verloop van tijd  ;D)
Kátur vindt velletjes niet te knagen dus die vilt ze.
Door judith1967
#866460
Dus geen hond kotst ze er weer uit.
Nou ik probeer het weekend wel en dan zie ik wel
Fijn voor jullie iig ;D


Het kan ook niet evt. het bot zijn ofzo wat mss te hard of slecht verteert?
Hij eet eigenlijk wel heel rusig,Dorian is een rustiger kauwer
Gebruikersavatar
Door pike
#866527
Met huid en haar heb ik geen ervaring, maar ze krijgen hier wel eens een half gevild konijn en het bot daarvan is geen probleem. Een konijn dat inclusief pels, voeten etc. 1300 gram weegt kan volgens mij ook niet oud (en daardoor hard) zijn.
Door dorinekok
#866712
hier hebben ze wel eens stukken van een ree (langs de kant van de weg gevonden) gegeten en dan werden de haren ook weer uitgekotst. Dus zo'n gekke gedachte is dat niet
Door judith1967
#867279
Ik ga het zondagochtend geven ipv de avond,kan ik het beter in de gaten houden wat ie nou  precies kotst
Laatst gewijzigd door judith1967 op za 24 nov 2007, 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Door judith1967
#869310
Gisterochtend konijn gegeven.voorgedelte met kop
En hij heeft niet gekotst!!! 8)
Wss moest hij er gewoon even aan wennen!!!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door