Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Mevroi Kruim
Met een scherpe bijl heb je ze zo door. Zagen gaat idd haast niet, of je moet een goeie lintzaag hebben.
Door wenche
DeeJay is nu bezig met zn eerste lamskop... wel grappig om te zien dat ze meteen snappen wat de bedoeling is... ennem... halen jullie honden ook eerst de ogen eruit? (is dat het lekkerste voor ze ofzo)
Door Mevroi Kruim
Nee, hier is de tong favoriet en daarna de hersens. Als er ogen inzitten (is niet altijd) dan komen die daarna.
Door Hanna
Anuki begint eerst met de wangspieren waardoor ze daarna de tong te pakken kan krijgen. Daarna zijn de hersens aan de beurt. :lolipop:
Door wenche
Nou, hij heeft hem op... alleen de kaakjes lagen er nog... hij heeft bijna 2 uur met het ding gedaan en ligt nu lekker naast de bank te snurken...
Morgen krijgt hij alleen een paar eendagskuikentjes... en straks nog een klein stukje pens (had zn portie pens van vandaag in 2en gedeeld, een stukje voor de kop en een stukje na)
Door annielaumen
het is er dan toch van gekomen
atrid heeft haar eerste lamskop op
om 11 uur eerst wat lamslever met long en hart
daarna de kop was een flinke grote ongeveer 1100 gram
om 12.45 uur was ze klaar
ze heeft het rustig gedaan de tandjes late liggen
moet ik haar vanavond nog wat orgaanvlees of spiervlees geven of groentemix
en is dit een volledige maaltijd
astrid weegt ongeveer 38  39 kg
moet ik hierna bv een vastendag  doen
ze heeft genoten en ligt nu lekker te slapen

annie laumen
Door Minna
Kop is in principe een volledige maaltijd. Weet niet hoeveel ze normaal op een dag eet, en hoeveel orgaan je had gevoerd om 11.00, maar stel voor ze eet normaal 1 kg per dag en je heb nu de kop van 1100 gram en 500 gram orgaan gegeven dan kan je haar de volgende dag wel laten vasten en dan na de vastendag weer een maaltijd van rond 1300 gram. Lekker als ze zo voldaan zijn met een volle buik he!
Door annielaumen
astid krijgt normaal tussen de 700 en900 gram te eten
het was haar eerste lamskop
nu heeft ze vandaag 2 keer een beetje geel over gegeven met enkele botjes
kan dit kwaad
de ontlasting was de eerste keer hard daarna wat zachter 
met het vasten wist ik het niet  ze heeft ook nog nooit gevast
dus vandaag heeft ze wat spiervlees gehad
eigenlijk was dit niet nodig

annie laumen
Door DaisyD
annielaumen schreef: daisy doe je na de lamskop en orgaanvlees een dagje vasten

groetjes annie laumen
Beetje laat, maar ik ben er weer. Daisy gaat steeds grotere proties eten. Als het zo uitkomt laat ik haar vasten, maar meestal begint ze dan aan het speelgoed van de kinderen te knagen >:( , of ze spuugt water met slijm :( . Na zo'n stevig maal krijgt ze de volgende dag een lichte maaltijd, bv twee eieren en wat yochurt of vier sardientjes, een kippepootje.  Ook schooiert ze vaak bij onze jongste. Ze had de lamskop overigens heerlijk meester gemaakt, op een stukje onderkaak met kiezen na.
Mijn lamskoppen zijn overigens altijd gehalveerd. Dus ze heeft een halve op.

grtjs D.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door