Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Lizzy
[quote="Billie"]
Is het ok om mensen pillen te geven? In dit geval Acidophilus 
[/quote]

Ja hoor, prima zelfs. Ik gebruik meestal de helft van de mensendosering voor middelgrote honden. Acidophilus kun je niet echt overdoseren dus als er voor mensen staat 1 capsule per dag, gaf ik de hond er ook gewoon 1.
Door tieneke
[quote="Billie"]
Is het ok om mensen pillen te geven? In dit geval Acidophilus 
[/quote]
Hier heb ik voor Tinus ook de mensen pillen  ;)
Door Billie
Ik heb nu lever twee dagen weggelaten, ook niet een heel klein beetje gegeven en alles is normaal.  Dus mijn conclusie is; Acidophilus (wat een raar woord toch) geven en dan zoetjes aan wat lever. Is dat een goed plan?
Door tieneke
[quote="Billie"]
Ik heb nu lever twee dagen weggelaten, ook niet een heel klein beetje gegeven en alles is normaal.  Dus mijn conclusie is; Acidophilus (wat een raar woord toch) geven en dan zoetjes aan wat lever. Is dat een goed plan?
[/quote]
Ja gewoon kleinere porties geven.
Door Billie
Een update over haar menu: Ik geef nu sinds 2 weken Acidophilius en heb haar 2 dagen geleden weer een klein beetje lever gegeven. Ik geef, zoals Tieneke zei, kleine beetjes elke dag en het gaat goed. Geen flats te bekennen.
Bedankt Lizzy voor de tip over Acidophilius en bedankt Tieneke voor de kleine beetjes  :)
De pomewawa Sophie eet nu ook dapper mee met het barf menu, al moet ik haar af en toe overhalen om al die heerlijkheden te eten, met de hand voeren dus.  ::) Zeikertje  ;)
Door dorinekok
wat een moeilijke woorden... ik vond chondoïtine als zo'n moeilijk woord
Het lijkt wel een griekse god of zo acidophilius. En wat doet het eigenlijk? Zodat ik mijn medicijnkastje eventueel kan bijvullen:
ik heb al :groene leem, chodroïtine, probioticum... Nou ja hebben... in mijn achterhoofd vooral
Door pike
[quote="dorinekok"]
wat een moeilijke woorden... ik vond chondoïtine als zo'n moeilijk woord
Het lijkt wel een griekse god of zo acidophilius. En wat doet het eigenlijk? Zodat ik mijn medicijnkastje eventueel kan bijvullen:
ik heb al :groene leem, chodroïtine, probioticum... Nou ja hebben... in mijn achterhoofd vooral
[/quote]
Acidophilus behoort tot de probiotica dus die heb je al in je kastje  ;)
Door Billie
Ja ik heb het goed voor elkaar  ;)
Acidophilius werkt op de darmflora.   Oh, dan natuurlijk wel geven he  ;D ;D
Door Fynn
Mijn ridgebacks hadden deze week ook lever gekregen toegevoegd aan een haaskarkas,maar het was teveel lever ineens denk ik want ze hadden ook wat dunnere ontlasting met een vreemd kleurtje.
Het haaskarkas was zo'n 350 gram en dan 100 gram lever .
Mijn honden wegen 42 en 37 kilo.

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Door Billie
Ja dat klinkt in mijn oren als teveel. Ik geef niet meer dan 15 gram, Ms Parker is 16 kg, en dat geef ik bijna dagelijks.
Door pike
Tja Pike hier weegt ruim 17 kilo. Krijgt 1x in de week lever, dat is dan 90 gram. Geen problemen mee. Armagnac weegt ruim 12 kilo, krijgt ook 1x in de week lever, 60 gram. Ook geen problemen. Ze krijgen hier altijd een "complete" maaltijd, dus bij de lever zit ook vleesbot, spiervlees en groente in verhouding.
Toen ik pas begon met barfen poepte Pike er wel dun van. Ik heb het toen licht gekookt dat ging wel goed, en elke week iets korter gekookt en ten slotte gewoon rauw. Zo is het vrij snel goed gekomen.
Als ze een keertje dun poepen is denk ik toch niet zo erg? zolang ze het op kunnen houden en het eenmalig is is er toch niets aan de hand. Je weet: ze hebben gisteren lever gehad dus ze poepen vandaag dunner. Dat heb ik als ik ze eens strot geef. Zeker weten dat ze dan de dag erna wat dunner poepen.  ;)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door