ik lees hier al een poosje mee om informatie te verzamelen over het rauw voeren van onze katten. Momenteel krijgen ze dagelijks een portie vers en staat er altijd een bakje brokken.
Onze jongste van 6 maanden heeft al tijden diarree. Na testen bleek Giardia de boosdoener. Naast de medicijnen kregen we een hypoallergeen droogvoer, maar helaas, echt resultaat blijft uit.
Zojuist dus het besluit genomen om een extra vriezer te plaatsen speciaal voor onze katten en de brokken te bannen. Om direct een eventuele voedselallergie te kunnen inventariseren ben ik voornemens de komende 2 weken alleen gevolgelte te voeren. Over een week zijn we ook klaar met de Metrazol (tegen Giardia) en dan hoop ik écht resultaat te zien. Vanuit daar kunnen we dan langzaam aan meer vleessoorten gaan toevoegen, in de hoop uiteindelijk te weten of en wat mede oorzaak is van zijn gevoeligheid.
Zometeen naar de poelier voor kippennekken, -maagjes en -hartjes en kijken wat ze hebben v.w.b. bijvoorbeeld eend en kwartel. Voor vanavond liggen er al kuikens uit.
Hopen jullie met ons mee dat onze kleine kwajongen binnenkort mooie drolletjes kan maken?

En mochten er hier nog tips zijn, dan vernemen we die uiteraard graag!