Dubhe en Kyrah schreef: Hier een linkje over de hoeveelheden mg theobr. die per kg gevaarlijk zijn.
Chocolade
Goed artikel zeg! Ik heb toestemming gevraagd om het te mogen overnemen in de medische bieb.
Moderator: Lizzy
*Natasja* schreef: Ik heb altijd begrepen dat het per hond verschilt, welke hoeveelheid chocolade dodelijk is.
Cat schreef: Ik zit nu even hardop te denken: mijn hond zou dus, gezien de chocoladepercentage die hij binnen heeft gekregen (150 gr chocolade op 24 kg lichaamsgewicht) eigenlijk al dood hebben kunnen neervallen.
Cat schreef: Ik zit nu even hardop te denken: mijn hond zou dus, gezien de chocoladepercentage die hij binnen heeft gekregen (150 gr chocolade op 24 kg lichaamsgewicht) eigenlijk al dood hebben kunnen neervallen. Echter dat is niet gebeurd, sterker nog, hij heeft geen enkel teken van ongemak gegeven, al die dagen niet.nee, ik geloof dus echt niet dat de voer die wij geven een invloed heb op de honden hun welzijn na het eten van chocolade, ik denk dat de een toevallig meer gevoellig is dan de ander, een jaartje of wat geleden was er ook een hond die chocolade heb gegeten en daar is het minder goed mee gegaan, ook hier op de forum, dus ook een vers etende hond!.... het is altijd raadzaam om langs de da te gaan bij consumptie van een flinke stuk chocolade, vooral als het redelijk tot puur is...... ik zou zeker in de toekomst geen ene risico nemen
Dan rijst bij mij de vraag: zou vers voeren ermee te maken kunnen hebben dat mijn hond deze chocoladevergiftiging zo goed heeft doorstaan? Zou een hond op bv brokken anders hebben gereageerd?
Dit zou dus een mooi onderzoek kunnen opleveren.