trimsalon schreef:
er is mij ooit gezegd dat een hond 100 gram per 10 kilo lichaamsgewicht lever in de week nodig heeft??
Als je 15% a 20% orgaanvlees in totaal voert, dan kun je zo'n maximaal 5% daarvan uit lever laten bestaan. Dat is voor een hond van 10 kg dan zo'n 70 gram lever.
Maar, zo krap komt dat allemaal niet. De ene week wat meer lever en de andere week wat minder en tenminste 1 x per 2 weken lever, liever 1 keer per week wat lever: is gewoon goed genoeg.
100 gram per 10 kg lichaamsgewicht is wel veel hoor. Dat zou ik zelf wel het maximum vinden (dat is namelijk eerder 7%).
Mijn honden krijgen veel minder lever. Ik voer ze eerder 2% lever per week. Dat is ongeveer 100 gram per week per hond (mijn honden wegen tussen de 24 en 32 kilo). Dat heeft natuurlijk ook te maken met het feit dat het Dalmatiërs zijn en ze niet teveel lever mogen, maar wat ik er maar mee aan wil geven: ze doen het er al jaren uitstekend op. Trouwens, als je lever intikt op Barfplaats, heb je twee weken leesvoer, dus er is al wel veel over geschreven.