Moderator: Lizzy
Stef@nie schreef: Hier zijn toch genoeg mensen die hun opgroeiende hond BARF voeren?Ja, zat!
Wat is hier dan van waar?Niks
Wat moet er dan anders bij een opgroeiende hond dan bij een uitgegroeide hond?Nergens.
Stef@nie schreef: Ik ken iemand die de hond BARF is gaan voeren wegens huidproblemen. De huid knapte goed op, maar de hond (groot ras en nog in de groei) ging mank lopen. De DA (die overigens wel achter het besluit stond om te gaan BARFen voor de huid) zei dat dit door het voeren van BARF kwam, omdat je dan niet weet hoeveel calcium de hond binnenkrijgt. Dit zou dan nog wel eens teveel kunnen zijn, omdat de hond in de groei is. Hier zijn toch genoeg mensen die hun opgroeiende hond BARF voeren? Wat is hier dan van waar? Wat moet er dan anders bij een opgroeiende hond dan bij een uitgegroeide hond?Als je met de goede verhoudingen barft, is dat helemaal prima. Ik zou eigenlijk willen weten, wat deze mevrouw voor menu had voor haar hond. Helaas zijn er nog genoeg mensen, die zeggen te barfen, maar gewoon wat aanrommelen met wat pens, hart en kvv wat ook niet de komplete versie is.
Ine schreef: Als je met de goede verhoudingen barft, is dat helemaal prima. Ik zou eigenlijk willen weten, wat deze mevrouw voor menu had voor haar hond. Helaas zijn er nog genoeg mensen, die zeggen te barfen, maar gewoon wat aanrommelen met wat pens, hart en kvv wat ook niet de komplete versie is.Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Zoals ik in m'n vorige berichtje ook zei weet ik niet precies wat de hond kreeg, maar de hond was nog niet zo lang bezig met BARF. Wel al met kvv (complete, dat weet ik wel) en dat gaf de DA ook al de schuld. Omdat de hond nog niet zo lang BARF kreeg, denk ik dat het nog niet veel 'schade' heeft aan kunnen richten (als ze dus maar wat aan zouden rommelen).
Ik kan dus niet zeggen, dat die da het fout heeft.
Stef@nie schreef: Ja, daar heb je helemaal gelijk in. Zoals ik in m'n vorige berichtje ook zei weet ik niet precies wat de hond kreeg, maar de hond was nog niet zo lang bezig met BARF. Wel al met kvv (complete, dat weet ik wel) en dat gaf de DA ook al de schuld. Omdat de hond nog niet zo lang BARF kreeg, denk ik dat het nog niet veel 'schade' heeft aan kunnen richten (als ze dus maar wat aan zouden rommelen).Met kompleet versvlees heb ik nooit problemen gehad tijdens of na de groei. Al mijn honden zitten gelukkig goed in elkaar!
Stef@nie schreef: Ja inderdaad, dan moeten ze wel zeker weten dat het groeipijnen zijn. Er komen nog wel een paar vragen bij me op. Welk percentage bot moet je dan ongeveer gaan voeren? Of is dat een kwestie van proberen? Maar dat is misschien lastig, omdat het effect misschien niet zo snel te merken is. En het menu moet toch nog wel aardig in balans blijven. En zou het dan dus toch ook door kvv kunnen komen? Hoe pak je het dan aan?Even ervan uitgaande dat het groeipijnen zijn dan kan het best dat er voor deze hond teveel calcium gegeven wordt. Deze honden hebben er natuurlijk ook wel de aanleg voor, dus dat speelt ook me. Laat ik het zo zeggen, op de brok had hij die groeipijnen dan ook zeker wel gekregen.