Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door panthera
koekje schreef: sien heeft gewonnen.

ze had om half elf nog steeds niet de rest van de ansjovis gegeten, en hij begint er al een beetje bruinig uit te zien.
dus maar een felixzakje gepakt, en das in 1x opgegaan (ze likte zelfs een klodder haarbalpasta eerst zo van het bordje). ik had er de ansjovis op gelegt, maar ze heeft er omheen gegeten.

Hier winnen ze ook altijd, de vetkleppen. >:( ;)

;D ;D ;D Schitterende foto van Sien trouwens.

Panth.
Door koekje
nou, ik heb mn slag geslagen.
een rondje halve dappermarkt gedaan, ik kon het allemaal bijna niet meer dragen (volgende keer gewoon eens wel de oma-kar meenemen), en ik ben bekaf.

eerst naar genco voor organen.
kalfsnieren hadden ze niet, dus maar lamsnieren genomen. een pond, dus das wel genoeg voor t komende kwartaal ofzo.
3 royale lamsharten, aanhangende vet werd er voor me afgesneden.
ze hadden ook hele mooie stukjes geit met bot en lamsribben en tongen, maar dat eten mijn haarballen niet.
ik was €3,10 kwijt

toen naar de viskraam op de kruising van de 2e van swindenstraat.
4 sardienen voor 90 cent.
zalmgraten hadden ze niet, de vismeneer ging pas over een half uur zalm fileren, en dan had hij graten.

ik liep verder richting groenteturk, en toen zag ik dat naast de viskraam nog een viskraam stond.
deze had wel zalmgraten.
bijna 700 gram in totaal, was alles wat hij had.
ze waren graties!!!!
de meneer zei dat hij ze anders weg moest gooien. ik heb hem maar in de waan gelaten dat t voor mn bouillabaisse was  :D
Door Mevroi Kruim
Hartstikke mooi allemaal! Goed van jou dat je op barf-expeditie bent gegaan!
Lamsnieren en -harten eten ze hier ook graag, liever dan kalf.
En gratis zalmstaarten is harstikke mooi, ikgbetaal hier zo'n 30 cent per kilo, ook niet veel dus. Net weer 12 kilo gescoord dus de komende 3 maanden hoef ik me geen zorgen te maken over de vis voor de honden.
Door koekje
sien heeft vanavond een sardien gekregen.
ik had hem op een bordje gelegd, en ze vond hem lekker ruiken (ot vond t een raar ding), maar ze snapte niet echt hoe ze dat moest opeten.
toen heb ik de vis in mootjes gesneden, en ze viel gelijk aan.

de kop liet ze een paar uur liggen, maar deze heeft ze alsnog opgegeten.

ik vond wel dat ze behoorlijke honger naderhand had, terwijl het best een grote sardien was. is dat toch omdat een vis snel verteerd? of was ze gewoon in een vreetschuurbui?
Door Linneke
Wat goed dat je zoveel hebt weten te vinden. Helemaal mooie meevaller met de zalmgraten.

Volgens mij verteerd vis idd wel sneller..dus dat zou het 'probleem' wel eens kunnen zijn. Goed van Sientje dat ze hem lekker opgegeten heeft..als ze het eenmaal door heeft eet ze ze later misschien wel in zijn geheel.
Door koekje
het heeft niet helemaal met vis te maken, maar wel met barf.

sien (en ot) moeten de lamsnieren niet.
gewoon nog een keer aanbieden volgende week, of toch maar kipnieren proberen?
en de lamsnieren hier dan aanbieden?
Door Mevroi Kruim
Heb jij kippennieren dan? Die heb ik echt nog nooit ergens los te koop gezien. Ze zijn ook tamelijk klein, weet ik want ze zitten nog wel eens aan de kippenruggen.
Je zou de lamsnieren ff kunnen koken of bakken. soms lusten ze ze dan wel. Hier krijgen ze kleine stukjes nier en dat eten ze dan wel, grote stukken lusten ze niet allemaal.
Door koekje
ik zou ze eens kunnen koken of bakken, maar sien houdt meestal wel van rauw.
volgens mij lagen er bij genco kippenniertjes, naast de maagjes. ik zal nog eens goed kijken de volgende keer  ;)

is het heel erg als sien geen nier eet? kan ik dat vervangen met iets anders?
Door tieneke
koekje schreef: ik zou ze eens kunnen koken of bakken, maar sien houdt meestal wel van rauw.
volgens mij lagen er bij genco kippenniertjes, naast de maagjes. ik zal nog eens goed kijken de volgende keer ;)

is het heel erg als sien geen nier eet? kan ik dat vervangen met iets anders?
Hier krijgen de katten ook geen nier maar alleen kippenlever/hart/maagjes/kalkoenlever en gisteren nog wat hertenlever,denk niet dat dit echt noodzakelijk is.
Door Mevroi Kruim
Ze krijgen hier nier omdat ik lamsnieren kan krijgen en ze dat eten; rundernier vinden ze tamelijk :P :P en kalfsnier is me te duur.
Ik maak me over nier niet zo druk, zie het als een mooie aanvulling als het te krijgen is en ze het eten maar geen drama als ze het een tijd niet krijgen. Het eerste jaar dat mijn beestjes barften aten ze vrijwel alleen kip met maag, hart en lever, eitjes, visolie, af en toe wat rund en de honden pens; ze deden het er hartstikke goed op, zonder nieren en zonder afwisseling van 15 diersoorten zoals tegenwoordig :-[ Kijk, ik weet ook wel dat het niet helemaal ideaal was maar het is iig stukken beter dan br*kken. Als je het over eenzijdig hebt ....

En 15 diersoorten is natuurlijk onzin, ik doe dat gewoon voor de sport en de leuk en omdat ze bv haas en hert/ree en kwartels en parelhoen geweldig lekker vinden, de verwende apen, en dus na 3 dagen kip gaan muiten omdat dat zo saai en gewoontjes is >:( maar echt nodig is het dus niet denk ik zo. En als het een keer niet kan of niet lukt dan doen ze het maar met minder soorten.
Door koekje
er is een wonder aant gebeuren, sien zit de nier te eten!  :D

wel met heeeeeele langen tanden, en toen ik net keek, vroeg ze ook of ze echt niet iets anders kreeg, maar t gaat naar binnen!
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door