Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door karin2
yakult is ook probiotica maar er is suiker en smaakstoffen aan toegevoegd ,dus niet zo gezond om regelmatig bij je hond te gebruiken .

van één keertje valt ie niet dood natuurlijk  ::)
Door Boefies
Femke schreef:
bij de reformzaak heb je de betere merken. Je kunt het ook wel bij de Etos ofzo kopen (dan heet het iets van Darm Conditie ofzo)

Oh, ok, ik dacht dat er speciale was voor honden. Maar je kan gewoon probiotica voor menselijke consumptie geven. Bedankt!
Door [email protected]
karin2 schreef: yakult is ook probiotica maar er is suiker en smaakstoffen aan toegevoegd ,dus niet zo gezond om regelmatig bij je hond te gebruiken .

van één keertje valt ie niet dood natuurlijk  ::)
Hij krijgt het ook niet iedere dag, alleen als hij diarree heeft en dat is pas een keer of 2 geweest.
Maar hij eet echt alles, een lekker boefje heb ik in huis :D ;D
Door Femke
[email protected] schreef: Hij krijgt het ook niet iedere dag, alleen als hij diarree heeft en dat is pas een keer of 2 geweest.
Maar hij eet echt alles, een lekker boefje heb ik in huis :D ;D
misschien kun je toch beter capsules probiotica halen en daar 1 van geven als hij weer diarrree heeft. Yakult bevat toch allemaal stoffen die niet gezond zijn voor je hond, en dat zou ik juist ook uit de weg gaan als hij diarree heeft.
Door Eef+Stippels
Jet en Babs schreef:

Oh, ok, ik dacht dat er speciale was voor honden. Maar je kan gewoon probiotica voor menselijke consumptie geven. Bedankt!
Er is ook speciale probiotica voor honden (floracare van primeval), maar je kunt ook gewoon de capsules die voor mensen zijn bedoeld geven.
Door bloemetje
judith1967 schreef: Bij Cairo helpt de probiticoa niet tegen een borrelbuik!!
Bij Nimmie hielp het ook niet. Yakult ook niet trouwens  ;)
Door mcSnurk
bij onze Ayuk begon het ook zo, heel langzaam, steeds vaker, maar geen spugen of diarree of gas. tot het opeens heel snel verergerde. dieetbrokken van de DA hielpen niet. bloedtest gaf ontstekingen aan dus prednisolon. volgens de DA een immuunziekte. hier kan hij niet tegen. toen hij 's avonds ineens bloedspuugde en er bloeddruppels in de ontlasting zaten meteen afspraak gemaakt bij een gastro-enteroloog. we zijn nog aan het wachten op de uitslagen maar er waren wel verdikkingen in de dunne darm en ontstekingsverschijnselen. Nu het vreemde: hij kreeg een ontspannend middel voor de echo omdat er op zijn buik geduwd moest worden, hier kon hij wat diarree van krijgen. sinds maandag poept hij harenkeutels. helemaal verknoopt en inelkaar gedraaid, niet uit elkaar te krijgen. blijkbaar kunnen honden ook een soort haarballen ontwikkelen die gaan irriteren en zijn die los gekomen door die buikmassage. we hopen dat hier de klachten van waren. wij hebben ook heel lang vanalles geprobeert met voer en wisselende tijden maar dit hielp niet. ik hoop voor jou dat het probleem overgaat maar wij hebben ontdekt dat buikrommelen niet altijd onschuldig is.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door