Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Hoe vaak vast jullie hond?

Nooit
84
76%
1x per week /minstens 36 uur,
9
8%
1 x per week /langer dan 36 uur,
2
2%
2 maal per week/ 36 uur
4
4%
anders
12
11%
Door MarijeJoanne
Hier 'vasten' ze ongeveer 3 keer per week (rond de 48 uur zeg maar).

Het bevalt ons heel goed, mij ook, maar zeker de honden.
Niks geen zeuren om eten of andere ongein.
Lekker actief, wakker in het koppie en een verzadigd gevoel na het eten.
Door 202Spots
MarijeJoanne schreef: Hier 'vasten' ze ongeveer 3 keer per week (rond de 48 uur zeg maar).
WOW...je kan dus ook zeggen dat ze dan ong 3 x per week te eten krijgen?
Door Red_Hunter
Hier eten ze twee keer per dag en er wordt niet gevast.
Deze week een dag laten vasten omdat ze aan de diarree waren (dat is dus de enige uitzondering), maar dan staan ze al de hele dag tegen het aanrecht op te springen of er wat te graaien valt.
Hier komen ze 's morgens na hun wandeling gewoon piepend en brommend naar binnen tot ze hun eten krijgen, is wel een leuk gezicht en gehoor trouwens ;), en om 4 uur beginnen ze al onrustig te worden terwijl ze pas rond 6 uur eten krijgen of nog later.
Hongerlappen zijn het.

groetjes Trudie
Door Minna
Ja ik denk juist dat als er vaak wordt gevoerd dat de hond zich dan ook nooit vol eet, en honger blijft houden, omdat het natuurlijke drang is om je vol te eten...
Ik merk juist dat ze zo'n grote maaltijd echt heerlijk vinden (ze zitten nu toevallig net allemaal aan een lamskoppie!) en daar voldaan van worden. Toen vroeger (ik begin te klinken als een oud mens... :o) met br*k hadden ze ook altijd honger.
Ik meen ook te hebben gelezen dat vasten stimuleert de werking van lever qua glucoseafgave in het bloed, en dat het ook voor de maag belangrijk is dat er genoeg voedsel in komt zodat de klieren in de maagwand ermee in contact komen, anders zou de maag minder goed gaan werken of zoiets.
En door het vasten kan de maag zich ook invouwen en tot rust komen. Ik moet heel eerlijk zeggen dat onze honden hebben nog nooit tijdens het vers voeren incl. vasten diarree of misselijkheid of zoiets gehad.
Door Mevroi Kruim
De mijne ook niet, en gezeur over eten heb ik hier geen last van tijdens vastendagen. Ze kunnen zich dan vantevoren eens echt vol-eten en dat is klaarblijkelijk genoeg.
Door Laura2004
Ik ben heel erg voor vastendagen, ik heb anders gestemd, want de ene keer vasten ze één keer per week en de andere keer twee keer en hoeveel uur heb ik nooit echt berekend.

Ik heb zelf een hond met gevoelige darmen en ik merk dat haar darmen juist op die vastendagen heel erg tot rust komen en mijn honden zeuren niet om eten en worden ook niet misselijk. Ze heeft op de dagen dat ze vast juist geen zachte ontlasting.
Door mirjam_dc
om de een of andere reden kan ik niet stemmen, dus Dory je moet het weer met een stem minder doen.
Hier wordt niet gevast, althans niet gepland. Soms heeft 'ie niet zo'n honger en wat hij dan niet snel opeet haal ik weg en krijgt hij de volgende dag weer. Hij heeft wel eens 2 dagen niet gegeten omdat hij iets weigerde wat ik toch wilde dat hij at (bv geit wat hij voor die tijd gewoon gegeten had), maar eerlijk is eerlijk, ik voelde me doodongelukkig; hij had nergens last van  ::)
Inmiddels is Duco ruim een jaar dus misschien dat ik het toch nog wel eens systematisch in ga voeren, ik zie het nut er wel van in en volgens mij kan hij er prima tegen. Ik voer sinds een maand of 3 eenmaal per dag en de overgang van 2 naar 1 is ook zonder enig probleem verlopen.
Door MarijeJoanne
202spots schreef: WOW...je kan dus ook zeggen dat ze dan ong 3 x per week te eten krijgen?
Nee, 4 keer.
In 2 weken tijd krijgen ze dus 8 keer te eten, dit omdat het moet uitkomen dat ze op een woensdag een grote maaltijd krijgen, op donderdag niks en op vrijdag na de training weer een grote maaltijd.
Tussen die vrijdag en woensdag wil het nog wel eens verschillen.
Zou er geen training zijn zou ik gerust de hele tijd door om de 2 dagen voeren, oftewel 7 keer per 2 weken.
Maar dat kan dus niet omdat een week 7 dagen heeft en dat een oneven getal is  ;)
Door Golum
Gol vast zo'n 1 keer in de week. Ik wil kijken of ik het kan opvoeren naar zeker 2 keer in de week, ik merk dat ze uit haar normale dagelijkse portie weinig voldoening haalt (500 gram). Met een dubbele portie daarintegen is ze heel blij en zeurt ze niet meer om eten. Op de vastendag voer ik wat biogarde en heel soms een klein hapje van het een of ander als ze last heeft van gal spuwen.
Het gaat verbazingwekkend goed, eerst was ik er wat huiverig voor om haar een kilo te voeren, maar volgens Gollum past er nog wel meer bij  ;D
Door Annicha
max eet 4 of 5 keer per week.
Hij is veel voldaner en beter geconcentreerd.

Last van geschooi om eten heb ik ook niet, de katten krijgen gewoon 14 x per week te eten en het intreseert hem helemaal niks.
Door Rozemeijer
Joey heeft een hele tijd slecht gegeten en werd erg mager.....(puberteit). Het is verder geen grote eter, tot nu toe wil hij geen grote maaltijd eten. Samen met dat hij moet aankomen dus reden genoeg om niet te vasten! Hij eet 2 keer per dag en dat gaat prima! Het kan zijn dat het ooit veranderd maar dat zien we dan wel.....nu zou hij te kort komen door maaltijden over te gaan slaan.

Groetjes van Tanja!
Door Skipper
Vasten heb ik, nou ja de hond dan, nog nooit gedaan
Skip krijgt iedere dag 1x te eten.
Dit doe ik pas een paar maanden.  ::)
En Vasten, ja ik heb niet het plan om dat te gaan doen.  :P
Skip is ook erg op eten, als ik haar dan laat vasten gaat ze volgens mij helemaal zoeken naar alles wat er op straat ligt.  ;D
Ik heb ook nog niet veel voordelen gelezen.  ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door