Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door esther75
[quote="Angelique"]
[quote="esther75"]
Grote mond ???Ik ben gewoon iemand met eigen ideeen en opvattingen als dat niet in het barf-straatje past is dat jammer, maar dat zegt meer over dit forum dan over mij. Nee ik breng geen voer aan de man en nee ik heb geen contact meer met de kennel. Die tekst heb ik ook niet gepubliceerd.
Ik wil goed voer voeren aan mijn honden en volgens mij doe ik dat, ik heb alleen nog maar gehoord dat het niet in het barf-straatje past, nou zeg mij dan maar hoe het wel moet...

[/quote]

Ik heb ook niet gezegt dat jij die teksten geplaatst hebt. Iedereen kan zien dat Harco alias Joke, of Leo die geplaatst heeft en ook iedereen kan zien van welke website ze afkomen. Ongeacht hoe de (totaal onrelevante) onderlinge verhoudingen zijn, heeft men zelf de link gelegd naar de betreffende kennel.
[/quote]

En die heeft er dus niets mee te maken...
Ik zie goede resultaten aan mijn honden die eerst op brok zaten.... dus voer ik dit voer... alleen dan ben je direct een misdadiger op dit forum
Door casangio
[quote="esther75"]
als hier alleen maar plek is voor nalopers en jaknikkers Lizzy zit ik hier helemaal verkeerd..... :o

[/quote]

Hoi. hoi,

Nou, nou zeg als jullie hier alleen maar op de barfplaats komen om ruzie te maken over de voeding of om jullie mening op te dringen, of om alleen proberen reklame te maken voor jullie voer (terwijl dit helemaal op deze barfplaats niet de bedoeling is) dan zit je hier inderdaad helemaal verkeerd. Of je komt hier om er iets van op te steken en open te staan voor een andermans mening of je blijft weg. Ik vind het ook schandalig van jullie dat mensen die zich hier alle moeite getroosten om een ander te helpen hier met een grote bek worden "neergemept". Sorry, waar is jullie fatsoen gebleven. Het is overduidelijk dat jullie op deze site alleen maar komen om voer te promoten, vandaar dat jullie heel snel jullie site erbij hebben vermeld.

groetjes, alma

P.S. En jullie moeten niet denken dat iemand mij hier voor zijn karretje spant, want ik ken hier niemand op de site en zit er ook nog niet zo lang op, dit is dus de mening van mij persoonlijk.
Laatst gewijzigd door casangio op wo 21 apr 2004, 10:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
[quote="esther75"]
[quote="Nitus"]
[quote="esther75"]
Sorry Lizzy,

Net als dat wij samen zouden werken met die boevekennel heb je het weer verkeerd..
Jij zou hier boven moeten staan
of mag ik dat ook al niet zeggen :-X
[/quote]

Nou volgens mij kun je maar beter niks meer zeggen >:(. Ik zeg in ieder geval niks meer tegen jou, want vragen beantwoorden is dus duidelijk niet je sterkste kant (net als hondenvoeding trouwens). Je wilt duidelijk niks bij leren, enkel katten. Ik verspil geen energie meer aan jou.
[/quote]
Heb even terug gelzen, maar kan op deze en vorige pagina geen vraag van je vinden?

[/quote]

er is genoeg gevraagd maar geen aantwordt.
als je de aantworden niet weet is ook niet erg hoor gewoon toegeven.
lees je hier in en sla het op mischin dat er wel aantworden komen en zelfs vragen
Door ~anna~
Dat is niet handig een forum binnen stappen en niet eerst gaan lezen.Waarom denk je dat er hier zoveeL informatie over voedingn te vinden is omdat dit een voedingsforum is.
Begin nou gewoon met lezen dan kom je al een heel eind.
Veel succes en leesplezier!
Door Lizzy
[quote="esther75"]
[quote="Lizzy"]
[quote="esther75"]
Grote mond ???Ik ben gewoon iemand met eigen ideeen en opvattingen als dat niet in het barf-straatje past is dat jammer, maar dat zegt meer over dit forum dan over mij. Nee ik breng geen voer aan de man en nee ik heb geen contact meer met de kennel. Die tekst heb ik ook niet gepubliceerd.
Ik wil goed voer voeren aan mijn honden en volgens mij doe ik dat, ik heb alleen nog maar gehoord dat het niet in het barf-straatje past, nou zeg mij dan maar hoe het wel moet...

[/quote]

Wat kom je dan op een forum doen dat Barfplaats heet?

Goed, om te beginnen voer je veel te eenzijdig. Alleen pens en kippenkarkassen levert je niet genoeg (in de juiste hoeveelheden) eiwitten, vitamines, mineralen en vetzuren. Kippenkarkassen zijn onlangs genanalyseerd en bevatten niet voldoende voedingsstoffen om daar 1/3 van de maaltijd uit te laten bestaan. Tenminste, niet voor dag in dag uit, 365 dagen per jaar. Hetzelfde geldt voor pens. Het is gezond, maar nou ook niet ZO gezond dat dit het enige is dat je je hond kunt voeren. Brood.... Tja, brood. In mijn ogen bevat brood niets waar de hond wat aan heeft. En al zeker niet in deze hoeveelheden. Brood = graan en ik voer mijn honden geen graan. Als mensen al graan willen voeren aan hun honden, raad ik aan dit nog minder van 5% van het totaal uit te laten maken. En, ik zou dan ook niet kiezen voor brood. Brood bevat veel teveel hulpstoffen en broodverbeteraars enzo. En teveel gist.

Goed, om maar eens een vraag te stellen: met deze voeding: waar halen de honden de vitamine A en D uit?

[/quote]

Hier kan ik wat mee, als dit soort antwoorden direct zouden zijn gekomen, zaten we nu niet op pagina 10

Vitamine A en D, geen idee...uit de vuile pens misschien...
[/quote]

Nee helaas. Een goed portie vitamine A haalt de hond uit lever of uit de voorloper van vitamine A namelijk beta-caroteen. Beta-caroteen zit vooral in groene bladgroentes. De hond is overigens geen expert in het omzetten van beta-caroteen in retinol. Maar, de wolf kan het helemaal niet en de hond kan het een beetje. Een betere vorm van het toedienen van vitamine A is dus lever (liefst van jonge dieren of biologisch gehouden dieren - levers van oude dieren bevatten vaak teveel afvalstoffen). Levertraanolie bevat overigens ook veel vitamine A.

Vitamine D zit een beetje in zuivel en een beetje in eieren, in vis en in levertraan. En de hond kan uit zonlicht vitamine D halen en omzetten.

Vitamine A en D zijn ontzettend belangrijk voor de hond. Ook voor de opgroeiende hond. En het lijkt me derhalve ontzettend onverstandig om een voer te geven waar gewoon niet/nauwelijks vitamine A en D aanwezig zijn. Overigens kun je dit ook heel moeilijk supplementeren met kunstmatige middelen want vitamine A en D zijn heel makkelijk ook weer over te doseren.
Door Angelique
[quote="esther75"]
[quote="Angelique"]
[quote="esther75"]

[/quote]

Ik heb ook niet gezegt dat jij die teksten geplaatst hebt. Iedereen kan zien dat Harco alias Joke, of Leo die geplaatst heeft en ook iedereen kan zien van welke website ze afkomen. Ongeacht hoe de (totaal onrelevante) onderlinge verhoudingen zijn, heeft men zelf de link gelegd naar de betreffende kennel.
[/quote]

Ik zie goede resultaten aan mijn honden die eerst op brok zaten.... dus voer ik dit voer... alleen dan ben je direct een misdadiger op dit forum
[/quote]

Niemand hier die je een misdadiger vindt. Als je opbouwende kritiek of vragen van geïntereseerde wegschrijft onder "men vind mij een misdadiger" dan sla je echt de plank mis.

Vergeet niet dat er over het gehele topic een aantal vragen aan Harco zijn gesteld over het voer en dat die nergens een antwoord op gegeven heeft.

Wat mij betreft is het einde input en ik wens je oprecht veel gelukkige jaren met je hond toe.
Door Lupa
[quote="esther75"]
[quote="Angelique"]
[quote="esther75"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

je bent van de brok af, dat is aan te prijzen, maar de voer die je nu geeft is te eenzijdig.
geloof me!
kun je niet proberen om even wat adviese op te pikkeken?
ik denk dat je uit ontwetenheid echt achter deze voer staat, maar er zijn genoeg publikaties en discussie op deze forum om juist het tegendeel te bewijzen.
Dus stop even met eigenwezenheid en lees verder.
Door esther75
Ok... fijn voor dit leuke en interessante antwoord Lizzy.

Ik kraak het niet af, kan ik ook niet, maar hoe verklaar je dat de honden van de kennel die hier niets mee te maken heeft al 35 jaar dit voer voeren en dus ontzettend tekort moeten hebben aan A en D toch zo oud worden?
En bijna nooit een dierenarts zien....hoe kan dat dan?
Door esther75
[quote="Lupa"]
[quote="esther75"]
[quote="Angelique"]
[quote="esther75"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

je bent van de brok af, dat is aan te prijzen, maar de voer die je nu geeft is te eenzijdig.
geloof me!
kun je niet proberen om even wat adviese op te pikkeken?
ik denk dat je uit ontwetenheid echt achter deze voer staat, maar er zijn genoeg publikaties en discussie op deze forum om juist het tegendeel te bewijzen.
Dus stop even met eigenwezenheid en lees verder.
[/quote]

Ik lees en pik op en stel vragen ;D
Door Lupa
met brok kunnen ze ook oud worden, het is de vraag hoe.
heb je ook aan gedacht dat mischin deze honden nog geen aantoonbaar te kort hebben maar die wel kunnen overdragen van generatie op generatie?
Door esther75
[quote="Angelique"]
[quote="esther75"]
[quote="Angelique"]
[quote="esther75"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Niemand hier die je een misdadiger vindt. Als je opbouwende kritiek of vragen van geïntereseerde wegschrijft onder "men vind mij een misdadiger" dan sla je echt de plank mis.

Vergeet niet dat er over het gehele topic een aantal vragen aan Harco zijn gesteld over het voer en dat die nergens een antwoord op gegeven heeft.

Wat mij betreft is het einde input en ik wens je oprecht veel gelukkige jaren met je hond toe.
[/quote]

Dat is aan Harco

dank je... met de honden he ;D
Door Lizzy
Het is misschien handig om het volgende te doen:

Je neemt de analyse van pens.

Je neemt de analyse van kippenkarkassen.

Je neemt de analyse van brood.

Je gaat dan na of pens, kippenkarkas en brood alle vitamines en mineralen en vetzuren en aminozuren bevatten die de hond nodig heeft.

De analyses van de diverse voedingsmiddelen kun je vast op Internet vinden of in de boeken van Donath/Dhont.

De hoeveelheden vitamines, mineralen en dergelijke die een hond nodig heeft kun je vinden in "Nutrient Requirements of Dogs, revised 1985".

Want, met een voer dat je iedere dag, dag in dag uit voert, ben je aan jezelf en de hond verplicht dit te doen. Het voer moet namelijk gewoon alles bevatten. En dit voer bevat lang niet alles.

Ik hoef dat dus met mijn voermethode NIET te doen. Want ik voer ZO afwisselend dat de hond over ongeveer 1 week alle voedingsstoffen binnen krijgt die hij nodig heeft. Dat is het voordeel van BARF.

Maar jij moet dat dus wel doen, je diep in deze materie verdiepen. Tenminste, als je dit voer iedere dag aan je hond wenst te geven. Dit moeten alle fabrikanten van versvleesvoeding doen. En als zij uitgedokterd en gerekend zijn, dan laten zij door een laboratorium een analyse van de voeding maken. Zodat zij en de klanten weten dat de voeding correct is.
Door esther75
[quote="Lupa"]
met brok kunnen ze ook oud worden, het is de vraag hoe.
heb je ook aan gedacht dat mischin deze honden nog geen aantoonbaar te kort hebben maar die wel kunnen overdragen van generatie op generatie?
[/quote]

Tuurlijk kun je met brok ook oud worden, onze vorige hond zat echter met 4 jr al vol met kanker (was overigens ook zo´n te gek gave flat) nou zit dat wel wat in het ras....maar die brokken....
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door