Hier kun je je BARF menu plaatsen. Andere leden kunnen daar op reageren. Leerzaam!

Moderator: Lizzy

Door Nitus
[quote="Angelique"]
[quote="tieneke"]
[quote="Angelique"]
[quote="Nitus"]
[quote="Harco"]
Gemalen vuile Pens, gemalen kip en brood. Dit alles wordt aangelengd met water.Als de juiste verhoudingen worden gehanteerd hoeft u geen vitamine of andere preparaten toe te voegen.
[/quote]

Wat zijn de juiste verhoudingen? Moet je dat zelf nog doen of zit het allemaal al door elkaar heen?
[/quote]

Van alles 1/3 deel.
[/quote]
Ongeveer ::) ::) ::)
[/quote]

Nope, geen geintje van Liekie :D
Dit is een deel van de originele tekst waaruit ge-edit wordt.

>>Wat verstaan wij onder vleesvoeding.

Gemalen vuile Pens - Gemalen Kip ( waarvan de billen en file's afzijn , dus ook het karkas) en Brood. Dit in de verhouding 1/3 deel gemalen vuile Pens - 1/3 deel gemalen Kip en 1/3 deel brood Bij deze samenstelling wordt geen vitamine preparaten bij gevoegd. Hart - Lever - Kopvlees - Roodvlees en degelijke. Wanneer u Hart - Lever - Kopvlees - Roodvlees en degelijke voert moet u ook andere bestanddelen toevoegen om een complete voeding voor uw hond te verkrijgen , anders voert u te eenzijdig en krijg uw hond niet de juiste voeding.
<<<
[/quote]
Angelique, die tekst hoe kom je daaraan? Ik neem aan dat jij dat van hun site geplukt hebt? Of snap ik nu iets verkeerd?
Door Angelique
[quote="Lizzy"]
Wacht ff hoor.... zit er nou wel of geen kopvlees en orgaanvlees in dit spulletje?
[/quote]

Geen, want na drie maal 1/3 deel is het bakkie vol LOL
Door Angelique
[quote="Nitus"]
[quote="Angelique"]
[quote="tieneke"]
[quote="Angelique"]
[quote="Nitus"]
[quote="Harco"]
Gemalen vuile Pens, gemalen kip en brood. Dit alles wordt aangelengd met water.Als de juiste verhoudingen worden gehanteerd hoeft u geen vitamine of andere preparaten toe te voegen.
[/quote]

Wat zijn de juiste verhoudingen? Moet je dat zelf nog doen of zit het allemaal al door elkaar heen?
[/quote]

Van alles 1/3 deel.
[/quote]
Ongeveer ::) ::) ::)
[/quote]

Nope, geen geintje van Liekie :D
Dit is een deel van de originele tekst waaruit ge-edit wordt.

>>Wat verstaan wij onder vleesvoeding.

Gemalen vuile Pens - Gemalen Kip ( waarvan de billen en file's afzijn , dus ook het karkas) en Brood. Dit in de verhouding 1/3 deel gemalen vuile Pens - 1/3 deel gemalen Kip en 1/3 deel brood Bij deze samenstelling wordt geen vitamine preparaten bij gevoegd. Hart - Lever - Kopvlees - Roodvlees en degelijke. Wanneer u Hart - Lever - Kopvlees - Roodvlees en degelijke voert moet u ook andere bestanddelen toevoegen om een complete voeding voor uw hond te verkrijgen , anders voert u te eenzijdig en krijg uw hond niet de juiste voeding.
<<<
[/quote]
Angelique, die tekst hoe kom je daaraan? Ik neem aan dat jij dat van hun site geplukt hebt? Of snap ik nu iets verkeerd?
[/quote]

Nee, die tekst komt van de site van de kennel die genoemd werd, maar waarvan ook enige betrokkenheid ontkend werd.

http://www.fantfryskelanbouviers.nl/ned ... eding.html

Overige tekstdelen staan aan het begin van het topic.
Door 202spots
Nog 1 opmerking van de website... ::)

"De complete versvleesvoeders zijn zo samengesteld dat de aminozurencompositie sterk overeenkomt met die van uw hond.Daarom adviseren wij vleesvoeding. "

De complete ??? ??? ???
Dus hier is pens,kip en brood compleet ??? ::) :-\
en nou ben ik uitgepraat... :-X :-\ :-X
Door esther75
Nou de discussie is inderdaad een klasse omhoog :-\ geschoten....
De kennel die wederom genoemd wordt, heeft hier niets mee te maken... alleen de honden komen er weg en verder is elk contact verbroken... om redenen die hier niet genoemd dienen te worden... Ik ben in voor veranderingen, maar niet als het op een kinderachtige manier gebracht wordt zoals hier... Jullie zijn kennelijk experts...allesweters zelfs makers van kampioenen...

??? ??? ??? ??? ???
beetje hoog in de bol of niet :P
Door Lizzy
Ik heb gisterenavond deze email van de kennel gehad:

"Geachte beheerster van Barfplaats.nl,

Hierbij wil ik u mededelen dat wij attent zijn gemaakt op de discussie op uw website over enkele zaken , waar ook onze kennelnaam bij wordt vermeld.
Ik wil u berichten dat wij ons geheel distanceren van deze berichten , en hier ook niets mee willen te maken hebben.
En zou het op prijs stellen dat onze kennel hiermee niet in verband wordt gebracht.

vr.gr. H.Rouwkema"

Prima. Jullie hebben geen betrokkenheid bij deze kennel. Ik vind het uitstekend. Maar daar gaat het mij niet om. Het gaat mij om het feit dat jullie een voeding aan je hond geven die gewoon niet goed in elkaar zit. Om je eerlijk de waarheid te zeggen gaf ik liever brokken dan deze versvleesvoeding. En DAT wil wat zeggen. Nu zijn wij kinderachtig, maar eerlijk gezegd Esther, begint mij jouw houding te irriteren. Je komt of op dit forum om te leren (zoals Helen heeft aangegeven) of je kunt ons een hoop leren. Gezien het voer dat jullie nu geven kan van het laatste geen sprake zijn. Jullie kunnen dus veel van ons leren. Sta je daar voor open of niet? Zo niet, denk ik dat het beter is om je heil op een ander forum te zoeken.
Door esther75
Je hebt gelezen wat er in zit en ook dat er veel honden gedurende 35 jr zeer oud op zijn geworden...

ik zal het nog ff samenvatten, ten overvloede wellicht, vuile pens, kipkarkas en brood,

en nu zou het leuk zijn dat ipv al dat wat we al gehad hebben, dus kritiek eens opbouwende kritiek zou komen, ok leuk geprobeerd, voldoet niet aan barf, wij zouden dit aanvullen met.....

dat noem ik een goed forum... en niet afzeiken, afzeiken en afzeiken... want dat kunnen jullie inderdaad heeeeel goed
Door Lizzy
[quote="esther75"]
Je hebt gelezen wat er in zit en ook dat er veel honden gedurende 35 jr zeer oud op zijn geworden...

ik zal het nog ff samenvatten, ten overvloede wellicht, vuile pens, kipkarkas en brood,

en nu zou het leuk zijn dat ipv al dat wat we al gehad hebben, dus kritiek eens opbouwende kritiek zou komen, ok leuk geprobeerd, voldoet niet aan barf, wij zouden dit aanvullen met.....

dat noem ik een goed forum... en niet afzeiken, afzeiken en afzeiken... want dat kunnen jullie inderdaad heeeeel goed
[/quote]

Wat nou afzeiken Esther? Lees deze discussie nog eens terug joh. Ik houd er niet zo van wanneer je op mijn forum komt gillen dat WIJ jullie afzeiken. Nog niet 1 dag lid.... Nog 1 keer en ik verwijder je als lid.

Ik wil jullie gaarne van goede adviezen voorzien, maar niet op deze manier.
Door esther75
sorry Lizzy,

we waren tegelijk aan het schrijven en ik denk dat ik in mijn bericht al uit de doeken heb gedaan wat ik wil. En je bent het er dus mee eens dat jullie erg kinderachtig reageren... ;D
Door Lizzy
[quote="esther75"]
sorry Lizzy,

we waren tegelijk aan het schrijven en ik denk dat ik in mijn bericht al uit de doeken heb gedaan wat ik wil. En je bent het er dus mee eens dat jullie erg kinderachtig reageren... ;D
[/quote]

Nee beste Esther. En dit is 1/2.
Door Nitus
[quote="esther75"]
Nou de discussie is inderdaad een klasse omhoog :-\ geschoten....
De kennel die wederom genoemd wordt, heeft hier niets mee te maken... alleen de honden komen er weg en verder is elk contact verbroken... om redenen die hier niet genoemd dienen te worden... Ik ben in voor veranderingen, maar niet als het op een kinderachtige manier gebracht wordt zoals hier... Jullie zijn kennelijk experts...allesweters zelfs makers van kampioenen...

??? ??? ??? ??? ???
beetje hoog in de bol of niet :P
[/quote]

Nou Esther, die kennel heb je er zelf bij gehaald:

[quote="esther75"]
Sorry hoor,

maar ik heb het verschil gezien tussen brok en dit vlees. Verschil is er wel degelijk, ze komen nu kilo´s aan en voorheen niets ???
Ook weet ik dat een fokker de honden al 35 jaar voert met dit recept...grote honden die toch makkelijk de 12 passeren...ik wil niet overdrijven , maar er zitten veel hogere uitschieters tussen (16).
Een leven lang op dit voer is dus weldegelijk mogelijk

[/quote]

Verder vertel je dat je dit voer pas enkele maanden geeft, dus kun je volgens mij nog geen oordeel geven over de kwaliteit op langere termijn. Pens is hartstikke goed voor je hond maar elke dag is gewoon niet goed. Verder heb ik een paar doodnormale vragen gesteld maar daar krijg ik gewoon geen antwoord op. Dan ga ik ernstig twijfelen aan zo'n 'fabrikant' (Harco). Dat jij je honden dit voer te eten wil geven is jou goed recht, ik vind het niet verstandig, maar het zijn jouw honden. Maar ik stel voor dat je je eerst eens wat meer gaat lezen over wat een hond allemaal nodig heeft, voordat je dit als compleet voer aan je hond durft te geven.
Door esther75
het zou overigens wel leuk zijn, als je de rest van het afzeik bericht ook zou willen lezen...en niet alleen de laatste regel ::)
 Terug naar “Hoe ziet jouw BARF menu eruit?”

Barfplaats wordt gesponsord door