Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot alternatieve geneeswijzen (homeopathie, acupunctuur, bach-bloesems, etc.)

Moderator: Lizzy

Door nienke_p
oebaya schreef: Geen idee waar het is waar je in Thailand woont, maar Azië kennend, is de luchtvervuiling er vaak nogal fors. Kan zoiets niet spelen en reageert de hond dan soms daar op? Bij hogere, aanhoudend hoge temperaturen neemt smog nl. toe.
gr.
Nicolette
Hhmm, daar heb ik nog helemaal niet aan gedacht en dat zou best eens kunnen. Het is de afgelopen maanden kurkdroog geweest en het branden was abnormaal hoog. Met enorme smog als gevolg. Dan zou het volgende mand beduidend minder moeten worden bij hem. Hoewel met vorig jaar in m'n achterhoofd had hij ook last gedurend het regenseizoen met wat minder hoge temperaturen (maar toch nog boven de 30) en heel hoge vochtigheid vaak boven de 90 %.

Kun je je voorstellen dat ik de afgelopen dagen naar de hemel heb lopen staren en smeekbedes voor regen heb uitgezonden naar boven?! En het mooie is dat het nog verhoord is ook. De temp is gedald naar rond de 35 graden, een verademing!! :D

Ik zat gisteren de info over groene leem, ontgiftiging, olie etc door te lezen. En elke keer denk ik weer: " oh, dit moet het wezen' of " zal hij dan toch een tekort van dat hebben". Misschien is groene leem of collodial silver wel het wondermiddel. Ik zie dus duidelijk door de bomen het bos niet meer ???

MVG, Nienke
Door oebaya
Persoonlijk hou ik het bij ontgiften met groene leem of chlorofyl (is wat vriendelijker) en na de groene leem of chlorofyl dan een behandeling inwendig met Teetrea en jeneverbes. Let op he, niet alle Teetrea is geschikt voor inwendig gebruik.
Groene leem of chlorofyl geef je 14 dagen een eetlepel over het voer voor grote honden, middenslag een halve en kleine een kwart.
Hierbij geef je dagelijks een druppel jeneverbes bij grote honden, bij middenslag om de dag een druppel en bij kleine om de 2 dagen.
Daarna geef je nog 14 dagen dagelijks 2 druppels Teetrea en 2 druppels citroen.
Let m.b.t. de hotspots ook eens op insecten. Ik heb hier een Labrador die bij zijn vorige baas altijd in het water sprong en vervolgens een hotspot kreeg van één of ander watertorretje waar hij dan een beet of zo van opliep. Hier is niet zo veel water in de buurt, dus hij ligt niet zo veel meer in het water. Hij heeft hier nog één keer een hotspot gehad en een forse, maar dat was na een infectie met oormijt. Door het krabben ontstond een hotspot. Dus ook gewoon jeuk veroorzaakt door iets anders, kan een hotspot geven. Het zal dus even zoeken worden naar de oorzaak. Maar ontgiften is zeker geen slecht idee.
gr.
Nicolette
Door nienke_p
oebaya schreef: Persoonlijk hou ik het bij ontgiften met groene leem of chlorofyl (is wat vriendelijker) en na de groene leem of chlorofyl dan een behandeling inwendig met Teetrea en jeneverbes. Let op he, niet alle Teetrea is geschikt voor inwendig gebruik.
Groene leem of chlorofyl geef je 14 dagen een eetlepel over het voer voor grote honden, middenslag een halve en kleine een kwart.
Hierbij geef je dagelijks een druppel jeneverbes bij grote honden, bij middenslag om de dag een druppel en bij kleine om de 2 dagen.
Daarna geef je nog 14 dagen dagelijks 2 druppels Teetrea en 2 druppels citroen.
Let m.b.t. de hotspots ook eens op insecten. Ik heb hier een Labrador die bij zijn vorige baas altijd in het water sprong en vervolgens een hotspot kreeg van één of ander watertorretje waar hij dan een beet of zo van opliep. Hier is niet zo veel water in de buurt, dus hij ligt niet zo veel meer in het water. Hij heeft hier nog één keer een hotspot gehad en een forse, maar dat was na een infectie met oormijt. Door het krabben ontstond een hotspot. Dus ook gewoon jeuk veroorzaakt door iets anders, kan een hotspot geven. Het zal dus even zoeken worden naar de oorzaak. Maar ontgiften is zeker geen slecht idee.
gr.
Nicolette
Hoi Nicolette,

Bedankt voor je antwoord. Ik wil dit zeker eens gaan proberen, maar ... ben niet zeker of ik al de ingredienten wel hier in Chiang Mai kan krijgen. Weet jij wat groene leem en jeneverbes in het Engels is?
Ik heb hier nog een beetje teatree uit Nl , maar dat is voor uitwendig

Of anders: hoe wordt het verkocht in NL: per kilo, in tablet of poeder vorm, per flesje etc. En wat zijn de kosten? Vrienden van mij gaan midden mei naar Nl, dus die zouden het eventueel voor me mee kunnen brengen.
gebruik.

MVG, Nienke

P.S. de aloe vera doet aardig werk want de spots zijn aan het opdrogen. En hoewel ietsje minder hij krabt nog steeds.
Door oebaya
Chlorofyl in fles, groene leem in pot geloof ik. Kijk op de site http://www.silverlinde.com. Die verkopen ook de essentiële olieën van uitstekende samenstelling. Het is allemaal niet goedkoop.
Chlorofyl is in goede winkels waar ze kruiden verkopen in capsules te verkrijgen, moet meestal wel even besteld worden. Daar hebben ze vaak ook wel goede essentiële olieën. maar er staan vaak ook de mindere merken die je niet inwendig kunt gebruiken. Dat is dus even oppassen.
gr.
Nicolette
Door Nienke
oebaya schreef: Chlorofyl in fles, groene leem in pot geloof ik. Kijk op de site http://www.silverlinde.com. Die verkopen ook de essentiële olieën van uitstekende samenstelling. Het is allemaal niet goedkoop.
Chlorofyl is in goede winkels waar ze kruiden verkopen in capsules te verkrijgen, moet meestal wel even besteld worden. Daar hebben ze vaak ook wel goede essentiële olieën. maar er staan vaak ook de mindere merken die je niet inwendig kunt gebruiken. Dat is dus even oppassen.
gr.
Nicolette
Vele malen thanks! Moet nu rennen, maar ik ga er zeker achteraan. Ik houd je op de hoogte, hoewel dat nog wel even kan duren als ik vauit NL moet bestellen.

MVG, nienke
Door Nienke
Yes, yes, yes. Liquid chlorophyl gevonden!!! Wel schreeuwend duur, maar goed. Chiang Mai gaat mee met de Thaise gezondheids Boom, en ik profiteer daar van mee :) Steeds meer produkten kan ik nu ook hier vinden. Heb dus een fles (500 ml) gekocht. Maar dan ... moet ik me gewoon aan de hoeveelheden voor de mens houden: 1 eetlepel (15 ml) drie maal daags voor m'n GSD? Of kan ik beter de helft hiervan geven?

Iemand die me kan adviseren? Iemand die al wakker is op jullie vroege uur :P ;D?

MVG, Nienke
Door oebaya
Grote honden 1 eetlepel per dag, midden slag 1/2 eetlepel per dag, kleine honden om de dag een halve lepel.
Daarbij voor grote honden 1 druppel jeneverbes, voor middenslag om de dag 1 druppel en voor kleine om de 2 dagen een druppel.
Daarna nog 14 dagen: 2 x daags 2 druppels tea tree olie (let op, dat je er één hebt voor inwendig gebruik) + 2 druppel citroen. (Hier maakt de maat van de hond niet uit).
Succes met de reinigingskuur.
gr.
Nicolette
Door nienke_p
oebaya schreef: Grote honden 1 eetlepel per dag, midden slag 1/2 eetlepel per dag, kleine honden om de dag een halve lepel.
Daarbij voor grote honden 1 druppel jeneverbes, voor middenslag om de dag 1 druppel en voor kleine om de 2 dagen een druppel.
Daarna nog 14 dagen: 2 x daags 2 druppels tea tree olie (let op, dat je er één hebt voor inwendig gebruik) + 2 druppel citroen. (Hier maakt de maat van de hond niet uit).
Succes met de reinigingskuur.
gr.
Nicolette

Dank je Nicolette!
De hele family doet mee met de reinigings, that's me incluis ;D Maar ik neem dan het dubbele aantal. Denk dat de honden je advies van 1 eetlepel (van mij zijn alleen grote honden) erg fijn vinden. Ik zat namelijk aan 2 x daags te denken en ze vinden het echt niet lekker!!!
Jeneverbes en TTO voor inwendig gebruik, daar moet ik nog achteraan. Heb ik nog niet zien staan in de winkel. De chlorophyl was ook de eerste keer dat ze het hebben.
Aan lemon geen gebrek, hoewel het moeilijker is om aan citroen te komen.
Ga in m'n honden data boekje precies bij houden wat er gaat gebeuren.

Zo ben ik bijv. een hond met zeer hardnekkige demodectic mange nu elke dag met pure cocos olie aan het insmeren. Na drie dagen zie ik al dat de haren op z'n bekkie aan het terug groeien zijn. Maar of dit nu betekent dat hij ervan af gaat komen is nog te vroeg om te zeggen. Maar ik houd jullie op de hoogte :)

MVG, Nienke
Door oebaya
Nienke, ook bij de citroen wordt essentiële olie bedoelt. Maar op zich reinigt chlorofyl al heel goed, de jeneverbes is extra en de Tea Tree en Citroen zijn bedoeld om de laatste eventuele ontstekingen uit het lichaam te werken. Dus niet echt nodig, maar misschien juist bij de klachten van jouw honden wel aan te raden.
Moeilijke eters heb jij trouwens, het maakt mijn honden geen bal uit wat ik in het eten stop.
gr.
Nicolette
Door nienke_p
[Nienke, ook bij de citroen wordt essentiële olie bedoelt.

Oh Oke!

Moeilijke eters heb jij trouwens, het maakt mijn honden geen bal uit wat ik in het eten stop.

Ja, vertel mij wat :-\. Tegenwoordig moet ik de gfx-en na een vaste maaltijd geven of ze doen moeilijk. En wordt het niet goed gegeten krijgen ze het de volgende dag weer. Ze zijn overigens moeilijk gaan doen nadat het hele stel minstens drie dagen enorm beroerd is geweest door een voedsle vergiftigen. kWeet vrjwle zeker dat dat niet een het vlees heeft gelegen. Het kan de cocosnoot of watermeloen zijn geweest of, waar ik eerder aan denk, twee unidentified blad achtige groenten for menselijke consumptie die ik op de markt had gekocht.
Afijn, resultaat was dat ze daarna steevast in staking gingen bij elke gfx maaltijd. Nu zijn ze zover dat ze wel 2/3 vlees en 1/3 gfx willen eten, behalve lang-durige gast die helemaal geen gfx meer wil. :'( Vis en gfx is weer wat moeilijker, maar toch word thet meete uiteindlijk toch gegeten.

Door de gfx-en doe ik vaak een halve theelepel kruidenmix, de cocos melk (over gebleven van het cocosvet maken), seaweed, CLO, en soms soya olie oid. Nou heb ik weer kruiden thee (allerlei kruiden goed voor de huid) over en dat gaat dan ook door de groente mix.

Al het vlees en botten en, gelukkig, ook pens gaan er goed in.

Tja, 't valt me ook op dat ik wel vaak tegen allerlei klachten bij de honden aanloop. Vooral huidklachten: teken allergie, voedsel allergie, (= vaak granen allergie of preservative allergie (of is het intolerantie?)), demodectivc mange. Etc. En heel vaak oorproblemen: oor mijt of als gevolg van een allergie.

Houd me van de straat denk ik dan maar ;)

MVG, Nienke
 Terug naar “Alternatieve geneeswijzen”

Barfplaats wordt gesponsord door