Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Borke
Tjee Tieneke wat zal jij weer geschrokken zijn.

Als stress een oorzaak zou kunnen zijn, dan zal jouw massage techniek zeker bijdragen tot een tot rust komen. Ik denk dat al die liefdevolle aandacht zeker helpt.
Misschien een idee om een eet-dagboek bij te houden en te noteren wat je voert en in welke verhouding (meer bot, meer vet etc).
Door tieneke
Lizzy schreef: Gatverdamme Tieneke, wat een toestanden. Ja, dit is wel hartkleppenstress ja. Ik zou zelf inderdaad probiotica en Carbo Vegetabilis geven (fijn wrijven tussen twee lepels en dan het poeder in de bek gooien). Maar of het helpt...? Het is afwachten. Je weet hoe ik met Whoofer aan hebt gekloot he.. En niks hielp echt. Zo ook met Sophie van Geer. Soof is hier in een aanval terecht gekomen (tijdens de logeerpartij) en ik ben zelfs naar de DA geweest. Ik kreeg daar maropitant voor Soof en ook dat hielp geen drol. Ik gaf haar ook Sulfuricum Acidum (dat gaf ik Whoofer) en ook dat hielp echt geen drol bij Soof. Vet eten is inderdaad een no no, heb ik het idee (toch even bijhouden Tien!). En het gekke is he... Ik heb bij zowel bij Whoofer als bij Soof het gevoel gekregen dat het met stress te maken heeft. Zegt jou dat iets, in relatie tot Tinus? Ik bedoel niet dingen als bijv. dierenarts ofzo. Maar Whoofer kreeg zo'n aanval vaak nadat ze bijv. haar zin niet had gekregen en wel erg geprobeerd had haar zin wel te krijgen. Soof idem dito.
Ik zou echt niet weten waarvan hij gisteren stress zou moeten hebben gehad,hij maakt zich trouwens nooit ergens druk over net als Taar....vanaf pup heeft hij natuurlijk altijd al een zwakke? maag gehad ondanks dat er nog nooit 1 brokje is ingestopt.
In ieder geval ga ik de vellen van de eend voortaan totaal verwijderen,van de pens snij ik dit altijd al weg,hoop dat het dit geweest is hoewel ze natuurlijk vaker hele eend eten,achteraf gezien ligt hij wel altijd te meuten met de vellen  :-\
Ik ga meteen de probiotica en Sulfuricum Acidim bestellen!
Door jon
tieneke schreef: Ja gelukkig wel,hij is weer helemaal de oude  8)
:) :)Fijn te horen, hoop dat je de oorzaak kunt achterhalen want ik zou me ook een ongeluk schrikken.
Door geer
Ik sluit me bij Lizzy aan wat Whoofer en Sophie betreft. Bij Sophie wordt het nergens echt door getriggerd, niet door vet vlees, niet door wat-dan-ook. De stress, daar ga ik nu op letten; dat viel Liz op. De twee keer dat ze daar misselijk was, was na een dag met 'stressmomenten' (nagels knippen en dalmatendag).

Bij Sophie helpt niets, behalve gras eten. Onmiddelijk bij misselijkheid gras eten, en ook wat gewoon eten. Ik heb haar op maagzuurremmers gehad, niets. Op homeopathie, niets. Ze krijgt standaard Maag Compositum en Probio Forte, als ondersteuning. Maar ook daarop heeft ze het gehad. Nu heb ik steevast twee potten kattengras in mijn kamer staan, die krijgt ze zodra ze de eerste oprisping heeft. Dat lucht een heel stuk op, met buikie masseren.
Door tieneke
geer schreef: Ik sluit me bij Lizzy aan wat Whoofer en Sophie betreft. Bij Sophie wordt het nergens echt door getriggerd, niet door vet vlees, niet door wat-dan-ook. De stress, daar ga ik nu op letten; dat viel Liz op. De twee keer dat ze daar misselijk was, was na een dag met 'stressmomenten' (nagels knippen en dalmatendag).

Bij Sophie helpt niets, behalve gras eten. Onmiddelijk bij misselijkheid gras eten, en ook wat gewoon eten. Ik heb haar op maagzuurremmers gehad, niets. Op homeopathie, niets. Ze krijgt standaard Maag Compositum en Probio Forte, als ondersteuning. Maar ook daarop heeft ze het gehad. Nu heb ik steevast twee potten kattengras in mijn kamer staan, die krijgt ze zodra ze de eerste oprisping heeft. Dat lucht een heel stuk op, met buikie masseren.
Met 2 potten ga ik het denk ik niet redden  :-\
Ben bang dat hij gras blijf eten,gisteren heb ik hem maar naar binnen gehaald,misschien de volgende keer toch laten gaan? pfff wat is wijsheid?
Door ~Joke~
Ik heb [gelukkig] geen ervaring hiermee maar
zelf zou ik hem niet laten grazen als hij dit heeft, het lijkt me in dit geval een extra belasting voor maag/darmen.
Zou een buscopan injectie verlichting kunnen brengen?
Door tieneke
~Joke~ schreef: Ik heb [gelukkig] geen ervaring hiermee maar
zelf zou ik hem niet laten grazen als hij dit heeft, het lijkt me in dit geval een extra belasting voor maag/darmen.
Zou een buscopan injectie verlichting kunnen brengen?
Als ik alle reactie's lees dan helpt er weinig  :-\
Gelukkig heeft hij nergens meer last van dus hou ik het op de vellen.
Voortaan strip ik de eend volledig uit zijn jas.
Door Ivonne
pffft joh....dat is schrikken! Blijkbaar is het niet helemaal te voorkomen maar helpt het maseren van de buik goed.

Kusje voor Tinus!
Door tieneke
Ivonne schreef: pffft joh....dat is schrikken! Blijkbaar is het niet helemaal te voorkomen maar helpt het maseren van de buik goed.

Kusje voor Tinus!
Hij heeft gelukkig geen last meer gehad maar ik snij nu dus echt alle overtollige vet van alle vlees.
Kusje heeft hij al in ontvangst genomen  :P ;D
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door