Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

hoe lang barfen jullie honden al?

minder dan een jaar
16
25%
tussen 1 en 2 jaar
19
29%
tussen 2 en 5 jaar
26
40%
tussen 5 en 8 jaar
4
6%
langer
Geen stemmen
0%
Door Netty
ik denk al een jaar of 5 geleden aan het versvoer begonnen, Carnibest.
hier kan je dat niet kopen, dus zelf maar aan de slag.
dat doe ik sinds vorig jaar augustus, met af en toe een kleine periode van brokken en blik..........als ze lang in  het dieren hotel moet, korte vakanties geef ik vlees mee.
maar als ik zoals aankomende november 3 weken weg ga, dan gaat ze op de brok, ik kan kwalijk de vriezer daar vol douwen met vervoer voor die dagen ::)
Door Cindy de Wolf
Ik heb tussen de 2 en 5 jaar gestemd. Ruim 3 jaar geleden kwam ik in aanraking met CB en barfplaats en van daaruit gaan barfen, Dus KVV ruim 3 jaar en Barf zo'n 2.5 jaar.
Door Tanna
Wij nu 2 jaar.
Onze hond at slecht, had vaak last van overgeven en een borrelbuik. We hadden allerlei merken brokken in huis. Ze heeft een tijdje goed gegeten van Ecostyle brokken, maar het bleef toch tobberig.
Van de ene op de ander dag zijn we gaan barfen en er ging een wereld voor ons open. Ik zou niet anders meer willen.
Door Ronja
Leuke reacties allemaal. Ik ben wel benieuwd wie de top-barfer is! Lizzy misschien of Hitam? Of is er een andere topper?
Hoe langer gebarft wordt, hoe meer ook bewezen kan worden hoe goed het is. Dat lijkt me heel belangrijk, ook in verband met allerlei soorten kanker.
Door Angelique
Ronja schreef: Leuke reacties allemaal. Ik ben wel benieuwd wie de top-barfer is! Lizzy misschien of Hitam? Of is er een andere topper?
Hoe langer gebarft wordt, hoe meer ook bewezen kan worden hoe goed het is. Dat lijkt me heel belangrijk, ook in verband met allerlei soorten kanker.
Wat versta je onder een top-barfer?

Maar ik kan me er iets bij voorstellen en als ik uit de twee genoemde moet kiezen zet ik mijn centen op Liz.
Door tessa
Wij barfen nu ongeveer een half jaar , daarvoor heb ik 6 jaar kvv gevoerd omdat ik dacht dat het lastig barfen is met hondjes die maar een ons per dag eten maar het gaat prima en wij zijn er heel tevreden mee!!
Door Lizzy
Nou, ik ben geen topbarfer hoor. Wat is dat eigenlijk, een topbarfer? Ik heb me wel verdiept in hondenvoeding, de afgelopen 14 jaar. Ik vroeg gisteren nog aan Leo hoe lang wij barfen. We weten het eerlijk gezegd niet precies. Volgens ons moet dat nu een jaar of 7 zijn. En daarvoor gaven we versvlees. En daarvoor kookte ik mijn hondenvoer zelf. Ik gaf mijn honden gekookt vlees, gekookte vis, gekookte groentes, gekookte rijst of bataat of pompoen, gemalen kaas, gekookt ei + calcium supplement. En daarvoor voerde ik 's morgens brokken en 's avonds mijn eigengemaakte prak (gekookt). En daarvoor heb ik een tijdje alleen brokken gevoerd maar daar kon ik me drie keer niks bij voorstellen. Ik stond iedere dag te kijken en te denken "gut, hoe kan hier in godsnaam alles in zitten dat mijn hond nodig heeft?". Dus volgens mij ben ik nu een jaar of 9 a 10 anti-brok. En heeft mijn Whoofer ook niet zo heel lang alleen brokken gegeten. En ze is aan maagkanker overleden. Ik denk niet dat alleen voeding verantwoordelijk is. Wij wonen in de stad. Veel luchtvervuiling. Leo en ik rookte ons het ongans in bijzijn van de honden. In het boek "small animal clinical oncology" staat dat maagkanker zelden voor komt en veroorzaakt kan worden door meeroken. Verder zijn stress en genetica en lichaamsbeweging ook belangrijke factors voor het wel of niet krijgen van kanker, denk ik.  
Door Golum
Ik barf (nou ja, Gollum dan  :D) nu zo'n 10 maanden, Gol krijgt rauw voer vanaf dat ze 3 maanden was. Ik had nog nooit van rauw voeren gehoord en via het labjes forum ben ik hier terecht gekomen en er ging een wereld voor me open  :D
Gollum is ontzettend mooi gelijkmatig gegroeid, in tegenstelling tot haar zusje die op brokken staat (woont bij m'n schoonzusje). Gollums zus zag ik groeien met uitschieters, dan was de achterkant weer hoger, dan weer de voorkant en op een gegeven moment helemaal uit verhouding.. Terwijl Gol er eigenlijk altijd uitzag zoals nu maar dan kleiner  8)
Ook geen noemenswaardige gezondheids problemen gehad en altijd mooie drolletjes, ja hoor ik ben dik tevreden  ;D
Door bas rouge
In mei 2004 ben ik van brokken afgestapt, eerst KVV gevoerd en na een paar maanden op zelf samenstellen overgegaan.
Barousse had altijd last van hotspots, een heftige opvlammende hotspot was net gekalmeerd en de volgende hotspot diende zich alweer aan. Een ellende was het waar ze heel veel last en ongemak van heeft gehad. Sinds mijn overstap heeft ze nooit meer 1 hotspot gehad, echt helemaal never nooit niet meer. En wat een zegen is dat, had ik dat toch eerder geweten, zeg.

Bolke's anaalklieren waren vaak overvuld en dan kneep ik ze uit, ook dat heb ik nooi meer hoeven doen, sinds de overstap.

Rein's ontlasting was op brok breiig en slap, nu met zelf samenstellen is die superprachtigdeluxe.

Ik ben super tevreden  :D.
Door jon
Volgens mij heb ik de eerste voorzichtige barfpasjes gedaan in november/december 2005. k Heb net opgezocht op BP dat mijn eerste genoteerde menu voor Lhaki dateert van januari 2006.
Het afgelopen jaar ben ik voor een aantal maanden door omstandigheden teruggevallen op kvv. Nu is de basis weer barf met een enkele keer kvv als dat wat beter uit komt. Op barf doel Lhaki het gewoon een stuk beter :D
Door -Annemarie-
Ik heb korter dan een jaar gestemd.
Tristan eet ruim een jaar vers, waarvan het laatste halfjaar de helft barf. Moyra deed na 2 dagen brokken ook gelijk mee, al heeft ze de eerste week alleen kvv gehad en daarna pas barf erbij.  :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door