Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Lolita
Dit wil ik ook even meevolgen.  Stel me bij Lola soms ook wel eens die vraag: misschien heeft ze gewoon soms plattere poep?  Zij heeft ook een volledig mestonderzoek gehad én een bloedonderzoek.  Helaas zonder veel resultaat.
Door Laura2004
Ik reageer niet zo vaak meer, maar ik vond dit wel een interessante topic.

Ik heb met Ziggy (mijn Amerikaanse Stafford) precies hetzelfde probleem als jij. De ene keer is haar ontlasting stevig, dan is het weer zacht een beetje kleiachtig, grijzig. En daarbij heeft ze ook lange tijd last gehad van haar huid (kale plekken ed).
Om dat van haar huid op te lossen heb ik een eliminatie dieet gedaan en daar is uitgekomen dat ze allergisch is voor kip (wat vreemd is dat ze niet allergische reageert op de ecologische eieren die ik haar geef). Dus hiermee zijn haar huidproblemen grotendeels opgelost.

Maar de darmproblemen blijven. En ze heeft net als jouw hond als ze te veel bot krijgt juist zachte ontlasting en heel veel ontlasting. En ik heb ieder onderzoek laten doen wat ik kon doen. Ze hebben een bloedonderzoek gedaan, getest op giardia en haar ontlasting is meerdere keren onderzocht op zo'n beetje alles. En nooit ben ik er wijzer van geworden. Alles was in orde. Ik heb haar ook laten testen om te kijken of ze een schildklier afwijking had en ook dit was niet aan de orde. Volgens mij heet de dat een TLI - test... Als ik het goed heb hoor....

Nu gaat het de laatste tijd wel heel goed met Ziggy moet ik zeggen, maar ze heeft wel regelmatig zachte ontlasting. Maar ik heb gemerkt dat ze vooral zachte onlasting heeft als ze zich heeft ingespand. Dus als ze heeft gezwommen of naast de fietst heeft gerend of na het rennen (en Ziggy doet als ze losloopt niets anders dan keihard sprinten, ze is echt hyper de pieper!).  Ik moet erbij zeggen dat ze ook gewoon tijdens een rustige korte wandeling aan de lijn zachte ontlasting heeft, maar vaker na inspanning.

Dus ik heb me er eigenlijk bij neergelegd dat Ziggy (net zoals ik) zwakke gevoelige darmen heeft en dat haar spijsvertering niet optimaal werkt. Ze is verder heel gelukkig en ik heb niet het idee dat ik meer kan doen. De dierenarts had als enige oplossing om Ziggy voor de rest van haar leven Prednison te geven, maar daar heb ik voor bedankt, en dat vond de dierenarts dom en eigenwijs, maar ik ben heel tevreden met mijn keuze, want met Ziggy gaat het voor haar doen erg goed de laatste tijd.

Ik heb dit dus geschreven zodat je er rekening mee houdt dat er helemaal niks kan komen uit die onderzoeken en dat je je er soms bij neer moet leggen dat een hond een beetje zwakker is dan andere honden.

Ik ben benieuwd wat de uitkomst is van de onderzoeken. Wanneer krijg je de uitslagen?

Succes in ieder geval!
Door Jojo
Ik heb net een telefoontje van de dierenarts gehad dat de uitslag van de test er was. En inderdaad, Zusje is kerngezond. Geen parasieten, geen gisten, geen bacterien die er niet horen, alvleesklier werkt zoals het hoort, van alles wat mis kan zijn niets dus ::) Maar goed is het nogsteeds niet. Ze 'ruft' ,boert, stinkt uit dr bek, eet gras en tja, heeft te regelmatig te slappe ontlasting dus :-\ Ik had de laatste reacties nog even gemist maar zo te lezen is zij dus niet de enige. De dierenarts stelde nog voor om toch te gaan elimineren voor een aantal weken en idd. een homeopaat hier mee aan het werk te zetten...... Ik zit nog even te dubben of elimineren nog nut heeft....
Door Laura2004
Jojo schreef: Ik heb net een telefoontje van de dierenarts gehad dat de uitslag van de test er was. En inderdaad, Zusje is kerngezond. Geen parasieten, geen gisten, geen bacterien die er niet horen, alvleesklier werkt zoals het hoort, van alles wat mis kan zijn niets dus ::) Maar goed is het nogsteeds niet. Ze 'ruft' ,boert, stinkt uit dr bek, eet gras en tja, heeft te regelmatig te slappe ontlasting dus :-\ Ik had de laatste reacties nog even gemist maar zo te lezen is zij dus niet de enige. De dierenarts stelde nog voor om toch te gaan elimineren voor een aantal weken en idd. een homeopaat hier mee aan het werk te zetten...... Ik zit nog even te dubben of elimineren nog nut heeft....
Nou, in ieder geval fijn dat ze kerngezond is, maar ik weet dat je hier een dubbel gevoel bij hebt, want je wilt graag weten wat er aan de hand is......
Ik heb zelf een eliminatie dieet gedaan voor ziggy's huidproblemen en dat heeft gewerkt, alleen werd haar ontlasting er niet beter op... Maar je kan het natuurlijk proberen.
De problemen van Zusje komen heel erg overeen met Ziggy's klachten. Het boeren, scheten en stinken (maar ziggy heeft vooral een sterke lichaamsgeur) en het overmatige gras eten. Dit heeft en doet ziggy ook allemaal.
Ik heb ook allerlei homeopathische middelen geprobeerd, maar het heeft niet gebaat, maar ook hiervan vind ik dat je het wel moet proberen, want je weet maar nooit.
Ik kan verder niets opbeurends zeggen, alleen dat ik weet dat Ziggy heel erg gelukkig is ondanks haar klachten. En ik neem aan dat dat bij Zusje ook het geval is. In ieder geval sterkte!
Door Jojo
Ik kan verder niets opbeurends zeggen, alleen dat ik weet dat Ziggy heel erg gelukkig is ondanks haar klachten. En ik neem aan dat dat bij Zusje ook het geval is.
Ja hoor zeker wel er mankeerd haar eigenlijk 'niets' Ze is in prima conditie, vachtje glimt perfect en geen huidklachten. Maarja, in hoeverre weet je of een hond er last van heeft, misschien heeft ze best regelmatig buikpijn maar weet ze niet beter en heeft ze er mee leren leven?!? ???
Lastig hoor... Nouja, nog eens een afspraak met de holistisch da hiervoor kan natuurlijk zowieso geen kwaad.

@Laura2004, heb jij toevallig 1 van de volgende producten ook al geprobeerd?! Daar zit ik nl ook nog aan te denken :)
http://www.dursydog.nl/index.asp?strPag ... ctID=35638
en
http://www.dursydog.nl/index.asp?strPag ... ctID=26667
Door Laura2004
Jojo schreef: Ja hoor zeker wel er mankeerd haar eigenlijk 'niets' Ze is in prima conditie, vachtje glimt perfect en geen huidklachten. Maarja, in hoeverre weet je of een hond er last van heeft, misschien heeft ze best regelmatig buikpijn maar weet ze niet beter en heeft ze er mee leren leven?!? ???
Dit is iets waar ik ook vaak over nadenkt, heeft ze misschien heel veel pijn? Ziggy is een Amerikaanse stafford en dat zijn keiharde honden...... Zij laat het dus zelden merken als ze pijn heeft, tenzij het echt heel erg is...
Het enige wat je kan doen in zo'n situatie is je hond een zo leuk mogelijk leven geven en daar doe ik mijn best voor en jij ook!
Jojo schreef: @Laura2004, heb jij toevallig 1 van de volgende producten ook al geprobeerd?! Daar zit ik nl ook nog aan te denken :)
http://www.dursydog.nl/index.asp?strPag ... ctID=35638
en
http://www.dursydog.nl/index.asp?strPag ... ctID=26667
Ik heb de tweede wel geprobeerd op advies van een holistisch da en wel meer produkten, maar die zou ik moeten zien, want ik weet het niet zo uit mijn hoofd. De maagcompositum heb ik dus een tijd gegeven en het andere produkt ken ik niet.

Succes in ieder geval!
Door geer
Is Psyllium Husk misschien iets? Dat zijn vezels die vocht opnemen. Overgiet je ze met water, dan maken ze de inhoud zachter, geef je ze droog dan maken ze de ontlasting harder. Werkt hier altijd goed! Of Darmclear, daar zit wat meer in..
Door Decibels
geer schreef: Is Psyllium Husk misschien iets? Dat zijn vezels die vocht opnemen. Overgiet je ze met water, dan maken ze de inhoud zachter, geef je ze droog dan maken ze de ontlasting harder. Werkt hier altijd goed! Of Darmclear, daar zit wat meer in..
Is dat net zoiets als Iso-gel?
Door geer
Decibels schreef: Is dat net zoiets als Iso-gel?
Het is iets anders, want Iso-gel is gel en dit zijn echt vezels, maar de werking is ongeveer hetzelfde meen ik. 
Door Decibels
geer schreef: Het is iets anders, want Iso-gel is gel en dit zijn echt vezels, maar de werking is ongeveer hetzelfde meen ik. 
Iso-gel zijn korreltjes, maar als het zich verbindt met water wordt het inderdaad gel-achtig. Ik geef het bij diarree...het is geen geneesmiddel, maar het maakt de ontlasting wat compacter.
Door geer
Sja, de vraag is of er echt iets loos is, of dat het alleen maar vervelend is... Maar je zou ook Darmclear kunnen geven, daar zit, naast Psyllium Husk, ook probiotica in en stoffen die afvastoffen d'r uur drijven...
Door Jojo
Isogel heb ik de afgelopen paar dagen ook al gegeven op advies van de da, gewoon om te kijken hoe dat uitpakt. Het wordt, hoe kan het ook anders, wel wat vaster natuurlijk maar idd. heel gelachtig. Ze kon de keutel dan niet kwijt omdat ie niet ´afbrak´ die hing als een lange staart uit haar kont :-\ Was ook niet echt wat en ben ik maar weer mee gestopt. Momenteel is ze lichtelijk schijnzwanger en dat doet haar eetlust behoorlijk afnemen, gevolg van het niet willen eten is weer gras eten omdat ze toch last heeft van de lege maag. Van de lege maag krijgt ze weer dunne galpoepjes... Kan nu dus even niet objectief beoordelen hoe het gaat en moet even wachten tot dit over is voordat ik wat anders kan proberen... Vanochtend kwam er al knetterend weer softijsdunne poep uit, wel goed van kleur maar het was weer kontje poetsen met de babybillendoekjes :P
Probiotica zou volgens de da niet zo onwijs veel voor haar doen aangezien haar probleem niet de dunne darm betreft maar meer maag of dikke darm ??? Ze had het nog over maagzuurremmers te proberen maar dat leek mij gezien haar manier van voeding (rauw) niet zo´n goed idee, wanneer haar maagzuur niet zuur genoeg is zal ze toch bv. bacterien en botten niet meer kunnen vernietigen in dr maag?!
Toch denk ik nog dat er gewoon íets moet zijn waar zij baat bij heeft.... ik geef het nog niet op :)
Door Jojo
:g: de schijnzwangere periode loopt op zn eind en wat denk je, drolletjes zijn weer perfect :D Weet iemand of zulke darmklachten ook samen kan hangen met hormonale schommelingen?!
Ze is nu nl 2 maal loops geweest en als ik er zo over nadenk begint het er een beetje op te lijken dat ze vanf even voor de loopsheid begint te kwakkelen met de ontlasting en dat dat doorgaat tot het hoogtepunt van de schijnzwangerschap, 2 maanden na de loopsheid. Dat zou dan het moment zijn dat ze puppies zou kriijgen, ze heeft beide keren in die periode slechte tot geen eetlust (normaal is het een kliko :o) daar herken ik het aan. Maargoed, volgens mij was ze na de eerste loopsheid en schijnzwangerschap tot aan de 2e loopsheid behoorlijk goed met de ontlasting, net als nu ??? Ik kan hier dus nog niet duidelijk een vinger op leggen, maar dat ga ik vanaf nu tot haar derde loopsheid eens goed in de gaten houden. Maar wat ik dus eigenlijk wilde vragen, zijn er mensen die wat herkennen in deze samenloop?!?
Door Laura2004
Met Ziggy's ontlasting en huid ging het extra slecht als ze schijnzwanger was. En sinds Ziggy gesteriliseerd is gaat het honderd keer beter met haar ontlasting. Ze heeft nu vaker goede ontlasting dan niet.
Dus ik geloof wel dat het met de schijnzwangerschap te maken kan hebben.
Door Jojo
Ah kijk! Ik ben vooralsnog niet van plan om haar te steriliseren, als ik het doe is het denk ik tussen loopsheid 3 en 4. Maar ik heb er idd ook al aan zitten denken dat het dan misschien ook een goede invloed zou hebben op haar ontlasting´problematiek´ :)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door