Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lily
..Hallo allemaal, slechte berichten over Chuchu..... :-[
Hij heeft na z'n ontbijt vanmorgen een soort insult gehad, het leek op epilepsie..
Het was echt niet leuk om te zien: hij verkrampte, piepte heeft op zijn tong gebeten en was in en soort stuip.
Hij was niet bewusteloos maar toch ver weg, enfin het lijkt het meest op een epileptische aanval....net nu ie zo goed gaat.
Ik vroeg me af, een hypo, is dat "logisch"na het eten?
Bij een hypo daalt toch de bloedsuikerspiegel, dus zou ik dit niet verwachten tien minuten ná het eten?
Hij is op dit moment wel wat wazig ( moe vooral) maar verder weer ok, godzijdank.
Ik  heb een spuitje met water en druivensuiker gegeven. Wat daarbij opviel is dat het rillen wat ie deed, ophield. Daarna heeft ie wat vlees gegeten.
Oproep jongens!!! Wie weet raad???? Chuchu eet op dit moment 2 maal daags, barf in combi met enkelvoudig voer.
Heb vanmiddag maar Duck compleet gekocht.
Moet er echt niet aan denken dat dit beesie het niet gaat redden.... :-[
Groet, Lil
Door 202Spots
Kweet niet zeker...maar ik zou in ieder geval MEER dan 2 x per dag eten geven...liever 3-4 maaltijden voor chiwawaatjes

Had nog even gegoogled:
http://petcare.suite101.com/article.cfm ... s_and_cats
Symptoms of hypoglycemia: Symptoms include but are not limited to: Slow heartbeat and breathing, weak, sleepy, disoriented, wobbly, glassy eyed,
and seizures.
In some cases pets may lose consciousness and fall into a coma. Pets can die from hypoglycemia if they do not receive treatment.
Laatst gewijzigd door mahuni op za 06 okt 2007, 17:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door catokatink
Je hebt een heel klein chihuahua'tje, die zou ik zelf zeker 3 a 4 keer per dag wat duck of een ander merk geven. Dat kun je ook afwisselen. Duck rund/lever/kip gaat er hier ook wel goed in net als lam en rijst compleet. Ik wissel met merken en soorten, ik heb van alles in de vriezer. Ook krijgen onze chihuahua's elke dag iets van kaas, biogarde of zoiets, beetje gekookte groente van ons eten. Het zijn maar kleine hondjes dat is toch wat anders dan grote honden. Evt als je bang bent dat je te weinig voedingstoffen geeft dan zou je elke dag een lik nutrigel kunnen geven. Dat doen wel meer mensen. Ik heb wel altijd een zakje met kant en klaar voer (mengen met water) voor noodgevallen. Een dag niet eten zie ik toch liever niet bij onze chihuahua's.
Door Lily
[quote="202spots"]
Hoe gaat 't vandaag met Chuchutje?
[/quote]

Chuchutje begint een beetje bij te komen van de ellende van gisteren...
Doordat  ie in stuiptoestand uit de handen van mijn dochter is gevallen, vanaf kniehoogte, is ie opnieuw  heel bang bij optillen. Dus wat dat betreft zijn we bij af.
Eten doet ie nu 4 keer per dag, Duck excellent. Hij heeft van de val gelukkig niets (zichtbaars) overgehouden.
Verder is het zo'n scheet, ik wil um de hele dag opeten....... :)
Ben wel erg geshrokken hoor , hoop dat ie niet in de herhaling gaat. Als dat zo is gaat ie morgen naar de d.a.
Door Lily
Nog even dit.
Ik ga zo de vorige eigenaar kontakten om te horen of ie het al eerder heeft gehad. Ik moet het natuurlijk goed brengen, anders zegt ze zowiezo "nee "natuurlijk..........
Door Borke
k vind het wel een verhaal hoor, ik hoop dat het gaat lukken met dit kleintje - jullie verdienen het samen!
Door Lily
[quote="catokatink"]
Je hebt een heel klein chihuahua'tje, die zou ik zelf zeker 3 a 4 keer per dag wat duck of een ander merk geven. Dat kun je ook afwisselen. Duck rund/lever/kip gaat er hier ook wel goed in net als lam en rijst compleet. Ik wissel met merken en soorten, ik heb van alles in de vriezer. Ook krijgen onze chihuahua's elke dag iets van kaas, biogarde of zoiets, beetje gekookte groente van ons eten. Het zijn maar kleine hondjes dat is toch wat anders dan grote honden. Evt als je bang bent dat je te weinig voedingstoffen geeft dan zou je elke dag een lik nutrigel kunnen geven. Dat doen wel meer mensen. Ik heb wel altijd een zakje met kant en klaar voer (mengen met water) voor noodgevallen. Een dag niet eten zie ik toch liever niet bij onze chihuahua's.
[/quote]
Wat is Nutrigel? En waar koop ik dat??
Door Nynke
Nutrigel koop je bij de dierenarts. Het schijnt lekker te zijn, een soort chocopasta :D (zonder  chocola natuurlijk ::) ::))
Door Lily
[quote="Nynke F"]
Nutrigel koop je bij de dierenarts. Het schijnt lekker te zijn, een soort chocopasta :D (zonder  chocola natuurlijk ::) ::))
[/quote]
O, dan lust ik het ook! ;)....maar weet je misschien ook wat er in zit??
Zijn het vitamines of zo???
Door catokatink
Nutrigel zit in een tube en ik denk dat het een soort astronautenvoer is? Op aanraden van de fokker van mijn hondjes gaf ik de zwangere teven vanaf de vijfde week 3 keer daags een centimeter nutrigel. Ook tijdens de bevalling gaf ik de teef nutrigel en daarna ook nog. Puur om op krachten te blijven. Bij een ziek hondje was het ook altijd standdaard nutrigel erbij geven. Ik heb weleens gezegd dat het wonderspul is. Jammer genoeg heeft niet elke dierenarts meer nutrigel op voorraad maar ze zullen het wel willen bestellen. Het heet nutrigel plus voor zover ik het weet. Ik heb nu van die zakjes van Waltham convalescence support instant diet in huis, voor als er ineens wat is en een hondje wil niet eten. Dit lusten ze graag, kun je aanlengen met warm water en dan blijft een hondje op krachten. Evt geef ik het met een pipet (5 ml), die haal ik bij de apotheek, die heb ik ook altijd in huis. Dat hij gevallen is, dat kan gebeuren maar bij ons mogen kinderen en ook anderen geen chihuahua's oppakken. Die hondjes zijn zo bewegelijk en mensen zijn dat niet gewend, een hondje aaien mag maar optillen, nee dat mag niet.
Door Lily
[quote="catokatink"]
Nutrigel zit in een tube en ik denk dat het een soort astronautenvoer is? Op aanraden van de fokker van mijn hondjes gaf ik de zwangere teven vanaf de vijfde week 3 keer daags een centimeter nutrigel. Ook tijdens de bevalling gaf ik de teef nutrigel en daarna ook nog. Puur om op krachten te blijven. Bij een ziek hondje was het ook altijd standdaard nutrigel erbij geven. Ik heb weleens gezegd dat het wonderspul is. Jammer genoeg heeft niet elke dierenarts meer nutrigel op voorraad maar ze zullen het wel willen bestellen. Het heet nutrigel plus voor zover ik het weet. Ik heb nu van die zakjes van Waltham convalescence support instant diet in huis, voor als er ineens wat is en een hondje wil niet eten. Dit lusten ze graag, kun je aanlengen met warm water en dan blijft een hondje op krachten. Evt geef ik het met een pipet (5 ml), die haal ik bij de apotheek, die heb ik ook altijd in huis. Dat hij gevallen is, dat kan gebeuren maar bij ons mogen kinderen en ook anderen geen chihuahua's oppakken. Die hondjes zijn zo bewegelijk en mensen zijn dat niet gewend, een hondje aaien mag maar optillen, nee dat mag niet.
[/quote]
;) ;) mijn kind is 25!!!!!! Begrijpt nu als geen ander dat chuchu in een "zekere"greep opgepakt moet worden.
Op het moment dat ze met chuchu opweg was naar zijn mand kreeg ie die stuip en begon te kronkelen waardoor ie viel...
Gelukkig gaat het nu heel goed hoor, 4x daags eten, alhoewel ik dat best lastig vind, hij heeft niet altijd trek.
De oude eigenaar heeft dit niet meegemaakt met haar ex-hond maar wel bij pups. Dus waarschijnlijk toch een hypo geweest.
Wat ik duidelijk merk is dat zijn energie peil hoger is: hij is wakkerder, allert en speels! :)
Ik ga op jacht naar de Nutrugel! Bedankt!
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door