Moderator: Lizzy
harns49 schreef: Dan heb ik het goed gedaan! Ik heb een mengsel van runderhart, kippenlever, kalkoenblokjes, vuile pens en een lamslapje er aan toegevoegd. Op 200 gr gehakt, 50 gr van dit mengsel en nog een groente en fruitprutje. Als je kopvlees geeft kun je natuurlijk ook een koeienrib erbijgeven om op te kluiven. Maar nu ik heb gehoord waar het kopvlees uit bestaat moet ik eerst nog maar eens even denken...Wat geef je voor de rest aan je hond? Of stel je volledig zelf samen? Als je altijd zelf samenstelt, geef je dan iedere dag orgaanvlees? (ik zou dat niet doen, elke dag orgaanvlees).
harns49 schreef: Bedankt! Ik heb inmiddels wat meer gelezen en las dat als je elke dag cb geeft, zoals ik, je zuinig met de organen moet zijn.Ja, ik denk dat dat voor ieder versvleesvoer geldt (dat er genoeg orgaanvlees in zit).
harns49 schreef: Hoi Lizzy,Volgens mij bevat CB dus ook voldoende lever en ook voldoende vitamine D. Ik denk niet dat je extra lever hoeft te geven, tenzij je vaker zelf gaat samenstellen. Nu kan een keertje lever geven ook niet direct kwaad ofzo hoor! Maar ik zou zelf niet teveel/geen orgaanvlees geven.
Ze krijgen 's morgens Carnibest en 's avonds eigengemaakt. Is het niet nodig elke dag wat organen erbij te geven? Ik had 1 kippenlevertje voor drie honden gebruikt. Ik dacht lever voor vit D? Welke ribben kan ik dan beter geven? Kyra is allergisch voor lam dus geen lamsribben[rode vette jeukende huid] Kalf? Vandaag was pas mijn tweede zelfgemaakte maaltijd het is allemaal erg nieuw en onwennig voor mij.
Lizzy schreef:LOL!! Ik kan me niet voorstellen dat ik dit een week geleden mailde, ik voel me inmiddels al een stuk zekerder van mezelf
Volgens mij bevat CB dus ook voldoende lever en ook voldoende vitamine D. Ik denk niet dat je extra lever hoeft te geven, tenzij je vaker zelf gaat samenstellen. Nu kan een keertje lever geven ook niet direct kwaad ofzo hoor! Maar ik zou zelf niet teveel/geen orgaanvlees geven.
Is jouw hond al gewend aan het eten van botten? Misschien dat je eens een kalfsbot kan proberen, als jouw hond al gewend is aan bot. Bijv. een wervel ofzo.
Groetjes, Lizzy