magda schreef: Hi Wendyhoi magda,
Boffie kijkt me de hele tijd, sinds ik haar gewassen heb, angstig aan. Het arme beest weet niet meer hoe ze het heeft. Ze ligt op het kussen van Koos en ze komt er niet meer van af , maar ik zie haar oogjes op en neer schieten .Lekker dutten is er voor haar niet bij ze moet mij in de gaten houden.
Als ik het nog meer verdun gaan die mijten er dan wel dood aan?
Soms worden vlooien ook immuun voor insectiside.
ook in de bijsluiter van ectodex staat dat je de hoeveelheid ectodex mag halveren indien de hond last heeft.
met 0,5 ml ectodex op 1 liter water heeft het bij qyan ook nog geholpen, dus misschien het proberen waard voor boffie.
maar ik begrijp helemaal wat je bedoelt hoor.
sinds qyan de eerste x met ectodex is gewassen als pupje, werd ik ook angstig aangekeken.
als ik nu met een flesje of iets aan kom lopen rent ie al hard weg en dat is sinds de ectodex.
hij heeft ook heel lang gehad dat hij zich niet meer liet betasten ed.
gelukkig is dat allemaal van voorbijgaande aard geweest en is dat vertrouwen met veel liefde en geduld gewoon weer goed gekomen.
onthoud voor jezelf maar dat je het niet doet om boffie te kwellen, maar om haar van iets af te helpen wat haar eigen lichaam niet meer aankan.
je hart breekt als je je hond zo ziet liggen, ik weet het helaas ook maar al te goed

wat wij bij qyan deden na het wassen, was hem in een lekkere warme deken wikkelen. dat vond hij altijd heerlijk en ging als hij het wat warmer kreeg er vanzelf onderuit.
misschien dat boffie dat ook lekker vindt

qyan had het altijd verschrikkelijk koud, natuurlijk niet afgedroogd.